Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toista kertaa raskaana, tuntuuko muka näin selvästi?

Vierailija
13.03.2013 |

Ensimmäinen raskauteni päättyi keskenmenoon viikolla 15. Siitä on nyt noin 9 kuukautta ja jätimme (kondomi)ehkäisyn pois. Ovulaatio on ollut yli viikko sitten ja hedelmöittymiseen viime päivinä useita tilaisuuksia.

Nyt koko kohtuni on jotenkin hieman kipeän tuntuinen, kuin ylirasittunut lihas. Yleensä en tunne tai tiedosta sen olemassaoloa, nyt huomioni kiinnittyy siihen jatkuvasti. Ja jo kolmatta päivää pientä pahoinvointia tuntuu myös. Voisiko olla että tulin heti raskaaksi ja sen myös huomaa näin selvästi?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko myös tsempata mua, kun uusi raskaus pelottaa jonkin verran? Viimeksi voin niin huonosti että elämästä ei ollut tulla yhtään mitään, ja sitten vielä tuli se keskenmeno ja hirmuinen suru ja työkyvyttömyys pitkäksi ajaksi. Ei siis kovin lämpimät muistot jäänyt tuosta ekasta kerrasta.

ap

Vierailija
2/5 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit olla raskaana tai sitten et. mä en ole koskaan tuntenut kohtuani, ovulointia yms asioita.

t. 4 raskautta, 5 lasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä koin kaksi keskenmenoa ennen kuin sain esikoisen joten tiedän mitkä pelot sulla on päällä sen asian suhteen.Ja toki voit olla raskaana tai sitten et.Ja kyllä voi tulla noin nopeesti koska itselläni oli noi ekat raskaudet peräkkäiset joten siitäkin voi johtua että se toinenkin keskeytyi.Osta testi nyt vaikka ihan aluksi.Kohtuani en mäkään ole tuntenut mutta tiedän milloin on esim.ovulaatio jne.

Vierailija
4/5 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista!

Ovulaatiota en minäkään tunne, vaan laskeskelin sen ajankohdan kuukautisten perusteella. Jos olen vasta pari päivää ollut raskaana, se ei kai vielä näy testissä vai miten? Eikös se hormonipitoisuus kasva vasta ajan kanssa? Testi minulla taitaa ollakin kaapissa jo valmiina.

ap

Vierailija
5/5 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 10:33"]

Ensimmäinen raskauteni päättyi keskenmenoon viikolla 15. Siitä on nyt noin 9 kuukautta ja jätimme (kondomi)ehkäisyn pois. Ovulaatio on ollut yli viikko sitten ja hedelmöittymiseen viime päivinä useita tilaisuuksia.

Nyt koko kohtuni on jotenkin hieman kipeän tuntuinen, kuin ylirasittunut lihas. Yleensä en tunne tai tiedosta sen olemassaoloa, nyt huomioni kiinnittyy siihen jatkuvasti. Ja jo kolmatta päivää pientä pahoinvointia tuntuu myös. Voisiko olla että tulin heti raskaaksi ja sen myös huomaa näin selvästi?

[/quote]

Jos ovulaatio on ollut yli viikko sitten, sinulla oli silloin mahdollisuus raskautua. Ei enää ovulaation jälkeen, eli viime päivinä et ole voinut raskautua. Yhdynnästä ennen ovulaatiota voi tulla raskaaksi, mutta jos ovis on jo mennyt, niin siellä ei ole munasolua enää odottamassa hedelmöittäjää. 

Ja jos raskauduit silloin kun oli ovis yli viikko sitten, herkkä testi SAATTAA näyttää HAALEAA plussaa jo, mutta suosittelen odottamaan kuukautisia ihan rauhassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi