Kuka spämmää samaa juttua kymmeniä kertoja, ja miksei sitä estetä?
Luulisi että jonkun algoritmin voisivat kehittää, että jos samalla tekstillä on aloitettu jo kaksi keskustelua viimeisen vuorokauden aikana, niin kolmas ei enää menisi läpi. Ärsyttävää kun samaa jööttiä tulee yksi toisensa jälkeen.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Ei voi kuin ihmetellä minkälaisia ihmisiä sitä tännekin mahtuu. Kai ne joskus siivoaa noita (luulen että sana on kielletty täällä sekin), mutta ei kai ne aina ehdi.
Siivoaa jälkeenpäin. Siksi olisinkin jonkinlaisen automaattisen ratkaisun kannalla, joka estää läpimenon niin ei tarvitse sitten siivota. Varmaan IP-osoitteenkin perusteella voisi jonkun verran karsia.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi kuin ihmetellä minkälaisia ihmisiä sitä tännekin mahtuu. Kai ne joskus siivoaa noita (luulen että sana on kielletty täällä sekin), mutta ei kai ne aina ehdi.
Siivoaa jälkeenpäin. Siksi olisinkin jonkinlaisen automaattisen ratkaisun kannalla, joka estää läpimenon niin ei tarvitse sitten siivota. Varmaan IP-osoitteenkin perusteella voisi jonkun verran karsia.
AP
Ei tartte olla kovinkaan nörtti, että voi vaihdella iptään.
Huomannut saman. Eipä tämä foorumi enää juuri herätä kiinnostusta.
Se olisi aika raskas algoritmi, joka vertaisi jokaista uutta viestiä kaikkiin samana päivänä lähetettyihin. Ja sen pitäisi olla vielä sen verran fiksu, että sitä ei hämätä paria kirjainta muuttamalla.
Vierailija kirjoitti:
Se olisi aika raskas algoritmi, joka vertaisi jokaista uutta viestiä kaikkiin samana päivänä lähetettyihin. Ja sen pitäisi olla vielä sen verran fiksu, että sitä ei hämätä paria kirjainta muuttamalla.
No ei tarvitse olla kovinkaan 'raskas'. Jos joku checksum tai vaikka merkit 20-40 ovat identtiset, ja IP on sama, niin viesti menee hyväksyntään. Kyllä sillä jo karsiutuisi suuri osa spämmäyksestä, vaikkei nyt täydellinen ratkaisu olisikaan.
AP