Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lintsasitko paljon koulusta ylä-asteella?

Vierailija
13.03.2019 |

Otsikko

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Viihdyin koulussa ja siellä olivat myös kaverit. Nautin myös opiskelusta. 

Vierailija
2/20 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulihan sitä lintsattua, etenkin ysillä. Oli hauskempaa hengata kavereiden kanssa, myös lukiossa tuli lintsattua. Sittemmin yliopistotutkinto eli eipä tuosta nyt haittaakaan ollut...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Sinä taisit lintsata, koska et osaa kirjoittaa yläastetta oikein.

Vierailija
4/20 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertaakaan. Ja huonompi homma niille, jotka lintsasivat. Oli nimittäin niin äkäinen reksi koulussa, että jokainen lintsari sai varmasti kuulla kunniansa. Varsinkin, kun meidän yläasteella rangaistukset oli vedetty aivan tappiin sen osalta, mitä laki sallii. Esim. jälki-istunnot olivat käytännössä aina 2 tunnin pituisia, joka on lain sallima maksimipituus.

Vierailija
5/20 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintsasin koko peruskoulun aikana vain yhden kerran. Olin pois pesäpallotunnilta yläasteella. Toinenkin tapaus lasketaan kai lintsaamiseksi. Kaverin kanssa emme halunneet uimaan, joten saimme opettajan luvalla mennä kävelylle. Kävelimme kotiin. 

Vierailija
6/20 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka kuinka paljon. Kasiluokalla kirjoitin poissaolovihkoon joka kerta syyksi mahatauti, vaikka olisin lintsannut vain pari tuntia keskeltä päivää.

Vierailija
7/20 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertaakaan koko peruskoulun aikana.

Lukiossa sairastuin masennukseen ja silloin aloitin lintsaamisenkin joskus tokalla luokalla. Onneksi siellä sentään oli ihan sallittuakin 3 selittämätöntä poissaoloa per kurssi. Muutama kurssi kuitenkin keskeytyi kun tuli poissaoloja liikaa, vaan sitten tein ne uusiksi myöhemmin...

Peruskouluaikaan olin sellainen supertunnollinen tyttö, aina ihmettelin ihan sitäkin jos joku uskalsi poistua ees koulualueelta välkän ajaksi kun jotkut kipasivat ostoksille läheiseen pikkukauppaan. Mä ajattelin suunnilleen niin että maailma kaatuu jo siitäkin jos olisi viis minuuttia myöhässä aamulla...

Vierailija
8/20 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vaikka kuinka paljon. Kasiluokalla kirjoitin poissaolovihkoon joka kerta syyksi mahatauti, vaikka olisin lintsannut vain pari tuntia keskeltä päivää.

En muista tarkalleen, mikä meillä oli käytäntö yläasteella, mutta lukiossa vaadittiin sairauspoissaoloihin kouluterkkarin kuittaus, että sairauspoissaolot luokiteltiin selvitetyiksi/hyväksytyiksi poissaoloiksi. Jos lukiossa kurssin aikana tuli enemmän kuin 4 selvittämätöntä poissaoloa, lensi kurssilta ulos.

Vierailija
9/20 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysiluokalla skippasin muutaman päivän liikuntapäivän/tanssiaisten ym. takia. Koskaan en saanut luvatonta poissaolomerkintää, sillä olin noina päivinä "sairaana".

Erittäin vähän siis lintsasin, 1.-8. luokilla en käytännössä ollenkaan.

Vierailija
10/20 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Siksi osaankin kirjoittaa sanan yläaste oikein.

Vierailija
11/20 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kertaakaan koko peruskoulun aikana.

Lukiossa sairastuin masennukseen ja silloin aloitin lintsaamisenkin joskus tokalla luokalla. Onneksi siellä sentään oli ihan sallittuakin 3 selittämätöntä poissaoloa per kurssi. Muutama kurssi kuitenkin keskeytyi kun tuli poissaoloja liikaa, vaan sitten tein ne uusiksi myöhemmin...

Peruskouluaikaan olin sellainen supertunnollinen tyttö, aina ihmettelin ihan sitäkin jos joku uskalsi poistua ees koulualueelta välkän ajaksi kun jotkut kipasivat ostoksille läheiseen pikkukauppaan. Mä ajattelin suunnilleen niin että maailma kaatuu jo siitäkin jos olisi viis minuuttia myöhässä aamulla...

Tämä on kuin sanasta sanaan minun kirjoittamani! Itsekin olin yläasteella superkiltti ja tunnollinen. En lintsannut koskaan ja olin muutenkin sellainen hikipinko. Minäkin sairastuin lukiossa masennukseen ja aloin lintsata. Siellä kukaan ei puuttunut lintsaamiseen ja kukaan ei kysellyt perään, jos jätti kurssit kesken sanomatta opettajalle mitään. Kävin lukion lopulta neljässä vuodessa ja vielä lukulomallakin yritin epätoivoisesti saada tarvittavaa kurssimäärää kasaan. Harmittaa, että lukioni meni niin huonosti. Se näkyy arvosanoissa ja yo-todistuksessa. Jatko-opinnotkin jäi. Olisinpa saanut tai hakenut apua silloin.

Vierailija
12/20 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

9lk. Syyslukukaudella oli jo yli 200 tuntia poissaoloja. Olin masentunut sietämättömän kotitilanteen vuoksi. Sääli, etten päässyt huostaan tai mihinkään ja aloin pyöriä epämääräisissä porukoissa. Nyt kuitenkin korkeakoulutettu nelikymppinen mutta olihan se nuoruus villi!

Vierailija
13/20 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasilla ja ysillä älysin alkaa lintsata liikuntatunneilta. Numero nousi sen seurauksena :D

Terveisiä vaan erään pohjoiskarjalaisen yläasteen 1980-luvulla vaikuttaneelle tyttöjen  liikunnanopelle! Tuskin hän uskoisi, että 5-kymppisenä juoksen puolimaratooneja. 

Vierailija
14/20 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun verran.

Miksi kysyt?

Sinccis

Vierailija
15/20 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kertaakaan. Ja huonompi homma niille, jotka lintsasivat. Oli nimittäin niin äkäinen reksi koulussa, että jokainen lintsari sai varmasti kuulla kunniansa. Varsinkin, kun meidän yläasteella rangaistukset oli vedetty aivan tappiin sen osalta, mitä laki sallii. Esim. jälki-istunnot olivat käytännössä aina 2 tunnin pituisia, joka on lain sallima maksimipituus.

Mä olisin lintsannut jälki-istunnosta.

Sinccis

Vierailija
16/20 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
17/20 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintsasin yläasteella paljon, amiksessa taisin lintsata enemmän kuin olla paikalla. Amkissa en käynyt juuri koskaan paikalla, tosin siellä nyt ei samanlaista läsnäolopakkoa olekaan.

Töistä sen sijaan en taas koskaan lintsaa. Sairaanakin teen aina työt etänä. Olen inhonnut aina opiskelua, mutta työelämässä taas pärjään loistavasti.

Vierailija
18/20 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä mä lintsailin. En oikein koskaan saanut siitä mitään seuraamuksia. Kerroin joskus ihan rehellisestikin luokanvalvojalle, missä olin ollut. Mä menin usein kirjastoon lintsaamaan. Olen aina lukenut ja ollut kiinnostunut asioista, mutta koulussa asiat olivat jotenkin sellaisessa muodossa, etten saanut niistä otetta.

Vierailija
19/20 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

en

Vierailija
20/20 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmaksi osaksi liikunnan ja uskonnon tunneilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi