Te, joilla on laskettu aika kesäkuussa 2013!
Miten on raskaus mennyt? Monettako lasta odotat? Millainen raskautesi on tässä vaiheessa? Millaisessa elämäntilanteessa olet?
Itse odotan esikoista, ja koko raskausaika on ollut oireeton ja helppo. En oikeastaan vieläkään muista aina olevani raskaana, kun olo on ollut niin normaali. Viime viikkoina tosin alkanut tuntua pientä jumppaamista mahassa. :)
Tänään huomasin ensimmäisen kerran, ettei joku vaate mahtunut päälle (kauluspaidan napit ei menneet kiinni mahan kohdalta), ja järkytyin kun katsoin mahaa, että kyllä se on nyt alkanut kasvaa!
Itsellä on ikää 23, opiskelut vielä kesken yliopistossa, nyt olleet raskausajan tauolla ja olen ollut töissä, jotta tullaan äitiysloma rahallisesti toimeen. Olen naimisissa, ja asutaan vuokralla omakotitalossa neljän lemmikin kanssa. :)
Ainoa, mikä harmittaa, on etten tunne täältä pikkukaupungista ketään, joka olisi nyt raskaana... Ei ole ketään, jonka kanssa vertailla tuntemuksia :/ Missähän vaiheessa synnytysvalmennus alkaa, jos sieltä saisi puheseuraa?
Hyvää odotusta kaikille kesäkuisille <3
Kommentit (2)
Minullakin on esikoinen tulossa. Aika vähän tunnen mitään liikkeitä, varmaan johtuu siitä, että istukka on etuseinämässä. Ultrassa on aina ollut niin huonossa asennossa, ettei sukupuoltakaan ole saatu selville. Sama kai se, kunhan on terve. Naimisissa ollaan ja vakituisissa töissä, joten äitiyslomalle ja hoitovapaille uskaltaa jäädä. Kyllähän tämä jännittää, varsinkin kun jää varmaan ensimmäiseksi ja viimeiseksi lapseksemme. Monta viikkoa on ollut nyt oireetonta, mutta ihan tässä parin viikon ajan on tullut kipeitä viiltoja tuonne alavatsaan, ehkä jotain liitoskipuja? Mitään harjoitussupistuksia ei ole ollut, vaikka niistä neuvolan täti varoitteli. Minäkin odotin kovasti niitä synnytysvalmennuksia, että tapaisin edes jonkun täkäläisen samassa tilanteessa olevan, mutta ei sinne paikan päälle tullut kukaan muu kuin minä. Olin tosi pettynyt. En tunne tältä paikkakunnalta muutenkaan ketään, kun olemme vasta muuttaneet.
Yritin muuten hakea tuolla haussa aloituksia, joissa olisi kesäkuisia, muttei taida tuo haku toimia? Olisiko kellään linkkejä? :)