Ostatko feikki-merkkitavaroita?
Veljen vaimo hankkii vaikka mitä feikkimerkkejä: vaatteita, aurinkolaseja, laukkuja ja pahinta on, että nyt myös ostelee esim huonekaluja ja lamppuja jäljitelminä. Musta ne on kerrassaan törkeitä!! No ehkä huonekalut vielä menee mutta nuo vaatteet ja laukut on niin ö-luokan laatua ja sen näköistä myös - langat roikkuu ja ommel menee miten sattuu. Siis miksi ihmeessä pitää hankkia sellasia? jos ei ole rahaa ostaa aitoja, niin miksei voi ostaa tavallisia vaatteita joita saa suurin piirtein samaan hintaan mutta parempaa laatua ja paremman näköistä kamaa. Ei tajuu!
Kommentit (9)
MÄ en tiedä, mistä sellaisia saisi.
Muiden tekemiset ei kiinnosta mua pätkääkään, enkä huomaa onko jollakulla merkkitavaraa, feikkimerkkitavaraa vai ihan tavistavaraa vai tavaraa ollenkaaan. Omani yritän pitää mukana.
En osta. Teen ihan päinvastoin: kun hankin merkkituotteen, otan merkin siitä pois jos vain saan, sillä en halua mainostaa mitään merkkiä. Riittää, että itse tiedän tuotteen olevan aito.
En. Ensinnäkin ystäväpiirissä on niin merkkitietoista porukkaa, etten koskaan kehtaisi käyttää feikkitavaroitani. Tärkeintä on kuitenkin se, etten itse arvostaisi tuotteita ollenkaan, jos tietäisin niiden olevan halpakopioita. Tällä en siis missään tapauksessa tarkoita, että kaikkien tavaroitteni olisi oltava merkkitavaraa, vaan että jos joku tuote on, se on ainakin aito.
En todellakaan, paljon mielummin ostan oikeasti himoitsemani merkkilaukun, mitä tulen käyttämään paljon ja pitkään. Joku aika sitten tuli tilanne, missä oikeasti häpesin kaveriani todella paljon, tavatessamme kaveriporukalla hänellä oli laukkuna feikki-vuitton, eikä kyseessä siis todellakaan ollut edes mikään hyvä replica, vaan juuri sellainen, mikä ei edes näytä miltään oikealta Vuittonin mallilta, kahvat hieman irtoilleet ym. Laukku vielä jotenkin korostui entisestään, kun pari kaveria ihasteli minun uudehkoa (aitoa!) Luiskaani. Pahinta oli, että molemmat vielä olivat monogram-kuosia (tai no, monogram ja "monogram")!
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 22:42"]
En todellakaan, paljon mielummin ostan oikeasti himoitsemani merkkilaukun, mitä tulen käyttämään paljon ja pitkään. Joku aika sitten tuli tilanne, missä oikeasti häpesin kaveriani todella paljon, tavatessamme kaveriporukalla hänellä oli laukkuna feikki-vuitton, eikä kyseessä siis todellakaan ollut edes mikään hyvä replica, vaan juuri sellainen, mikä ei edes näytä miltään oikealta Vuittonin mallilta, kahvat hieman irtoilleet ym. Laukku vielä jotenkin korostui entisestään, kun pari kaveria ihasteli minun uudehkoa (aitoa!) Luiskaani. Pahinta oli, että molemmat vielä olivat monogram-kuosia (tai no, monogram ja "monogram")!
[/quote]
Anteeksi, mutta mua lähinnä huvittaa tuo sun kauhistelu, jotenkin en pääse siihen kiinni. Ehkä johtuu siitä, että tuollaiset statussymbolitavarat eivät jotenkaan puhuttele mua.
Saatan ostaa jos löydän jotain kivaa. Esimerkiksi Espanjasta ostin kivat korvikset parilla eurolla ja tajusin vasta kotona että ne on jotkut Chanel-feikit. Ostin myös kirpparilta ajat sitten ehkä vitosella laukun, jota olen käyttänyt sen kummempia ajattelematta. Vasta viime viikolla huomasin samanlaisia laukkuja Stockalla melkeen tonnilla.
En tosiaankaan mitään Louis Vuitton - feikkejä käyttäisi, ne on ihan hirveitä, mutta jotain yksinkertaisia voin hyvinkin käyttää. Esimerkiksi tuo laukku on mustaa nahkaa ja logo näkyy vain pienellä.
Olen kanssa niitä ihmisiä, joka ei erottaisi feikkiä aidosta (ainakaan laadukasta feikkiä, tietysti varmaan epäilyttäisi jos joku lööppimerkkitavara olisi tasoa saumat repsottaa yms). Tämä siksi, ettei kiinnosta. Käyttämäni tuotteet ostan sillä perusteella, miellyttääkö sen ulkonäkö minua, samalle viivalle voi päätyä niin vitosen kuin viiden tonninkin tavara. Lisäksi laatu tottakai vaikuttaa tuotteissa, joita on tarkoitus käyttää paljon tai pitkään.
Vastauksena kuitenkin kysymykseen, en siis ostaisi feikkituotetta sen takia, että tajuan että uuh, tässä nyt on feikki louis vuitton. Mutta koska merkkituntemukseni on kiinnostuksenpuutteen takia surkea, en pidä mahdottomana että erehtyisin ostamaan feikkilaukun koska katson vain, että "kappas, kivannäköinen halpislaukku". Tosin valitettavan usein noissa merkkilaukuissa, tai ainakin niissä mitä nyt jossain lööppien palstoilla hehkutetaan, on se logo/merkin nimi isolla jossain muodossa, kuosissa tai koristeessa. En hirveästi tykkää logollisista/merkkiä korostavista vaatteista. Jopa urheiluvaatteissa tökkii ne ainaiset pumat ja adidakset sun muut.
Tykkään laadusta ja voin maksaakin siitä, mutta pelkästä merkistä en maksa. Pidän vuittonien perässä juoksevia ihmisiä vähän yksinkertaisina.
En siis osta törkyhintaisia merkkituotteita aitoina enkä feikkeinä.
En mäkään tajua, mutta tajuan sen, että me ei olla kaikki samanlaisia. Jos mulla ei ole varaa tiettyyn merkkituotteeseen, niin en todellakaan osta siitä kopiota. En ainakaan kehtaisi sen kanssa kaupungilla kulkea. Toiset taas ovat aivan onnessaan, kun löytävät kopioita halvalla. Ei haittaa vaikka logossa kirjaimet ovat väärässä järjestyksessä ja muutenkin näkee tuotteen olevan tökerö feikki.