Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex-vaimo oli käynyt leikkauttamassa tyttäremme prinsessan kutrit lyhyeksi polkkatukaksi

Vierailija
14.03.2019 |

Tyttäremme on 7v ja aivan lääpällään prinsessasatuihin kuten frozeniin jne. Hänellä oli pitkät kauniit kultakutrit alaselkään/peppuun asti ja oikein huolella harjasi ja piti niistä huolta. Nyt kun kävin hakemassa hänet äidiltään, arvatkaa reaktioni kun oli käynyt äitinsä kanssa "vähän kampaajalla" ja pitkät kutrit olivat vaihtuneet polkkatukkaan. Kovin ex väitti että tytön oma idea mutta vakea uskoa ettei hän painostanut lastamme siihen. Kuka 7v tyttö vapaaehtoisesti leikkaisi prinsessan kutrit pois? Olen aivan raivoissani exääni kohtaan.. Tiedän että hän teki tuon vain minun kiusakseni koska rakastan pitkiä hiuksia tytöllä!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex ehkä naisena tajuaa että tytön on saatava pitää sellaista tukkaa kun hän itse haluaa.

Aikaisinpa sitä alkaa miehet sanella millainen tukka(kin) pitää tytöillä olla. Kyllä se lapsi on ihan yhtä tyttö vaikka millin siili päässä, mikäli itse niin haluaa. Tyttöys ei ole ulkoisista seikoista kiinni.

Joillakin on ihme käsityksiä. Mun mieskään ei anna tyttäremme leikata hiuksiaan, koska "tytöillä kuuluu olla pitkät hiukset". Tyttö on nyt 9 ja hiukset melkein polvissa. Tyttö ei tykkää niistä eikä osaa itsekseen hoitaa ja minä en jaksa sitä taistelua siitä laitetaanko ne letille vai ei ja itkua, kun ne on taas hirveässä takussa. Enimmäkseen ne on harakanpesä ja valtavan epäkäytännöllinen viritelmä. Oon aivan varma, että kun tyttö on teini hän nyrhii ne vaikka askartelusaksilla koulun vessassa.

Vierailija
22/29 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiukset ovat tytön kruunu. Tuo on todella törkeä teko exältäsi.

Seuraavaksi äidillä on tytön kruunusta tehty peruukki... :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä nimenomaan halusin lapsena leikata tukan lyhyemmäksi päästäkseni irti noista prinsessahokemista. Kampaaja leikkasi vielä oikeasti poikatukan, mutta loppuipahan se prinsoittelu kuin seinään hiusten osalta. Anna tyttösi olla oma itsensä eikä missään roolissa.

Sekin on rooli, jos haluaakin näyttää poikatytöltä.

Vierailija
24/29 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompi hoitaa polkka.

Vierailija
25/29 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin kuuden vanha, oltiin kyläilemässä erään pariskunnan luona, ja se täti pyysi äidiltäni saisiko vähän leikata hiuksiani. Mulla oli vaaleat korkkiruuvikiharat luonnostaan; ei kovin pitkät, ehkä olkapäille ulottuvat. Äiti suostui, ja olin hiukan kauhuissani. Täti (ei sukulainen) vei minut ja minua vuotta nuoremman siskoni hämärään, vihreään huoneeseen, jossa oli suuri peilipöytä... Hän istutti minut siihen, ja rupesi leikkaamaan. Näin peilistä, kuinka hän silmät intoa loistaen leikkasi vaaleita hiuksiani. Toivoin, että äitini pystyisi pitämään puoliani - tai että hän saisi opetuksen, kun ei niin tehnyt. Äitiä ei kuitenkaan kuulunut. Täti laittoi kiharat varovasti johonkin rasiaan! Sitten hän muina miehinä ve minut ja siskoni takaisin äitini luo. Äitini ilme oli järkyttynyt, vaikka ei hiuksia sentään oltu aivan lyhyeksi leikattu. Minä vielä kysyin: "miksi annoit hänen leikata hiuksemme?" En muista mitä äiti sanoi, mutta sen muistan, että hän oli vihainen ja lähdettiin pois. 

Vierailija
26/29 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex ehkä naisena tajuaa että tytön on saatava pitää sellaista tukkaa kun hän itse haluaa.

Aikaisinpa sitä alkaa miehet sanella millainen tukka(kin) pitää tytöillä olla. Kyllä se lapsi on ihan yhtä tyttö vaikka millin siili päässä, mikäli itse niin haluaa. Tyttöys ei ole ulkoisista seikoista kiinni.

Joillakin on ihme käsityksiä. Mun mieskään ei anna tyttäremme leikata hiuksiaan, koska "tytöillä kuuluu olla pitkät hiukset". Tyttö on nyt 9 ja hiukset melkein polvissa. Tyttö ei tykkää niistä eikä osaa itsekseen hoitaa ja minä en jaksa sitä taistelua siitä laitetaanko ne letille vai ei ja itkua, kun ne on taas hirveässä takussa. Enimmäkseen ne on harakanpesä ja valtavan epäkäytännöllinen viritelmä. Oon aivan varma, että kun tyttö on teini hän nyrhii ne vaikka askartelusaksilla koulun vessassa.

?? Sun miehesi ei _anna lupaa_ leikata tytön hiuksia, vaikka tyttö itse sekä sinä äitinä haluaisitte ne leikata? Voi luoja, leikatkaa ne sen tytön hiukset niin helpottuu elämä. Ei mies ole mikään jumala joka päättää kaikesta.

Vierailija
27/29 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan järkyttävää, lapsi oppii että on isänsä (miehen) silmissä arvokas vain jos hänellä on pitkät hiukset. Ei ei ei. Hiukset lyhyemmiksi jos lapsi itse niin haluaa. 

Vierailija
28/29 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tämän provon lukenut ennenkin. Silloin muistaakseni ex-mies oli käynyt tyttärensä kanssa kampaajalla. 

Vierailija
29/29 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen kotityranni miehesi on? Jos tyttö haluaisi leikkauttaa hiuksensa, siinä ei mieheltä lupia kysellä. Se kyllä kasvaa takaisin tarvittaessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi