Voiko 10-vuotias käydä yksin nieluviljelyssä?
Tietää paikan. Pitäisikö mun mennä mukaan vai ei?
Kommentit (13)
Työ tärkeämpi kuin lapsi? Tottakai menet mukaan.
Eikö tuon ikäiset käy hammaslääkärissäkin jo yksin? Miksei tuossa nieluviljelyssäkin voisi käydä yksin?
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuon ikäiset käy hammaslääkärissäkin jo yksin? Miksei tuossa nieluviljelyssäkin voisi käydä yksin?
Riippuu niin lapsesta. Meillä olen kysynyt haluaako mennä yksin vai tulenko mukaan. Sen mukaan mennään. 10 vuotiaan kaikki halusivat jomman kumman vanhemman mukaan. Meillä nuorempi jännittää tiettyjä paikkoja niin paljon, ettei halua mennä yksin.
Sitä paitsi jos sieltä tulee toimintaohjeita, ei tuon ikäinen niitä kauaa muista. Eipä tarvi soitella perään jos lapsen vastaus on emt. Kyllä ne silti itsenäisiksi oppii ihan ajallaan. Meillä ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Sitä mäkin, että kyllä hän varmaankin yksin pärjäisi. Taidan kysyä lapselta kaipaako mua mukaan välttämättä. Ap
10-vuotiaalla on jo yksityiset omakantatiedot, sinänsä absurdia jos joidenkin palstalaisten mielestä on silti pakko kädestä olla kiinni pitämässä...terkan tarkastus oli hiljattain enkä sinnekään päässyt mukaan. Ap
Mene mukaan, vaikka vain veisit ja hetken aikaa kattoisit perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu niin lapsesta. Meillä olen kysynyt haluaako mennä yksin vai tulenko mukaan. Sen mukaan mennään. 10 vuotiaan kaikki halusivat jomman kumman vanhemman mukaan. Meillä nuorempi jännittää tiettyjä paikkoja niin paljon, ettei halua mennä yksin.
Sitä paitsi jos sieltä tulee toimintaohjeita, ei tuon ikäinen niitä kauaa muista. Eipä tarvi soitella perään jos lapsen vastaus on emt. Kyllä ne silti itsenäisiksi oppii ihan ajallaan. Meillä ainakin.
Niinpä. Tuossa nyt ei kummempia, jos on angiina niin resepti ja jos ei niin flunssan hoitoa. Ap
Kyllä lapsi silti toivoi että tulen mukaan. Onhan se kurja kurkku kovin kipeenä mennä yksin ja hoitaja on yleensä eri. Toivottavasti saadaan johonkin kätevään aikaan se... Tuonne kun soittaa heti kahdeksalta, niin takaisinsoitto on joskus 9 pintaan ja aika sitten aamu- tai iltapäivällä koska sattuu olemaan vapaana. Tyhmää ihan sokkona suunnitella päivää tän systeemin takia :/ ap
Mutta voiko 10-vuotias viljellä maata yksin jos hankit jonkun pikkuisen siirtolapalstan...
Jos kurkku on tosi kipeä, nieluviljelyn ottaminen on tosi epämukavaa ja sattuu. Käyn joka talvi ainakin kerran nieluviljelyssä, ja joka kerta palaa mieleen, miten kamalaa se on, vaikka se puikolla ronkkiminen ei kestäkään kuin muutaman sekunnin.
En siis laittaisi lastani yksin.. yritä järjestää jotenkin, tai edes joku tuttusi mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Jos kurkku on tosi kipeä, nieluviljelyn ottaminen on tosi epämukavaa ja sattuu. Käyn joka talvi ainakin kerran nieluviljelyssä, ja joka kerta palaa mieleen, miten kamalaa se on, vaikka se puikolla ronkkiminen ei kestäkään kuin muutaman sekunnin.
En siis laittaisi lastani yksin.. yritä järjestää jotenkin, tai edes joku tuttusi mukaan?
Ai, harmi! Se on toki yksilöllistä, mulla on näytteenotto helppoa eikä lapsikaan sitä kauheasti yökkäile. On tottunutkin, meillä oli kaksi kertaa angiina talvella ja sen haluan saada heti kiinni sen takia! Pääsen kyllä mukaan. Ap
Eivät meinanneet päästää sairaanhoitajalle, koska virukset alkaa usein kurkkukivulla! Tottahan se on, mutta kun bakteeritulehdusta on paristi ollut niin en jää odottelemaan, että streptokokki jää itämään ja tarttuu muihinkin. Ap
Menet mukaan.