Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluatko kysyä jotain 46-vuotiaalta naiselta joka sai lapsen vielä 44v?

Vierailija
11.03.2013 |

Saa kysyä. :)

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei, olen samassa tilanteessa. Olen 43 vuotias ja raskaana. Miten raskautesi sujui? kuinka jaksoit? kuulisin mielelläni kokemuksiasi.

Vierailija
2/69 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveän ilkeästi täällä on kirjoitettu :( Se on hyvä kun näillä arvostelijoilla on itsellään kaikki niin hyvin ja mallikkaasti että on varaa moittia muita. Heillä voi itsellään elämä heittää ties miten ja vaikka käydä ihan samalla tavalla kuin aloittajalla, joko tarkoituksella taikka vahingossa. Mitä tässä on ketään arvostelemaan? Eikö pääasia ole että lapsella on asiat hyvin, rakastavat vanhemmat, ruokaa, lämpöä ja virikkeitä? Pystyykö käsi sydämellä 20-vuotias tuore äiti välttämättä tarjoamaan esim. yhtä vakaata ja turvallista talouspuolta kuin   iältään vanhempi äiti joka on saattanut luoda jo uraa, on opiskelunsa opiskellut taikka muuten töissä? Riekkuuko 47-vuotias baareissa yhtä lailla kuin juuri teini-iästä eroon päässyt? 

Olen itse 38 vuotias ja mietin todella vielä lapsen saamista. Minulla on teini-ikäiset pojat. Puntarissa painaa molemmin puolin paljon asioita enkä vain osaa päättää, eikä tämä yksin minun asiani ole. Miten miehesi ap on suhtautunut kuopuksenne tuloon? Kuinka hän jaksaa? Auttaako lapsenhoidossa ja arjessa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 10:43"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 10:22"]

Kyllähän se sääliksi käy kun yli 40v nainen on raskaana, mutta eihän ikä-äidit erotu täällä katukuvassa muista mummoista ja papoista, jotka eläkkeellä hoitavat lapsenlapsiaan.

[/quote]

Olen neljäkymppinen, mutta näytän kolmekymppiseltä. Voin kertoa, ettei kukaan luule mua lapseni mummoksi, jos sellainen meille vielä suodaan.

[/quote]

Ja tosielämässä tunnen kaksi lasta, joita kiusataan siksi koulussa, kun vanhemmat on niin vanhan näköisiä.

Lapset itsekin kärsivät siitä ja pelkäävät, että äiti kuolee, kun se on niin vanha

Vierailija
4/69 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa, varmaan mukavaa kun sinua luullaan lapsesi mummuksi.

Vierailija
5/69 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko ensimmäinen lapsi? Tuliko maitoa yhtä hyvin kuin mahdollisten aiempien lasten kohdalla?

Vierailija
6/69 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten synnytys meni? Miten olet jaksanut valvomiset?

t 44 v

Vierailija
7/69 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten palauduit raskaudesta ja synnytyksestä? 

Vierailija
8/69 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teit lapsen mummoikäisenä?

Vierailija
9/69 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnosta onko valvomiset olleet raskaampia. Itse sain nuorenpana pari lasta ja nyt kolmatta odottaessa olen ollut todella väsynyt..

Vierailija
10/69 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Otan osaa, varmaan mukavaa kun sinua luullaan lapsesi mummuksi. "

Otan osaa, jos olet saanut lapsia, koska sillon heillä on hyvin ruma luonteinen äiti. Ps. Minua ei ole koskaan tähän mennessä luultu lapseni mummoksi.

Vierailija
11/69 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, mutta ei minusta 40 ole mikään mummoikä. 60v ja siitä ylöspäin on.

Vierailija
12/69 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ole 46 vuotias vielä mummoiässä. Oikeastaan sääliksi käy 46-vuotiaat mummot.

Vierailija
13/69 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Oliko ensimmäinen lapsi? Tuliko maitoa yhtä hyvin kuin mahdollisten aiempien lasten kohdalla? "

Otitko huomioon, että olin kirjoittanut tuonne otsikkoon tuon " vielä " sanan? :) Eli ei ollut ensimmäinen lapsi, olen saanut yhden lapsen aikaisemmin, 28-vuotiaana. Oli 16-vuotias esikko siis kun hänestä tuli isosisko suloiselle pikkuveljelleen. Maitoa tuli yhtä hyvin molempiin rintoihin kun aiemmassakin raskaudessa.

Vierailija
14/69 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Miten synnytys meni? Miten olet jaksanut valvomiset? "

Synnytys meni hyvin. Kesti pari tuntia pidempään kuin esikoisen synnytys. Esikoisen synnytyksessä selvittiin neljällä tunnilla ja kuopuksen kanssa meni kuutisen tuntia. Molemmat synnytykset ovat alkaneet lapsiveden menosta. Kummassakin synnytyksessä synnytin luonnollisesti joten se on voinut vaikuttaa lyhyempään synnytysaikaan. Esikoisen kohdalla jaksoin tietysti hyvin yövalvomiset, kuopuksenkin kohdalla ihan ok vaikka voin rehellisesti myöntää että kyllä se on raskaampaa ollut. Onneksi on kuitenkin tuo aviomies tukena monessa asiassa.

Vierailija
15/69 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Minulla sama ikä ja saman ikäisenä saanut kuopuksen (eli nyt olen 46 ja kuopus täytti kaksi vuotta). Imetys onnistui vielä helpommin kuin aiemmin, kokemus auttaa siinä lajissa. 

Yövalvomisia on onneksi ollut vähän, sattui helppo lapsi tällä kertaa. Huonommin kyllä kestäisin niitä, siitä ei ole epäilystäkään. Ja vähemmän on kuntoa ja jaksamista viettää päivää leikkipuistossa tai riennoissa, juosta taaperon perässä jne. Riittävästi kuitenkin, ja onhan moni ikäiseni paremmassa kunnossa kuin minä - ja paremmassa kunnossa kuin moni kolmikymppinen :-) 

Palauduin kyllä raskaudesta nopeasti, todella nopeasti. Raskaus oli helppo, kevyempi kuin ensimmäinen (10 vuotta sitten), en kerännyt niin paljon painoa tällä kertaa - terveemmät elämäntavat ja ymmärsin ettei oikeasti tarvitse syödä kahden edestä. 

Vierailija
16/69 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Miten palauduit raskaudesta ja synnytyksestä? "

Synnytyksestä palauduin loistavasti! Ei jäänyt mitään pysyviä vaurioita. Raskaudesta en sitten ihan niinkään palautunut enää kuten 28-vuotiaana... Mutta eipä se haittaa! Minulla on ihana poika ja tyttö nyt :) Eikä niinku se kropan ulkonäkö oo enää tässä iässä niin tärkeä, vaikka kauneudesta välitänkin hyvin paljon.

Vierailija
17/69 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrititkö tarkoituksella saada raskauden alkuun, eli oliko toivottu ja yritetty lapsi? Saiko kauan yrittää, jos näin? 

Vierailija
18/69 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Miksi teit lapsen mummoikäisenä? "

Miten voin olla mummo ikäinen jos minulla kuukautisetkin vielä tulee ja en ole täyttänyt edes 50-vuotta vielä eli en ole edes keski-ikäinen?

Vierailija
19/69 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Minuakin kiinnosta onko valvomiset olleet raskaampia. Itse sain nuorenpana pari lasta ja nyt kolmatta odottaessa olen ollut todella väsynyt.. "

Tähän samaan aiheeseen vastasinkin tuolla jo, lukase siis sieltä :) Minkäs ikäisenä sinä olet saanut sitten aiemmat lapsesi? Onnea odotukseen!

Vierailija
20/69 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

" No ei todellakaan ole 46 vuotias vielä mummoiässä. Oikeastaan sääliksi käy 46-vuotiaat mummot. "

Minua ei käy sääliksi kyllä 46-vuotiaat mummot, ihan mielelläni mummuksikin voisin tässä iässä ruveta, vaikka sellaiseksi en itseäni vielä koekkaan. Tyttäreni täyttää heinäkuussa 18-vuotta joten häneltähän se ensimmäinen lapsenlapsi pitäisi tulla, toivon kyllä että ei tule vielä muutamaan vuoteen jotta saisi elää nuoren aikuisenkin elämää ensiksi rauhassa ainakin vähän aikaa. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän