Argh, mies, lapset ja raha
Meillä on alkamassa kesällä iso remontti, johon tarvitaan lisää lainaa --> ei todellakaam kieritä rahassa. Mies haluaisi välttämättä viedä lapset laskettelemaan kun on niin hieno ilma ja kevät jo pitkällä, joten kovin montaa kertaa ei enää ehdi. Mutta minä en suostu kun tullaan olemaan tiukilla vielä pitkään tästä eteepäin. Puuttuuko miehiltä kokonaan kyky ajatella asioita eteeenpäin???? Joo, laskettelu on ehkä kivaa ja liikuntaa mutta silti kallista!
Kommentit (4)
Niin, mistäköhän summista kyse? Olen ehkä miehesi puolella. Itse ulkosuomalaisena aina kauhistelen Suomen pitkää ja pimeää talvea. Todellakin kannattaa hyödyntää hieno ilma ja lähteä sinne laskettelemaan!
Pakko kallistua tässä miehen puolelle jos kuitenkin on kysymys jostain kotimaan laskettelukohteesta, jonne karautetaan autolla ja tullaan illaksi kotiin. Jos mies meinaa singahtaa Sveitsiin viikonlopuksi, siinä kohtaa toppuuttelisin.
Meillä on jatkuvasti sama tilanne. Aina on jotain korjattavaa ja laitettavaa ja vuodessa menee joka ikinen vuosi 3000-4000 euroa remontteihin. Jos odotettaisiin että talo on valmis, ei päästäisi ikinä minnekän.
Mutta silti käydään joka toinen vuosi. Kyllä sillä summalla saisi taas vaikkapa vessan pinnat uusittua, mutta kun se remontti ei sitten jää siihen. Niitä remonttikohteita on ympäri taloa seuraavaksi 25 vuodeksi.
Minä en ainakaan suostu olemaan lomailematta sen vuoksi, että aina täytyy rempata. Täytyy ne rempatkin tehdä sen mukaan, että niihin on varaa.
Olen siis miehesi puolella, koska itse joudun näitä asioita veivaamaan joka ikinen vuosi mieheni kanssa (joka ei ikinä lähtisi mihinkään, koska ei lapsuudenkodissaan tottunut matkustamaan - anopilla ei ole eläissään ollut passia, eikä ole käynyt edes Ruotsissa tai Virossakaan...
siis mistä summista nyt puhutaan??