Anopin antamista lahjoista ja niiden arvosta.Kaikki saa osallistua!
Eli mulla anoppi 71v ja ostaa pääsääntöisesti kaikki meidän perheelle tulevat lahjat käytettynä tyyliin kirpputorit.Lasten karvalelut käytettyjä,vaatteet sentään alesta ja uusia.Mutta lelut ja muu sälä on kirpputoreilta.Anoppini on ollut työelämässä koko elämänsä hyvässä työssä,ei ole mielenvikainen, mutta outo.
Kommentit (14)
Alesta ostaminen on hyvinkin järkevää.
on uutta mutta harvoin ostaa.Ottaa lapsia usein hoitoon.
..ihme krääsää, antaa lahjaksi 20 vuotta vanhoja lautasia tms. jotka eivät sovi yhteen minkään kanssa :/.
Eli mulla anoppi 71v ja ostaa pääsääntöisesti kaikki meidän perheelle tulevat lahjat käytettynä tyyliin kirpputorit.Lasten karvalelut käytettyjä,vaatteet sentään alesta ja uusia.Mutta lelut ja muu sälä on kirpputoreilta.Anoppini on ollut työelämässä koko elämänsä hyvässä työssä,ei ole mielenvikainen, mutta outo.
Ikäkin täsmää. Mutta, tämä anoppi ostaa myös kaikki vaatelahjat kirpparilta.
Esim. ristiäislahjaksi antoi käytetyn t-paidan ja käytetyn ruokalapun.
häälahjaksi saatiin vähän rahaa. Siitä on yli kymmenen vuotta. Sen jälkeen on syntynyt lapsia. Vielä ei ole yhtään kaste-, joulu-, synttäri-tai muutakaan lahjaa lapsille ostanut. Rahasta ei hänellä ole pulaa.
mieheen noin 50 euroa vuodessa
Lapsiin (kaksi kappaletta) noin 300-500 euroa vuodessa
Yleensä uutta, vaihtelee aletuotteittaita tai ei aletuotteita joskus myös kirpputorilta
Lelut uusia
Ostaa lapsille älyttömän paljon ihania vaatteita (ei aina Suomen oloissa käteviä, anoppi on espanjalainen), usein alennusmyynneistä, tekee myös itse.
Mulle ostaa myös kasakaupalla vaatteita (en oikeastaan osta itselleni ollenkaan vaatteita, lukuunottamatta talvi- ja ulkoiluvaatteita, ym) ja miehelle myös, vaikka vähemmän (ei tiedä kokoa niin hyvin, mulle on helppo ostaa kun anoppi ja mä ollaan samoissa mitoissa).
Lisäksi ostaa vaikka mitä muuta: kirjoja, levyjä, elokuvia, ruoka-aineita joita ei Suomesta saa, joskus jotain suurempaa (viimeksi läppärin), jne, jne.
Hävettää anopin anteliaisuus ja lahjojen vastaanottaminen (meillä ei varaa/mahdollisuutta lahjoitella samalla tavalla heille), mutta kun hän itse haluaa, niin hankala kieltäytyä, ollaan yritetty... Ihana anoppi muutenkin.
jos ostaisi jotain käytännöllistä.
Oma anoppini ostaa aina kallista ja tyhjänpäiväistä.
Lahjan hinta on se tärkein pointti hänelle. Tyttärensäkin käy aina kaupungilla tarkastamassa saamiensa lahjojen arvon.
Anoppi ei voi ymmärtää käytettynä ostamista, katsoi pitkin nokkavartta kun tulin kirpparilta mukanani säkillinen vaatteita lapsilleni
Kaikilla ei ole sitä anoppia ostamassa edes niitä kirpparilahjoja.
osan ostaa uusina, tyyliin Robinhoodin alekori ja osan mistä lie kaikenlaisia vanhoja ja haisevia juttuja kärrää kaikille lapsenlapsilleen. Eikä ole kuin vähän päälle 50v.
Toinen taas on jo eläkkeellä, mutta osaa kaiken uutena ja ostaa vielä aika paljonkin.
ennen lapsia anoppi antoi rikkinäisiä iittalan maljakoita- nykyään parasta mitä rahalla saa
suoraan pesukoneeseen, sano että parempi että pesen ennenkuin otetaan käyttöön. Jos hajoavat koneessa (käytä pesupussia) niin heitä roskiin ja valita anopille seuraavan kerran nähdessänne. Jos kestävät pesun niin eiköhän ne sitten kelpaa käyttöön. Niistä lintsiltä narunvetopalkintoina tai mäkkärin kylkiäisinä saaduista tuppaa likoamaan koristeet, joten ne on hyvä mäiskiä suoraan roskiin pesukoneesta.
valitsisin parhaat ja meitä miellyttävät, muut lahjoittaisin jollekin tarvitsevalle tai eteenpäin. Meillä on ollut lapsia yli 15 vuotta ja ainoa, mitä olen anopiltani saanut, oli esikoisen kastelahja, sukat.