Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei nainen voi kaunistua vanhetessaan?

Vierailija
09.03.2019 |

Mälsää!

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen pysyy kauniina tai siis ainakin hyvän näköisenä jos on viitsinyt hoitaa ihoaan, elintapojaan, kuntoaan ja mieltään koko ihmisikänsä.  Siis se on rahaa ja aikaavievää huolehtimista. Eikä siinä mitään, kun se on tullut alta kaksikymppisenä rutiiniksi, jatkuu se aina vaan. Yli kuusikymmentä vuotta ja rutiinilla! 

Vierailija
22/34 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni nainen kaunistuu vanhetessaan. Minä ainakin. Ei tarvitse olla samaa mieltä, mutta näin se nyt vaan on.

Vuottakaan nuorempi en halua ulkonäöllisesti olla. Olen kaunis, viisikymppinen rouva : )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei olisi ollenkaan loogista biologian kannalta. Vanhana ei kuulu olla kaunis, koska vanhana ei kuulu myöskään lisääntyä. Ainoastaan nuorena kauneudella on väliä, koska silloin on tarkoitus lisääntyä.

Näin laajemmin tarkasteltuna tämähän ei pidä paikkansa. Suurin osa lajeista lisääntyy koko elinkaarensa ajan, vain ihmisellä ja joillakin valas- ja delfiinilajeilla on menopaussi, jonka jälkeen yksilö kuitenkin elää vielä parhaimmillaan vuosikymmeniä. 

Vierailija
24/34 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vain luonnon tapa viestiä että pilaantuneeseen lihaan ei kannata koskea, vrt. harmaa ja sininen, pahalle haiseva jauheliha tai makkara. Sitäpaitsi wanhat naiset haisevat wanhalle naiselle, ja se käry on kyllä jotain aivan karseeta. Biologia on ottanut myös huomioon tulevaisuudeen saippuatehtaat, tuolla naisten vanhenemisella saippuatehtaiden jatkuva raaka-aineen saanti on varmistettu myös tulevaisuudessa.

Sulla ei taida olla hirveän lämpimät välit äitiisi ja mummoosi? :D

Vierailija
25/34 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsojan silmässä. Sitä paitsi aivan loogista. Neli-viisikymppinen nainen ei enää ole hedelmällinen joten miksi hänen pitäisi houkuttaa miehiä kauneudella?

Vierailija
26/34 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin söpö tyttönä, mutta nyt 50+ ikäisenä olen kaunis. Meikkaan tai en, peilikuva saa mut hyvälle tuulelle!

Vierailija
27/34 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika masentava elämänkatsomus jos ei näe vanhenevassa ihmisessä mitään kaunista.

Vierailija
28/34 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kaunistunut vanhetessa! Vaikka olen aina ollut hoikka niin nuorena mulla oli kasvoissa, erityisesti poskissa liikaa pyöreyttä. Nyt 35-vuotiaana kasvoni ovat paljon paremman näköiset ja luusto tulee paremmin esiin (mikä on mun tapauksessa hyvä asia). 

Vierailija
29/34 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsojan silmässä. Sitä paitsi aivan loogista. Neli-viisikymppinen nainen ei enää ole hedelmällinen joten miksi hänen pitäisi houkuttaa miehiä kauneudella?

No kyllä moni on hedelmällinen vielä tuossa iässä...

Vierailija
30/34 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänään oli uutisissa juttua maailman vanhimmasta naisesta Kane Tanakasta (116), joka kuulemma elää juuri nyt elämänsä onnellisinta aikaa matematiikan ja lautapelien parissa. Jonkun pitäisi mennä sanomaan tuolle, että tuohan on aivan mahdotonta sillä kukaan mies ei ole kyseistä naista halunnut ainakaan puoleen vuosisataan ja siten hänen elämänsä täytyy olla aivan tyhjää ja merkityksetöntä. Vai olisikohan pikemminkin niin, että ihmiset joiden elämä pyörii vain ja ainoastaan oman kiiman ympärillä ovat niitä turhia ihmisiä?

Vierailija
31/34 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul ainaki tulee ilmeist ryppyja ja en aio muuttua ilmeettomaks siks,etta oisin 40vuotiaana yht rypyton ku joku kivikasvo:Dja sokerista kans tulee,en yhtaa kiinnita huonioo ruokvalioon ja oon 28v

Vierailija
32/34 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni persoonallinen Susanna Haavisto on todellakin kaunistnut koko ajan.

Hieno näyttelijä/laulaja.

Vierailija
33/34 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on taas kerran erittäin yksinkertainen, mutta sitä on jostain syystä kauhean vaikea hyväksyä.

Ajan saatossa kauniit nuoret naiset ovat päässeet siirtämään geeninsä lukumäärällisesti eniten eteenpäin, koska he ovat tuottaneet eniten jälkeläisiä. Samaten miehistä geenit ovat siirtyneet eteenpäin niillä, joiden suurin halu on kohdistunut nuoriin kauniisiin naisiin. Varmasti osa miehistä on suosinut vanhempia naisia, mutta nämä miehet eivät ole jättäneet naisen iän vuoksi vastaavaa määrää jälkeläisiä verrattuna nuoria naisia suosineisiin miehiin. Siksi miehet nykyään suosivat ennen kaikkea nuoria ja kauniita naisia "vauvasta vaariin", koska nykymiehet ovat geneettisesti henkiin jääneiden eli nuoria naisia suosineiden miesten jälkeläisiä.

Olennaista ei siis ole lajin säilymisen kannalta ollut koskaan se, onko nainen kaunis enää sitten, kun lapsentekoikä on ohi. Osa on ja osa ei, mutta suurin osa ei ole (koska kauneus vanhana ei ollut koskaan miesten valintakriteerinä).

Vastaavalla tavalla voisi ajatella, että miksi miestyyppinen perinnöllinen kaljuuntuminen koskettaa edelleen noin 50% miehiä. Hiusten päälaella pysyminen ei ole ollut keskeinen tekijä lajin säilymisessä, joten kaljuuntuvatkin miehet ovat päässeet jatkamaan sukua siinä missä hiuksensa säilyttäneet miehet.

Ei asioista kannata tehdä vaikeampia kuin ne ovat. Ja huomio: minä en sanonut mitään siitä, miten asioiden pitäisi olla. Biologisesti tärkeää on ollut vain lajin säilyminen, jolloin moraali tai mikä on "oikein" ei kiinnosta.

Vierailija
34/34 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia on taas kerran erittäin yksinkertainen, mutta sitä on jostain syystä kauhean vaikea hyväksyä.

Ajan saatossa kauniit nuoret naiset ovat päässeet siirtämään geeninsä lukumäärällisesti eniten eteenpäin, koska he ovat tuottaneet eniten jälkeläisiä. Samaten miehistä geenit ovat siirtyneet eteenpäin niillä, joiden suurin halu on kohdistunut nuoriin kauniisiin naisiin. Varmasti osa miehistä on suosinut vanhempia naisia, mutta nämä miehet eivät ole jättäneet naisen iän vuoksi vastaavaa määrää jälkeläisiä verrattuna nuoria naisia suosineisiin miehiin. Siksi miehet nykyään suosivat ennen kaikkea nuoria ja kauniita naisia "vauvasta vaariin", koska nykymiehet ovat geneettisesti henkiin jääneiden eli nuoria naisia suosineiden miesten jälkeläisiä.

Olennaista ei siis ole lajin säilymisen kannalta ollut koskaan se, onko nainen kaunis enää sitten, kun lapsentekoikä on ohi. Osa on ja osa ei, mutta suurin osa ei ole (koska kauneus vanhana ei ollut koskaan miesten valintakriteerinä).

Vastaavalla tavalla voisi ajatella, että miksi miestyyppinen perinnöllinen kaljuuntuminen koskettaa edelleen noin 50% miehiä. Hiusten päälaella pysyminen ei ole ollut keskeinen tekijä lajin säilymisessä, joten kaljuuntuvatkin miehet ovat päässeet jatkamaan sukua siinä missä hiuksensa säilyttäneet miehet.

Ei asioista kannata tehdä vaikeampia kuin ne ovat. Ja huomio: minä en sanonut mitään siitä, miten asioiden pitäisi olla. Biologisesti tärkeää on ollut vain lajin säilyminen, jolloin moraali tai mikä on "oikein" ei kiinnosta.

Tämä on totta. Olennaista on myös se, että naisille hedelmällisyys vanhuusikään asti ei olisi muutenkaan mitenkään erityisen toivottava piirre. Ihmisillä lapsuusikä on hyvin pitkä ja sen lisäksi lapsien hoito vie useiden ihmisten resursseja, ja tällöin on aivan ehdoton etu jos siinä on ylimääräistä apua. Nämä yhdessä tekevät sen, että on parempi synnyttää nuorena, hoitaa lapset aikuiseksi ja sen jälkeen vielä varmistaa että lapset saavat pidettyä omat lapsensa hengissä. Jos nainen synnyttäisi lapsia vielä 70-vuotiaana niin nainen ei joka tapauksessa saisi näitä kasvatettua aikuisikään saakka ja nämä lapset myös kilpailisivat resursseista naisen lasten lasten kanssa, Ei erityisen kannattava yhtälö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme