Miksi vauva itkee kun tulen takaisin?
Vauvani on 8 kk ja olen muutaman kerran jättänyt hänet pariksi-kolmeksi tunniksi tuttuun mummolaan hoitoon. Kaikki on mennyt hyvin ja hän on iloinen ollessaan siellä, mutta kun tulen takaisin alkaa hän itkeä lohduttomasti. Tänään hän oli isänsä kanssa kun lähdin yksin kaupoille (olin poissa 1,5 h josta 1 h vauva nukkui), ja kun palasin niin taas hyväntuulinen vauva muuttui hetkessä itkuiseksi.
Mistähän se voisi johtua?
Kommentit (6)
kun et ole näkyvillä vauva ei 'muista' sinua, mutta kun palaat tuleekin mieleen että tuossahan se rakas äiti on olipas ikävä.
Jos näin on niin onko väärin jättää vauvaa edes pariksi tunniksi hoitoon? Kärsiiköhän vauva sitten liikaa poissaolostani? -ap
ei ole vaarallista. huolestuttavampaa olisi jos ei itkisi.
Hyvä merkki, niin meilläkin kun 2v lapsi on yhden päivän viikosta isänsä kanssa ja tulen sitten illaksi kotiin, saattaa itkahtaa ja olla kiukkuinen ensialkuun. Mulla kesti vähän aikaa tajuta tämä kuvio, kun olin odottanut iloista naamaa kun vihdoin tulen, ja itkulla ottaakin vastaan. Kertonee siitä että kiintymyssuhde on teillä kohdallaan ja uskaltaa näyttää sulle tunteensa, ikävä on tullut ja syliin pitää päästä.
Vauvalla oli ikävä,ja hän haluaa kertoa sen sinulle :D Hyvä että itkee,osoittaa sen että hänellä on turvallinen olo kun voi näyttää tunteitaan,vaikka pieni vielä onkin.