Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pitää pokka aspa-työssä?

Vierailija
10.03.2019 |

Sanotaanko nyt niin, että olen myyjänä eli asiakaspalvelutyössä. Aika ajoin tulee asiakkaita, joiden ulkoinen habitus jo kertoo että heidän ei pitäisi edes olla meidän asiakkaitamme (ihan omaksi parhaakseen). Välillä asiakkaassa voi olla myös muita piirteitä, jotka vaikeuttavat ns. pokan pitämistä huomattavasti.

Miten te muut aspa-työtä tekevät saatte pidettyä naaman peruslukemilla tilanteessa kuin tilanteessa? Onko teillä jotain mantroja, mielikuvia tms?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme paikka voi olla missä ulkonäöstä näkee onko asiakas?

Vierailija
2/27 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä edustat yritystä, et itseäsi. Kohtelet kaikkia asiakkaita kunnioittavasti ja kohteliaasti, vaikka olet aspa.

Asiakkaat voivat halveksia surkealla palkalla työskentelevää aspaa, mutta sinulla ei ole oikeutta halveksia heitä, koska edustat yritystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aleksilla oli aiemmin tyylikäs naistenvaateliike, jonka myyjä tuijotti ystävääni ja minua niin halveksivasti, että hän jätti tuotteen ostamatta. Sellaisia simppeleitä aspoja on joissain liikkeissä. Eivät varmaan ilahduta omistajaa, joka yrittää myydä tuotteita. 

Vierailija
4/27 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikkapa Alko.

Vierailija
5/27 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä edustat yritystä, et itseäsi. Kohtelet kaikkia asiakkaita kunnioittavasti ja kohteliaasti, vaikka olet aspa.

Asiakkaat voivat halveksia surkealla palkalla työskentelevää aspaa, mutta sinulla ei ole oikeutta halveksia heitä, koska edustat yritystä.

Toki toki. Tarkoitus ei olekaan halveksua vaan juurikin kohdella kaikkia asiallisesti ja hain tässä vinkkejä miten hallita omaa mieltä ja pitää naama peruslukemilla.

Vierailija
6/27 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun piti ostaa joskus solmio kaverin häihin ja Solon myyjä vei minut suoraan alelaarin ääreen. Habitukseni ei ilmeisesti käynyt yksiin saldoni kanssa. 😂

Vierailija
7/27 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattilaisen pokka pitää aina.

Vierailija
8/27 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ehti ensin. Aoin sanoa, että ammattitaidolla. Ei ole edes vaikeaa, kun sen osaa.

Ei tulisi mieleenikään nauraa asiakkaalle, edes takana päin tai arvostella vaatteitaan tapojaan tms.

Vierailija
9/27 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku ehti ensin. Aoin sanoa, että ammattitaidolla. Ei ole edes vaikeaa, kun sen osaa.

Ei tulisi mieleenikään nauraa asiakkaalle, edes takana päin tai arvostella vaatteitaan tapojaan tms.

Onko se ammattitaito joku syntymälahja vai mitä sillä tarkoitat?

Vierailija
10/27 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa on ollut sellainen tilanne, että olen saanut asiakkaan sisulla palveltua, mutta sitten on ollut kiire keittiön puolelle nauramaan.

T: kokki-tarjoilija

Vierailija
11/27 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran eräässä kodinkoneliikkeessä pyysin myyjää esittelemään digikameroita jolloin tämä töyhtöpäinen myyjä alkoi esitellä hyvin ivallisen oloisena halvimpia malleja. Olin siis pukeutunut ihan perus arkivaatteisiini kun tietääkseni tuollainen liike ei ole mikään pukupakon alainen paikka. No onneksi siitä meni vuorossa oleva esimies vierestä jolloin kysyin siltä etteikö täällä myydä parempaa laatua lainkaan kuin ne joita tämä myyjänne koittaa minulle väkisin tyrkyttää. No tämän esimiehen kanssa teimme sitten kaupat vähän laadukkaammasta kamerasta ja sain lupauksen että henkilökunnalle pidetään pieni oppitunti miten asiakkaita kohdellaan.

Vierailija
12/27 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähänlainen liike mahtaa olla kyseessä? Jokin rikkaiden vaateliike, johon köyhillä ja rumilla ei pitäisi olla asiaa?

Ai joo, nyt tiedänkin. Kyseessä on Mäkkäri tai Hese, ja ap meinaa revetä kohdatessaan lihavan asiakkaan. 

Vierailija
13/27 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki toki. Tarkoitus ei olekaan halveksua vaan juurikin kohdella kaikkia asiallisesti ja hain tässä vinkkejä miten hallita omaa mieltä ja pitää naama peruslukemilla.

Ap! Eli, jos luoksesi tulee tyylikkäästi pukeutunut ja asiallisesti käyttäytyvä henkilö - sinua ei naurata?

Jos sama henkilö tulee "rääsyihin" pukeutuneena, mutta täysin samanlailla asiallisesti käyttäytyen, koet vaikeutta pitää pokkasi?

Ymmärsinkö oikein?

-Wera

Vierailija
14/27 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aleksilla oli aiemmin tyylikäs naistenvaateliike, jonka myyjä tuijotti ystävääni ja minua niin halveksivasti, että hän jätti tuotteen ostamatta. Sellaisia simppeleitä aspoja on joissain liikkeissä. Eivät varmaan ilahduta omistajaa, joka yrittää myydä tuotteita. 

Saattoi ehkäpä olla itse omistaja

Vierailija
15/27 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi ratkaisu: aikuistuminen ja oman tilanteen hahmottaminen. 

Ehdotan, että synnyt seuraavassa elämässä parempaan perheeseen ja opit jo kotoa käytöstapoja.

Kannattaa lukea käytösoppaita ja jutella sivistyneiden ja kohteliaiden ihmisten kanssa. Etenkin, jos sattumalta tunnet jonkun sellaisen. 

Vierailija
16/27 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattoi ehkäpä olla itse omistaja

Ei ollut. Tiedän, miltä Andiatan omistaja näyttää. Uuups, laitoin jälleen kerran vahingossa liikkeen nimen.

Vierailija
17/27 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se ammattitaito joku syntymälahja vai mitä sillä tarkoitat?

30 vuotta asiakaspalvelua on kai jotain opettanut. Mutta ei ollut vaikeaa silloin nuorenakaan. Ei paljon ollut varaa naureskella kun koko kaupunki, jossa työsentelin oli pullollaan kaikenlaisia omituisia höpöttäjiä ja kummallisesti pukeutuvia "sketsihahmoja". Kaikki saivat ihan tasavertaista palvelua ilman tirskahduksia.

Vierailija
18/27 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On äärimmäisen typerää arvioida asiakasta ulkonäön perusteella. Henkilö voi olla maksukykyinen tai jopa varakas huolimatta ulkoisesta olemuksesta tai iästä.

Henkilökohtaisesti olen jättänyt muutamassa paikassa omassa mittakaavassani isot ostokset tekemättä henkilökunnan tökerön toiminnan takia.

Minulla ei ole mitään tarvetta meikata tai pukeutua hienosti tai edes erityisen siististi ostoksille mennessä, ja joidenkin myyjien asenteesta huomaa ettei asiakaspalvelu kiinnosta. Ihan niinkuin se tälläytyminen teksi minusta jotenkin paremman asiakkaan. Tietysti jos autokaupassa on ihan sama saavatko myytyä 10 000€ auton kyseisellä, tai kodinkoneliike 6000 euron kodinkonepaketin, niin ei minuakaan kiinnosta olla heidän asiakkaansa. Voin ihan hyvin viedä rahani muualle.

Vierailija
19/27 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen rehellinen. Hanki uus työ jossa et ole tekemisissä ihmisten kanssa.

Tosena kysymys, miten voi saada paikan asiakaspalvelu-alalla jos ei osaa kohdella asiakkaita oikein? Niitä räkälöitä, kuten mäkit ja heset, ei lasketa. Niissä työntekijät on yleensä jotain koviksia esittäviä apinoita jotka räkii ruokaan, koska ne on ainoat paikat jotka ottaa tälläiset wt:t.

Vierailija
20/27 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin äänestän jaloillani! Asun tässä "ostoshelvetin" vieressä ja siellä on kaksi kauppaa joihin en enää jalallani astu. Molemmat kauppiasvetoisia,tai ainakin toinen ja toinen isoon ketjuun kuuluva. Kävin kummassakin aikeenani ostaa xx. Kauppias itse oli toisessa,ei "nähnyt" mua,toisessa 3 myyjää juorusi tiskillä eikä kukaan tullut kysymään mitä halusin! Isoon ketjuun laitoin palautetta niin kauppias itse vastasi ja sanoi että alkuun on niin kiirettä! Minä vastasin että joo,ovensuussa oli yks ihminen,ja minä siinä tiskillä,mua ei voi olla huomaamatta! En sen jälkeen ole sinne mennyt.

Aikoinaan pomo kertoi että hän oli mennyt puotiin x matto-osastolle kysymään yhtä mainoksessa ollutta tut´rkkilaista mattoa. Myyjä oli hyvin alentuvasti sanonut voi kuulkaa rouva,se maksaa varmaan monta teidän kuukausipalkkaanne. Ei tainnut olla kauaa myyjänä se miekkonen!

Mä vien aina roposeni muualle jos kassaneiti katsoo nenänvartta pitkin.

Ai niin! Täällä on yks tosi kiva nuorten liike ja siellä jos missä on kivat nuoret naiset myyjinä! Kysyvät aina että mikä se sun nuoren lempiväri on,tai nyt ois taas niitä sukkia tarjouksessa ja ai,oliko kivat kuvaukset hänellä jne. Muistavat kanta-asiakkaitten tekemisiäkin ja silleen! Olen antanut hyvää palautetta pomoille!