Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Uskaltaako noista Höyhtyän selvaakitaloista ostaa asuntoa?
13.03.2019 |
Haaveissa olisi ostaa oma asunto Oulun eteläpuolelta ja olen ihastunut Höyhtyän ja Nokelan alueeseen. Olen kuitenkin kuullut juttua että ainakin niissä Sivakan vastikään peruskorjatuissa rivareissa on ollut aikanaan hometta, entä näissä omistustaloissa? Ketään tuolla päin asuvaa tai joka tietäis noista taloista? Myös vuokratontit mietityttävät...
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Riippuu osin asujista, joissain on hometta, varsinkin jos kellariin on rakenneltu (väärin). Joissain ei, ja varsinkin jos kellarin pintoja ei ole peitetty. Eli rakentamaton kellari on valtti ja esim. sauna iso riski. Kohteessa nenä kertoo paljon, kuin myös kostea/ummehtunut/seisova ilma. Yhtiöissä usein talosauna, joten oma sauna ei ole välttämättömyys. Useat jo laajasti peruskorjattuja, putket, sähköt jne. Sympaattisia, pienehköjä asuntoja jotka eivät sovellu tavaranhamstraajalle eikä muuten paljon kääntymistilaa tarvitsevalle. Parhaimmillaan löydät helmen, jossa lasten aikuistuttua elät niin kauan kuin itsenäiseen portaidenkiipeilyyn kykenet, useat jopa kuolemaansa saakka... Itse olen tällaisessa asunut pian 23 vuotta, enkä pois lähde jos itse saan päättää! Onnea etsintään ja tervetuloa!