Miten YLE:n vaalikone toimii?
"Ylen vaalikoneessa käyttäjä vastaa 30 kysymykseen: 25 näistä on valtakunnallisia ja 5 vaalipiirikohtaisia".
Miten pääsee vaastaamaan YLE:n vaalikoneen kysymyksiin?
Tosi törkeää YLE:ltä tehdä vaalikone jota kaikki eivät osaa käyttää. Hävetkää! En maksaisi YLE:veroa ellei olisi pakko.
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Myös keskisuomalaisella ja HS:llä on vaalikone, käytä niitä.
Haluan käyttää YLE:n vaalikonetta. YLE on kansalaisille tehty palvelu, josta kansalaisen pitää myös maksaa.
YLE:n toimittajat on kyllä arvostelemassa poliitikkoja esim. huonoista terveyspalveluista ja laiminlyönneistä mutta samaan aikaan eivät kykene tekemään sellaista vaalikoetta, jota kaikki iolman kyselemisiä osaisivat käyttää.
Kiitos YLE! Minusta tuntuu nyt samalta kuin vammaisesesta joka on menossa pyörätuolilla äänestämään mutta ei ole siltaa jota pitkin pääsisi rakennukseen sisälle ja samaan aikaan vaalivirkailijat kurkkii ikkunoista että pääseekö äänestäjä sisälle äänestämään.
Mietin tässä valituksen tekemistä YLE:stä.
ap.
Et häviä mitään, oli ihan turha. Suurin osa kysymyksistä käsitteli vain mielipiteitä, ei toimia (ts en tee mitään sillä tiedolla mitä ehdokas ajattelee jostain asiasta, vaan mitä hän haluaisi TEHDÄ asialle. Samalla mielipiteellä kun teot voi olla jopa päinvastaisia). Lisäksi kysymyksille ei saanut valittua merkittävyytta. Esim saatan olla jostain asiasta mieltä A, mutta se on mulle silti ihan sama. Pitäisikö silloin valita kuitenkin ettei ole mitään mieltä? Esim mun mielestä alkoholia pitäisi saada myydä missä tahansa milloin tahansa. En kuitenkaan itse käytä, joten käytännössä en välitä mitä asialle tehdään.
Ja duunitorilla on vaalikone.
Täältä postui just yle-vaalikoneketju. Meni pesukoneeseen. Se n suuri 😊
Useat ehdokkaat ovat viime päivinä ihmetelleet vaalikoneiden kysymyksiä. Journalisti-lehden päätoimittaja Maria Pettersson osaltaan paljastaa, mistä on kyse.
Harvinaisen avoimessa pääkirjoituksessa Suomen ”puolueetonta tiedonvälittäjäporrasta” edustavan Journalisti-lehden päätoimittaja Maria Pettersson kertoo, että vaalitenttien ja -koneiden laatijoilla on uutispäälliköiden ohella suuri vastuu päättää, mitä aiheita tuodaan esiin ja millä laajuudella niitä käsitellään.
Ei niihin kannata osallistua, ne on vihervassareiden aivopesu touhuja. Kyllä tolkun ihminen tajuaa ilman noitakin miten kuuluu äänestää oikein, jos ja kun haluaa suomalaisille tulevaisuuden.
Minä sanoinkin jo, että vaalikoneilla vain kuulostellaan ihmisten mielipiteitä ja pyritään sitten vaikuttamaan näihin mielipiteisiin uutisoinnilla.
Eli jos uhkaavasti näyttää siltä, ettei kaikki kannata vaikkapa vihreitä, vaan jotakin väärää puoluetta, niin aletaan virallisella uutisoinnilla dissaamaan näitä uhkaavia kilpailijoita ja muokkaamaan mieliä vihreämyönteisemmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Useat ehdokkaat ovat viime päivinä ihmetelleet vaalikoneiden kysymyksiä. Journalisti-lehden päätoimittaja Maria Pettersson osaltaan paljastaa, mistä on kyse.
Harvinaisen avoimessa pääkirjoituksessa Suomen ”puolueetonta tiedonvälittäjäporrasta” edustavan Journalisti-lehden päätoimittaja Maria Pettersson kertoo, että vaalitenttien ja -koneiden laatijoilla on uutispäälliköiden ohella suuri vastuu päättää, mitä aiheita tuodaan esiin ja millä laajuudella niitä käsitellään.
Vaalikone on ovela tapa kartoittaa henkilön mielipiteitä ja poliittista suuntausta. Muihin identiteetistä ongittuihin tietoihin linkitettynä ne ovat vaarallisia aseita yksilöä vastaan.
Vaalikone voi auttaa ajattelua koskien ihmisten ym. elinoloja tulevaisuudessa pallollamme.
Ylen vaalikone toimii jokseenkin omituisella logiikalla. Tarjosi minulle piraattipuolueen kannabislobbaria, vaikka omasta mielestäni olen patamusta natoporvari.
Myös keskisuomalaisella ja HS:llä on vaalikone, käytä niitä.