Tienaatko enemmän vai vähemmän kuin ikäisesi=
https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/4888972f-9f4a-415d-a08e-d4d83dd3f577
Itse tienaan noin 700 euroa enemmän kuin oman ikäryhmäni mediaani on.
N55
P.S. Kokeiltaisiinko tällä kertaa puhua ihan totta. Tämä on anonyymi palsta, joten et voita mitään valehtelemalla tai keksimällä olemattomia.
Kommentit (44)
Olen nainen, muutaman viikon päästä 34. Oletan että kyseessä bruttopalkat (netto on vaikeampi vertailla, koska vähennykset yms vaihtelee), jolloin tienaan 655 euroa enemmän kuin oman ikäisteni mediaanipalkka on. Itse asiassa tienaan enemmän kuin minkään ikäisten mediaanipalkka on.
Mulla oli 5% korkeampi kuin keskiarvo. N40, tutkija.
Vierailija kirjoitti:
Onko toi tilasto brutto (näin olettaisin) vai nettotulot?
Omassa vastauksessani oletin, että brutto.
Tienaan 137 € vähemmän kuin oma ikäluokkani. Tosin tuo ikäluokkajako on sen verran suuri, että oman ikäluokkansa nuorimmat varmasti tienaavatkin keskivertoa vähemmän pääasiallisesti.
Vahvasti epäilen, että lähes kaikki av:lla tienaavat tässäkin kohtaa keskivertoa enemmän :)
300 e vähemmän N34.
Tämä ei ollut kyllä mikään yllätys, olen n. 7 vuotta ikäryhmääni jäljessä uran kanssa. Lukion jälkeen tein useamman vuoden myyjän hommia, ennen kuin lähdin opiskelemaan.
166 euroa vähemmän, kun bonuksia ei lasketa.
Näköjään tienaan enemmän.
Tuossa pitäisi ottaa huomioon paikkakunta. Stadissa kolmella tonnilla ei pärjää, tonni menee veroon ja toinen tonni vuokraan.
Säästöön ei jää senttiäkään.
Tienaan noin 500€ enemmän. Keskituloiseksi miellän itseni. N40
Tienään vähemmän. Unelma-ammatissani elämäni on kuitenkin rikkaampaa, kuin suurimmalla osalla ikäisistäni.
Kaksi kertaa ikäluokkani. Tarkoitus olisi vähentää työntekoa tämän tai ensi vuoden aikana enkä ole ihan varma, mille tasolle tulot sitten asettuvat. Ehkä puolittuvat keskimääräiseksi.
Onko toi tilasto brutto (näin olettaisin) vai nettotulot?