Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olet lentokapteeni ja koneesi on juuri nousussa kun...

Vierailija
14.03.2019 |

...järjestelmä antaa sinulle sakkausvaroituksen. Mitä teet?

Itse laittaisin järjestelmän oitis manuaalille ja moottoritehot heti tappiin + nousukulmaa loivemmaksi.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä kyseisen konetyypin ohjekirjassa neuvotaan tekemään.

Vierailija
2/14 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluttaisin: "Ladies and gentlemen. We gonna crash".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sakkaushan johtuu siitä, että nousukulma on liian jyrkkä nopeuteen nähden. Lisää vauhtia tai nousukulma pienemmäksi. Tarviiko tuohon ohjekirjaa?

Vierailija
4/14 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sakkausvaarassa lasketaan nokkaa alas. Hauskaa ei ole, jos tietokone laskee nokkaa, vaikka sakkausvaaraa ei ole oikeasti.

Vierailija
5/14 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

otan rauhallisesti ja mietin elämäni parhaita hetkiä. Ohjaamoon avaimet nimittäin jäivät sisäpuolelle kun olin hakemassa kanelipulla kahveja.

Vierailija
6/14 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

aktivoisin heittoistuimen ja pelastaisin itseni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sakkaushan johtuu siitä, että nousukulma on liian jyrkkä nopeuteen nähden. Lisää vauhtia tai nousukulma pienemmäksi. Tarviiko tuohon ohjekirjaa?

Riippuu ihan siitä onko kyseinen konetyyppi stabiili vai labiili lento-ominaisuuksiltaan.

Vierailija
8/14 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

otan rauhallisesti ja mietin elämäni parhaita hetkiä. Ohjaamoon avaimet nimittäin jäivät sisäpuolelle kun olin hakemassa kanelipulla kahveja.

Niin ohjaamoohan ei jäänyt ketään kun lähdit sieltä muijailemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aktivoisin heittoistuimen ja pelastaisin itseni

Onneksi matkustajakoneissa ei ole heittoistuimia. 

Vierailija
10/14 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sakkausvaarassa lasketaan nokkaa alas. Hauskaa ei ole, jos tietokone laskee nokkaa, vaikka sakkausvaaraa ei ole oikeasti.

Aivan totta. Kapteenilla ja perämiehellä on aika ikävät paikat, jos kesken nousun tulee sakkausvaroitus tai kone alkaa tekemään automaattisia oikaisumanoovereja, vaikka sakkaus ei ole oikeasti lähellä. Pitää hetkessä päätellä mittareista näyttääkö nopeus, moottoritehot + siivekkeiden asento ja koneen asento oikein, tai jos ei näytä niin mikä lukema on väärin ja mistä sakkausvaroitus johtui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mine sano all ah akba r ja kak ka housu

Vierailija
12/14 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelaan aikaa taaksepäin enkä nouse koneella uudestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin autopilotin päälle ja kutsuisin lentoemon ohjaamon lepolaverille.

Vierailija
14/14 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittaisin autopilotin päälle ja kutsuisin lentoemon ohjaamon lepolaverille.

Noissa onnettomuuksissa on laitettu autopilotti paalle liian aikaisin, sanoo Boeingin kouluttaja.