Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva haaveissa, miten urheilu?

17.03.2013 |

Olemme mieheni kanssa pian yrittämässä lapsen hankintaa, ja mietin, kuinka eri tavalla harrastukset pitäisi suunnitella? Mietin, että pitäisikö minun perua rankemman urheilusuunnitelmat jo etukäteen, vai lisäänkö vain paineita turhaan onnistumiselle? Jos varaan vaikka hevosvaellusreissun, niin parhaassa tapauksessa voisin silloin jo olla neljännellä kuulla, kun vaellus alkaisi.

Olisi kiva kuulla kokemuksia ja mielipiteitä, että onko joku perunut vähän rankempia urheilusuorituksia, kun raskaus on ollut yrityksen alla? Vai voiko harrastuksia jatkaa kuten ennenkin?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Sitä lastahan saattaa joutua yrittämään jonkun aikaakin, joten ehkä en lähtisi perumaan mitään harrastuksia vielä yrittämisen alkaessa. Jos käy niin, että tuleekin raskaaksi nopeasti, erilaiset harrastukset saa kyllä katkolle sitten tilanteen mukaan. Esimerkiksi meillä on tallilla olemassa sellainen pykälä vaelluksissa ja valmennuksissa, että raskauden varjolla ne saa kuluitta perua. Yhdellä ulkomaan vaelluksella olen ollut ja sen varausvahvistuksessa oli maininta, että varausmaksun saa takaisin lääkärintodistuksella, jonka siis myös raskaudesta voi pyytää. Samoin useilla kuntosaleilla saa jäsenyyden katkolle jos tulee raskaaksi eikä kykene käymään.

Itse olen juoksuharrastaja ratsastuksen ohessa. Ratsastuksen olen joutunut joka kerta laittamaan jäähylle heti plussatestistä koska mulle ei sovi se hytkyminen siellä selässä. Siitä on tullut heti aivan hirveen paha olo. Hyvä tallikaverini on kuitenkin ratsastanut molemmissa raskauksissaan tosi pitkälle, niin, että maha näkyy jo kauas. On toki jättänyt estevalmennuksen mutta ei siis ole voinut selässä pahoin. Juoksua olen pystynyt harjoittelemaan aika hyvin raskaanakin vaikka toki se on hidastunut pian hölkäksi ja lopulta kävelylenkeiksi. Tilalle on sitten otettu uiminen, joka on ihanaa =).

Tsemppiä yrittämiseen. Harrastukset ovat minusta mitä parasta purkua jos alkaa ressata. Älä siis ainakaan turhan aikaisin niistä luovu =).

RM

Vierailija
2/2 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti vinkeistä RoxyMama! Juuri tuollaisesta viikon ulkomaan reissusta hevosen selässä on tosiaan kyse, joten pitääpä tutkia varausehdot hyvin ennen reissun buukkaamista. :) Ja varmasti aika pian alkaisi ahdistamaan, jos peruisi kaikki muut kivat suunnitelmat ja jäisi himaan odottelemaan plussaviivoja.. :P

Joo, tavalla tai toisella ajattelin kyllä jatkaa liikuntaa raskaanakin, niin eiköhän keho valmistaudu sitten myös synnytykseen vähän paremmin..

Ja kiitti miljoonasti tsempistä, ei malttaisi odottaa tärppäämistä! :) 

-A

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla