Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se 13-vuotias aina pedofiilin uhri?

Vierailija
18.03.2013 |

Avasin uuden keskustelun, kun luin tuossa ketjua, jossa jonkun ihmisen ystävä oli pedofiili ja tunnustanut olleensa seksuaalisessa kanssakäymisessä 13-vuotiaan kanssa. 

Jäin miettimään asiaa. Minä olin 13-vuotias tyttö kun menetin neitsyyteni. Samana vuonna tosin täytin 14, mutta lapsi kuin lapsi silloin. Mutta omasta mielestäni en. Poika oli silloin 17, nippa nappa 18, kakaroita me molemmat. Seurustelimme puoli vuotta. Eka kerta tapahtui sulassa yhteisymmärryksessä ja yhteisestä halusta. Eihän se kokemus nyt silloin taivaita aukonut, mutta en silti tuntenut itseäni millään lailla hyväksikäytetyksi tai raiskatuksi. Päinvastoin. 

Tänä vuonna 50 täyttäessäni olen monesti miettinyt asiaa... varmasti jos aikaa saisi taaksepäin ja siinä kohti vähän järkeä päähän, sen eka kerran olisi voinut hoitaa todellakin muutamaa vuotta myöhemmin, mutta en siitä huolimatta tunne kokeneeni mitään traumoja asiasta. Kypsyin naisen malliin fyysisesti hyvin varhain. Henkisesti en tietenkään ollut kypsä, kuka olis? Mutta karu totuus oli, että minä olin yhtä utelias sen kokemuksen suhteen kuin poikakin. Hormoonit hyrräsi jo, seksi kiinnosti. En muista mikä oli lainsäädäntö silloin, mutta tuskin se homma laillista oli silloinkaan. Kaksi vuotta myöhemmin heilastelin 15-vuotiaana 25 vuotiaan miehen kanssa. Se kuulostaa yhtä kamalalta. Mutta siitä huolimatta muistelen niitä aikoja lämmöllä, vähän jopa kaipauksella. Ja jutellessani ikäisteni naisten kanssa, olen huomannut, että aika monella meistä on samankaltaisia, yhtä aikaisin alettuja seksikokemuksia. Niistä vaan ei kauheesti puhuta. Huokaillaan vaan, että toivottavasti omat lapset ei aloita yhtä aikaisin... Joo, luojan kiitos mulla ei ole tyttäriä. Ja toi 13-vuotias poikani pelaa mieluumin videopelejä kotona illlalla, kuin roikkuu ostarin nurkilla, vielä toistaiseksi. 

En ole koskaan tuntenut itseäni uhriksi, vaikka ikäni puolesta olen sitä ollutkin.  

Onko mulla siis päässä vikaa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n teksti voisi olla omaani. Sillä erotuksella vaan, että neitsyyden menettämisellä oli "meidän piireissä" hirmuinen kiirus! Voi että siitä kilpailtiin, kuka ensimmäisenä pääsee neitsyydestä eroon.

Ja sen lisäisin vielä, että itse olin järkyttävän kiimainen tapaus tuossa iässä :/ Herätin poikaystäväni varmaan neljästi yössä naimaan, jos päästiin saman katon alle ihan yötä viettämään :) Nykyään olen nuhteeton ja siveä kohta nelikymppinen ja lähinnä kaiholla muistelen noita aikoja :D

Vierailija
2/5 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 01:40"]

Ap:n teksti voisi olla omaani. Sillä erotuksella vaan, että neitsyyden menettämisellä oli "meidän piireissä" hirmuinen kiirus! Voi että siitä kilpailtiin, kuka ensimmäisenä pääsee neitsyydestä eroon.

Ja sen lisäisin vielä, että itse olin järkyttävän kiimainen tapaus tuossa iässä :/ Herätin poikaystäväni varmaan neljästi yössä naimaan, jos päästiin saman katon alle ihan yötä viettämään :) Nykyään olen nuhteeton ja siveä kohta nelikymppinen ja lähinnä kaiholla muistelen noita aikoja :D

[/quote]

Juuri näin. Vaikka ikää oli tosiaan se 13, niin panetti. Ihan selkeästi. Tai no, ei kai sitä sanaa voinut käyttää, mutta mieli teki. Sitä masturboinnin määrää....;) Menkat oli jo, rokkistarat sai aikaan märkiä unia, orgasmi saattoi tulla lähes vahingossa. Minkä niille haluille mahtoi? Väkisin ei saa ottaa ketään, mutta ei ne ihan kaikki pedofiliasyytökset teinien suhteen ole välttämättä ihan täysin mustavalkoisia asioita. Minä muistelen omia kokemuksiani, enkä usko, että maailma on täysin muuttunut... Laitontahan se on, mutta kyllä se halu on alkanut monesti varmaankin ihan molemminpuolisena. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikutat ihan fiksulta mietteissäsi. Naurahdin kuitenkin kun mieleen tuli miten kauhistellaan nykynuorison käytöstä ja pukeutumista ym. mutta kyllähän tuolloin 70- ja 80- luvuilla pennut oli pahempia teinihoroja mitä itse tai nykyään yleisesti nuoret ovat. Poikkeuksena isäongelmaiset/muuten perheongelmaiset.

Ja kyllä nykyään sosiaaliset normitkin estäisi tuollaisen käytöksen julkisesti. Siis kun herättää pahennusta kun 18-v. höylää 13-v., niin se ohjaa ihmisten käytöstä sillä kun lähipiiri ei hyväksy jotain niin yleensä sellaista noudatetaan.

Vierailija
4/5 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juu. Nyt kun tuli tuo pukeutuminen puheeks... silloin meidän aikaan, 70-luvun lopulla, oli ne sairaan kireet lantiofarkut, jotka kiskottiin märkinä päälle, että mahtui. Ylileveät lahkeet. Kireät nipin napin vyötärölle ulottuvat paidat. 

Juurikin huomasin tässä taannoin joku vuosi sitten että joku aikakausi oli tehnyt ympyrän. Ne samat vaatteet oli tulleet takaisin. Pikkuritsat tykkää herättää huomioo, edelleen. 

Nykyteinit muuten meikkaa siistimmin kuin siihen aikaan, ainakin omasta mielestäni. Katselin tossa yks päivä koulukaverini teini-ikäistä tytärtä, joka on muuten kuin kopio äidistään, paitsi että naamavärkki on laitettu kauniiksi paljon vähämmän kovalla lookilla. Peukkuja pennuille siitä. Ei enää väsyneitä kovia kajaleja, tai ylikiiltäviä lip-potioneita. 

Onko media tehnyt tehtävänsä asioissa ja ihmiset on alkaneet kiinnittää asioihin huomiota, vai mistä johtuu että niistä puhutaan enemmän nyt?

Mä olin 14-vuotias, kun kävin ensimmäistä kertaa ravintolassa asiakkaana. Vanhemman henkilön seurassa kylläkin. Ei kysytty papereita. Ja niin sain gintonicin eteeni. 

Jos 13-14 -vuotias teini höynäyttää ravintolahenkilökuntaa, niin ei kai se ihme ole, jos mies ei pillun päälle päästessään mieti, kuinka vanha tyttö on, vaikka nuori onkin. Täsmennettköön, että siitä huolimatta tätä liki 50-vuotiasta tätiä luullaan jatkuvasti tänä päivänä nelikymppiseks. Alaikäisenä siis kävi täysi-ikäisestä, mutta keski-ikäisenä kelpaa kymmenen vuotta nuorempana. 

Maailma on hassu. 

Vierailija
5/5 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo hyvän kuuloinen kuvaus toisesta ajasta. Nykyään uskoisin oleva hieman tiukempaa kaikki säännöt ja lait sillä esim. ravintolayrittäjä menettää heti anniskeluoikeutensa jos tarjoisee alaikäselle. Ja olen tyytyväinen että nykyään ollaan tiukempia sillä kaikki päätökset perustuu kuitenkin tieteelliseen tutkimukseen esim. Aikuisten kanssa harrastettu seksi mm. altistaa nuoren myöhemmällä iällä kohdunkaulansyöpään ja jos suhde on ollut hyväksikäyttävä ja panostava niin ielenterveysongelmiin. Ei kuitenkaan kaikkia.

Ja nykyään ainakin fiskut vanhemmat opettaa lapsilleen pedofiileistä ym.Ennen ei välttämättä tiedetty tai haluttu puhua.