Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaalikone suositteli minulle feminististä puoluetta, mutta en halua äänestää sitä

Vierailija
11.03.2019 |

koska puolueen nimi on liian leimallinen. Ajavat varmasti hyviä asioita, mutta olisivat voineet nimetä puolueen toisin. Kannatan tasa-arvoa niin pitkälle, että kannattamani puolueen nimi ei voi olla niin femiini.

Heikoimmin minulle soveltuu persut, mikä ei ollut yllätys.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalikone tuntuu suosittelevan kaikille feminististä puoluetta, persuista lähtien, vaikka ehdokkaat eivät olisi lähelläkään kärkeä.

Vierailija
2/15 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestä vasemmistoa? Aika läheltä arvoiltaan kuitenkin kyseistäkin puoluetta ymmärtääkseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaalikone tuntuu suosittelevan kaikille feminististä puoluetta, persuista lähtien, vaikka ehdokkaat eivät olisi lähelläkään kärkeä.

Onko siellä joku mielestään persu joka ei ihan meinaa hyväksyä, etteivät arvot olekaan niin kapean konservatiivisia kuin haluaisi uskoa? :D

Hyväksy totuus, kuulut nykyaikaan.

Vierailija
4/15 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tyhmä niin äänestät mitä vaalikoneet sanoo.Mene kuuntelemaan ehdokkaita,vai onko liikaa vaadittu!

Vierailija
5/15 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

äänestä Aino Pennasen puoluetta.

Siinä on terävä kynä - tosin penaalista pudonnut.

Sehän aloituksesi tarkoitus oli kuitenkin, eli vaalipropaganda vihreiden puolesta.

Itse äänestän persuja, koska Iljaa (J.) en voi äänestää, sillä hän on Väyrysen liikkeessä Helsingin vaalipiirissä.

Vierailija
6/15 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siellä joku mielestään persu joka ei ihan meinaa hyväksyä, etteivät arvot olekaan niin kapean konservatiivisia kuin haluaisi uskoa? :D

Ei ole siitä kiinni. Vaalikone.fi suosittelee usein feminististä puoluetta, vaikka toinen edokas olisi 100% match.

Vierailija
7/15 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatta miettiä kuka tarjoaa vaalikoneen ja miksi se ei yrittäisi saada muita äänestämään haluamallaan tavalla...

Vierailija
8/15 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuule nyt niin, että jos vaalikone antoi sinulle ykköseksi feministisen puolueen, sinähän äänestät feministejä! Vaalien jälkeisenä päivänä tulee ovellesi muuten muutama mustapukuinen leidi, ja sitten on kuule myöhäistä itkeä sitä demareille annettua ääntä.

Vierailija
9/15 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä median vaalikone? Minulla Hesarin vaalikone antoi noin 20 kokoomuslaista ja sitten 1 liberaali.

Vierailija
10/15 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalitrolli bongattu.

Vierailija
11/15 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti millainen eduskunta jos kaikki suomalaiset äänestäisivät vain feministejä ja piraatteja??

Tulisiko muutosta politiikkaan leikkauksien ja tylsyyden sijaan?

Eli äänestä vaan feministejä tai piraatteja, muut ovat pettäneet äänestäjät jo moneen kertaan. Ja demokratia on pelkkä vitsi muutenkin. Iso raha päättää.

Vierailija
12/15 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin vaalikonehan toimii samalla tavalla kuin Suomen vaalijärjestelmä. Se suosittelee sulle ensisijaisesti puoluetta, vaikka toisessa puolueessa olisi joku paremmin sopiva ehdokas. Mäkin sain feministisen puolueen ensimmäiseksi vaihtoehdoksi (81%), mutta kun rullailin sivun alas asti tuli muut ehdokkaat, joista kaksi parasti oli 84% sopiva. Ja olen ymmärtänyt että tähän vaikuttaa myös se että feministeillä on paljon vähemmän ehdokkaita kuin muilla puolueilla ja siten myös vähemmän hajontaa ehdokkaiden välillä. 

Vierailija
13/15 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin tuli hesarin koneessa feministipuolue, en edes tiennyt, että sellainen on. Tosin prosentti oli vain jotain 60, mutta muilla vielä huonommin. En mielestäni ole mikään kovin kiihkeä feministi, ennemminkin olen ainakin perheasioissa hyvinkin vanhanaikainen, esim. mielestäni ädin paikka on kotona, kun lapset ovat pieniä. 

Oliko se toinen kone sitten il vai is, siinä mulle suositeltiin kansalaispuoluetta, vai oliko se nimi noin? No, siitäkään en ollut koskaan kuullutkaan. Ja siinäkin prosentit n. 60. 

Taitaa tulla ihan mitä sattuu. No se oli oikein varmasti, että kepu oli mulla molemmissa hännillä. 

Vierailija
14/15 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika vähän noissa vaalikoneissa on kysymyksiä arvokonservatiivi-liberaali -akselilla. Paljon enemmän on talouspoliittisia ja valtion roolia koskevia kysymyksiä.

Voisin kannattaa naisten äänioikeuden kumoamista ja aborttien kieltämistä kuolemantuomion uhalla ja minulle ehdotettaisiin silti feminististä puoluetta.

Vierailija
15/15 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullekin tuli hesarin koneessa feministipuolue, en edes tiennyt, että sellainen on. Tosin prosentti oli vain jotain 60, mutta muilla vielä huonommin. En mielestäni ole mikään kovin kiihkeä feministi, ennemminkin olen ainakin perheasioissa hyvinkin vanhanaikainen, esim. mielestäni ädin paikka on kotona, kun lapset ovat pieniä. 

No sittenhän olet ihan feministien linjoilla. Sen mielestä yhteiskunnan vaan pitää maksaa kotiäitiys, eli rahaseinän.