Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö minun miellyttää perhettäni vaikka se aiheuttaa minulle ahdistusta?

Vierailija
10.03.2019 |

Asun siis ulkomailla (nyt jo kolmatta vuotta) ja olen 25-vuotias. Minulla on täällä avopuoliso ja opiskelupaikka ja teen aina kesäisin töitä samassa yrityksessä. Minulla on siis täällä oma elämä josta pidän kovasti. Lapsuudenperheeni asuu Suomessa ja äitini haluaisi, että matkustan Suomeen vähintään puolen vuoden välein ja tarjoutuu jopa maksamaan lennot, MUTTA minua ahdistaa aivan älyttömästi joka kerta kun matkustan Suomeen ja vietän aikaa perheeni kanssa. Koin nuoruuteni Suomessa hankalaksi ja kaikki nämä ahdistavat tunteet nousevat siellä pintaan. Minulla on epämukava olo lapsuudenkodissani enkä viihdy siellä ollenkaan. En haluaisi kuitenkaan loukata perhettäni sillä eivät he varsinaisesti ole mitään väärää tehneet, mutta minä vain ahdistun. On myös todella raskasta matkustaa koulun ja työn ohella "koko ajan". Ymmärrän kyllä että minun täytyy välillä käydä Suomessa miellyttääkseni heitä, mutta max kerran vuodessa on se mihin olen itse asennoitunut. Pitäisikö minun käydä useammin vain heidän vuokseen vaikka itse tulen tästä vain surulliseksi?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ei tarvitse yhtään tehdä mitään muita ihmisiä miellyttääksesi. Käy juuri niin harvoin kuin haluat. Ehkä jonkun vuoden päästä koet asiat eri lailla, ja haluatkin käydä useammin, jos nyt saat vähän rauhaa. Onko äitisi siis normaali, mukava ihminen? Jos on, niin etkö voi kertoa hänelle saman mitä kirjoitit avaukseen, ja että tarvitset vähän taukoa vanhoista piireistä tms. Ja että voitte puhua ja skypettää. Jos hän ei ymmärrä, ja suuttuu, niin se on kyllä hänen häpeänsä.

Vierailija
2/2 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi käydä Suomessa miellyttämässä muita? Mene silloin kun haluat itse. Ei ole mitään järkeä tuhlata aikaansa noin varsinkaan nykyaikana, kun yhteyttä on niin helppo pitää pitkänkin välimatkan kanssa. Et ole vanhemmillesi velkaa vierailuja. Kannattaa sanoa vaan jämäkästi, että tulet sitten kun ehdit.

Itselläni on sama tilanne toisin päin, vanhempani asuvat ulkomailla. He tulevat Suomeen kun haluavat (2-3krt/vuosi) ja tapaan heitä silloin, mutten omistaudu heidän lomaviihdyttäjäkseen. Itse olen käynyt heidän luonaan viimeksi useampi vuosi sitten. Aina jaksavat toki pyydellä, mutta ymmärtävät kyllä että työkuvioni vaativat täällä olemista ja toisaalta loma-ajatkin käytän kuten itse haluan. Viihdyn kotona ja matkustaminen on stressaavaa, lisäksi olen koko aikuisikäni (noin 10v) elänyt kaukana vanhemmistani enkä osaa heitä siis kaivata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi