Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten lopettaa puhelu ihmisen kanssa jonka jaaritteluja tai juoruiluja ei jaksa kuunnella?

Vierailija
13.03.2019 |

Mulle soitti juuri ihan hyvä kaveri - mutta juorusi varmaan vartin verran työkaveristaan jota en ole ikinä tavannut eikä hän kiinnostakaan yhtään. Ynisin jotain takaisin mutta en varsinaisesti osallistunut keskusteluun. Aikaisemmin soitti äiti joka kertoi päivän tekemisistään (ei mitään ihmeellistä) jne.

Ei millään jaksaisi tällaisia puheluja, joudun töissä olemaan liiankin sosiaalinen (asiakaspalvelu haasteellisen ihmisryhmän kanssa) enkä muutenkaan ole kovinkaan juoruileva luonne, ei kiinnosta edes omien tuttujen asiat saati ihan vieraiden.

Olen saanut näitä puheluja lopetettua sanomalla että mulla on ruokalautanen nenän edessä tai olen alasti menossa saunaan mutta ei aina viitsisi ihan suoraan valehdellakaan.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa-ajalla en katsele, mutta töissä on pakko ja mietin omia asioitani sillä aikaa kun joku jaarittelee. 

Teen esim. päässä listaa mitä asioita tänään pitää vielä hoitaa tai huomenna, tai ylihuomenna, jos jaarittelu jatkuu, niin suunnittelen samaan aikaan seuraavaa kesälomaani ;)

Sinccis

Vierailija
2/20 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo haloo ei kuulu haloo pätkii pahasti tuut tuut tuut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset viitsi valehdella? Parempi sanoa että nyt on kiire kuin se että en halua just nyt puhua sun kanssa hei. Elämäsi on liian lyhyt siihen että mielistelet tuttujasi puhelimessa vaikka haluaisit tehdä jotain ihan muuta.

Vierailija
4/20 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuh, mulla oli yksi tuollainen tuttu ja jäädytin välit hiljalleen. En vain kestä. Jos on oikein hyvä kaveri, voi tietenkin varovasti ottaa puheeksi, tai sitten yrittää kääntää keskustelua mielenkiintoisempaan suuntaan. Jos kyse on siitä, ettet ylipäätään jaksa oikein puhua, voit tietty ehdottaa, että soittais sellaiseen aikaan, kun ehdit paremmin (ts. olet pirteämpi).

Vierailija
5/20 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en juoruile, mutta juttuni ovat ilmeisen tylsiä.

Eniten käytetyt keinot hiljentämiseeni ovat "tiski jäi kesken", "tulee toinen puhelu", tai "nyt alkaa lempiohjelma".

Olkaa hyvät, saa käyttää.

Vierailija
6/20 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nyt en jaksa/ehdi jutella enempää. Soitellaan jonain muuna päivänä." Ei se tuon vaikeampaa ole. 

Vierailija
7/20 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin olis ”mun täytyy nyt lopettaa”

Vierailija
8/20 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vastaa jos et ole valmis puhumaan ja/tai kuuntelemaan. Hyvin yksinkertaista.

Vierailija
9/20 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paina sitä punasta luurin kuvaa

Vierailija
10/20 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä vastaa jos et ole valmis puhumaan ja/tai kuuntelemaan. Hyvin yksinkertaista.

Näin. Jos minulle soittaa joku jaarittelija, niin en vastaa, vaan laitan paluupostissa viestin, että En pääse juuri nyt vastaamaan, soitan paremmalla hetkellä. Tai vain Soitan myöhemmin! 😊

Jos puhelu on jo kesken, niin en todellakaan ynise mitään, vaan sanon suoraan, että nyt pitää mennä, soitellaan taas. En valehtele, en ole töykeä, vaan vain ilmoitan, että palataan taas.

Vierailija
11/20 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen esim. päässä listaa mitä asioita tänään pitää vielä hoitaa tai huomenna, tai ylihuomenna, jos jaarittelu jatkuu, niin suunnittelen samaan aikaan seuraavaa kesälomaani ;)

Sinccis

Tämä sujuu minultakin, on vielä kääntäen verrannollinen juttujen tasoon. Mitä yhdentekevämpää tarinaa, sen kauempana jo leijun, ei tarvitse edes joojoota laittaa väliin, jos kyseessä puheripuloija. Jopa pitänyt luuria kauempana ja paasaus jatkuu........... - >

Vierailija
12/20 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 lisää:

Onko tämä myös kaikkien pitkien avioliittojen salaisuus? 😊

Vierailija
13/20 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttee mennä kakalle, sori!! Tuut tuut tuut...

Vierailija
14/20 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarttee mennä kakalle, sori!! Tuut tuut tuut...

Tämä, tai ylempänä ollut "pitää nyt lopettaa", eivät välttämättä ole mitään kunnollisia syitä, jos siellä on patologinen puheripulantti toisessa päässä. Siis sen puheliaan mielestä tekosyy vain 😂😂. Pitää olla järeämpää asetta, ettei tule: yks juttu vielä... Blablabla...

Vierailija
15/20 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaisemalla puhelun.

Vierailija
16/20 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä on eräs aivan omaa luokkaansa oleva jaarittelija, joka ei päästä tuntikausiin kuuntelijaansa menemään ellei tämä lopeta ykskantaan suunnilleen luurin korvaan lyömällä tai vain liukene paikalta. Puhelimessa tämän henkilön voi jättää vaikka kymmeniksi minuuteiksi puhumaan itsekseen ilman että juttu katkeaa, kenties jopa kauemmaksikin (en ole itse testannut...) Muistisairaudesta ei ole kyse, koska henkilö on ollut tällainen jo aivan nuoresta asti. Osa hänen ongelmaansa on varmaan ihan  sosiaalinen jännitys, joka aiheuttaa pysäyttämättömän puheripulin. Kysyn siis, miten tätä ihmistä voisi auttaa? Yksinäisyyskin syvenee eläkeiän lähestyessä, kun työelämän sosiaalisten ympyröiden hiipumisen lisäksi loputkin kontaktit muualta elämästä alkavat kaikota kun kukaan ei yksinkertaisesti pysty kuuntelemaan tuollaista loputonta liirumlaarumia sekoitettuna sairauskertomuksiin ja elämän kovien kokemusten vatvomiseen..! Ja ei, kahdenkeskinen oikea keskustelu ei onnistu koska tämä henkilö eksyy omien juttujensa suohon alta aikayksikön, oli aihe mikä tahansa.

Vierailija
17/20 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi että pitää lopettaa, naapuri on ovella

Vierailija
18/20 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tämmöinen sukulainen. Sanon aina että voivoi ei voi puhu pitkään pitää laittaa ruokaa/  laittaa pyykkiä/ lähteä kauppaan/ mennä suihkuun tai saunaan yms. Kyseinen ihminen on iäkäs ja asuu yksin siksi aina vastaan jos olisi joku hätä!

Vierailija
19/20 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa se kakattamaan kun kuulee että serkun kummin kaiman pikkuserkku on mennyt kihloihin yms.

Vierailija
20/20 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri jankkasi kahta asia puhelussa, minun kuulemma tulisi ajatella mitä iljettävyyksiä homot tekevät keskenään, ja miksi Tango markkinoita ei saisi esittää TV:ssä. Molempiin meni hermo, mutta vain jälkimmäiseen keksin sanoa vanhempieni käyneen siellä vuosia. Puhelumme päättyi suurinpiirtein tähän.

Emme enää hänen kanssaan puhuneet sillä muutamaa viikkoa myöhemmin toinen kaveri soitti ja kertoi tämän ensimmäisen kaverin kuolleen.