Onko opettajien ja lastenhoitajien muistaminen ihan yleinen käytäntö?
Ei ole ikinä tullut mieleenkään viedä päiväkotiin tai kouluun mitään jouluna tai keväällä. Olenko ainoa laatuani?
Ollaan siis viety vain lasten itse tekemät joulukortit, ja nekin vain 1/luokka, siis koko porukalle osoitettuna. Ja päiväkotiin on viety kortti vain silloin, kun sieltä on lopullisesti lähdetty.
Onko tämä nyt ihan uusi juttu? En muista, että kukaan olisi vienyt opettajalle mitään silloinkaan, kun itse olin ala-asteella.
Kommentit (7)
Tosin sellainen järki on ollut, että luokka tai kerhoryhmä hankkii aina yhteisen lahjan ja jokainen lapsi tekee vaan oman kortin. Tietty ne vaan osallistuu, jotka haluaa, mutta kaikki on meillä aina halunneet.
Omasta kouluajastani muistan, että tein opelle aina kortin, mutta en vienyt lahjaa. Muistan kyllä, että ope sai esim. kukkia ja suklaata.
on aina muistettu kerhotätejä ja opettajia. Siis aina olen vienyt aikanani kukkia ja nyt myös omat lapseni. Usein kyllä muutamien muiden kanssa yhteisen, mutta aina on muistettu ja toivotettu hyvää kesää.
kortti, luonnosta pomittuja kukkia tai muuta pientä. joskus saatettiin kerätä kaikilta 1 mk / oppilas ja ostaa sillä jotain yhteistä.
Nyt viimeisinä vuosina on mennyt " kehitys" siihen omien lasten kanssa, että kerätään koko luokka yhdesä esim. 5 ¿/ oppilas ja sitten ostetaan esim. lahjakortti opettajalle. (varsinkin jo opettaja vaihtuu ja jos on ollut erityisen mukava)
Onhan tuo järkevämpää kuin, että ope saisi 20 kukkakimppua tai koriste-esinettä. Ja 5 eurolla on vaikea löytää yksin mitään kivaa lahjaa....
Mutta ei pakollista! joten mitään stressiä ei siitä kannata ottaa.
Molemmat vanhempani ovat ala-asteen opettajia, isä nyt jo eläkkeellä. Mutta te ette usko sitä roinan määrää mitä meidän kotonakin on. Äiti jakelee niitä sitten sukulaisille nimipäivä tms. lahjoiksi kun ei ne lopulta mihinkään mahdu, kun molemmat olleet reilusti yli 30v opettajina.
Nykyään äiti on ratkaissut asian niin että toivoo keväällä orvokkeja tai muita kukkia kun on allerginen useille leikkokukille. Niinpä hän saakin pihan kukat ilmaiseksi. Se on muuten ihan hyvä idea näin keväällä jos jotain haluaa viedä.
Minä en vie mitään, tytär on kahdessa päiväkodissa, joten en ala monelle tädille hommaamaan mitään. Jos laitan yhdelle, niin pakkohan se olisi laittaa niille kaikille muillekin.
Minä vien tänä keväänä lasteni hoitajille (4 kpl, ovat samassa ryhmässä) kuohuviinipullot ja pienet suklaarasiat. Yhteensä rahaa menee noin 60 e, mutta se on pieni raha kun kiitän suuresta työstä. Lisäksi vielä tietty lasten tekemät kortit ja oma korttini. Ja halaukset vielä päälle :)
Mun mielestä 1 krt vuodessa piisaa, tulee muuten mieleen " lahjonta"
Mä olen 38 ja kyllä mäkin olen vienyt aina opettajille kukat.