Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia, että nämä exän piirteet ärsyttävät?

Vierailija
09.03.2013 |

Olimme jo pidemmän aikaa pohtineet eroa, mutta nyt se on varmaankin viimein tullut. Toivottavasti, en jaksa enää tätä, vaikka rakastankin häntä edelleen. Hänessä kuitenkin ärsyttivät aivan todella pienet asiat. Kyse on varmaan paljon isommasta ongelmasta ts. elämänarvojen erilaisuudesta, mutta joka kuitenkin heijastuu kaikkiin muihinkin asioihin.

1. Ajattelutapa: kaikkien asioiden kyseenalaistaminen, yksinkertaisten asioiden tekeminen vaikeaksi, yltiöpäinen auktoriteettikammoisuus.

2. Hänen haluttomuutensa kuunnella minun ongelmiani. Vain hänellä oli ongelmia ja kaikkien muiden ihmisten ongelmat olivat vähäpätöisiä
. Vain hänen asioistaan saatiin keskustella ja minun asiani olivat ikäviä ja sellaisia, joista ei sopinut puhua vapaa-ajalla.

3. Kaiken normatiivisen vastustaminen. Minun unelmani on elää tavallista perhe-elämää omassa pienessä talossa. Hänen tavoitteenaan on nähdä maailmaa ja elää vilkasta city-elämää. Minä olen tavoiltani konservatiivinen ja hän piti kaikesta hämärästä ja salaperäisestä, kielletyistä asioista.

4. Kyynisyys ja negatiivisuus. Elämä on paskaa, jos se ei sisällä jatkuvia virikkeitä ja impulsseja. Riidat kuuluvat päivittäiseen elämään ja on aivan normaalia, että on joka aamu pahalla tuulella, valittaa, kun toinen nousee ylös keittämään kahviä. Verhoja ei saa avata, koska hän on tottunut, että verhot avataan vasta klo 13 jälkeen vaikka aurinko paistaisi.

5. Yliherkkyys: hän saa kritisoida minua, mutta minun pitäisi hyväksyä hänen käytöksensä. Hänen mielestään on normaalia, että hän joka päivä valittaa samoista asioista, on pahalla tuulella aamulla, vinoilee, jos kaikki eivät mene hänen pilliensä mukaan. Minun pitäisi katsoa kyrpää hänen otsallaan koko ajan ja hyväksyä, että hän on sellainen luonne, että hän on iloinen vain silloin, kun hän elää sellaista elämää, jossa kaikki menee hänen toivomallaan tavalla.

5. Huono itsetunto. Minä en saa tehdä asioita, joista pidän, koska hän tuntee huonoa omaatuntoa, jos minä käyn lenkillä, urheilen tai pidän huolta ulkonäöstäni. Jos katson peiliin, olen pinnallinen ihminen, joka ajattelee vain itseään. Hän ottaa aivan hirveät suorituspaineet siitä, että olen käynyt lenkillä, koska hän ajattelee, että vaadin häneltä samaa.

6. Epävakaus. En pysy perässä hänen tunteissaan. Aurinkoiset kasvot voivat viidessä minuutissa vaihtua murjottavaksi kyrpänaamaksi. Mielialanvaihtelut eivät ole lainkaan ennakoitavissa, mikä häiritsee minua, koska haluan tuntea turvallisuutta.

7. Seksi. Hän ei ole tyytyväinen minuun, koska en ole tarpeeksi muodokas. Hän myös puhuu avoimesti muista naisista, mutta minua hän ei koskaan kehu missään. En ole koskaan saanut häneltä hyvää palautetta ulkonäöstäni, vaikka saan ulkopuolisilta jatkuvasti kehuja.

8. Herkkyys ärsykkeille. En saa liikkua kotona, heiluttaa toista jalkaani kun luen lehteä, en saa olla internetissä, jos hän ei halua niin. Hänellä menee yö pilalle, jos käyn vessassa tain käännän kylkeäni liian monta kertaa.

9. Arvomaailma: hän vastustaa kaikkea, mikä liittyy vähänkään oikeistolaiseen arvomaailmaan. Olen itse hieman konservatiivinen, ja minulle perinteiset elämänarvot kuten koti, työ ja tavallinen rauhallinen elämä ovat tärkeää. Hän ei pidä tästä.

10. Kommunikaatio. Hän tulkitsee ilmeeni ja eleeni väärin. Jos olen hänen mielestään vähänkään poikkeava käytökseltäni, hän murjottaa eikä ala millekään kanssani.

Onko mielestänne oikeutettua, että olen ollut vihainen näistä asioista? Onko tässä mielestänne riittävästi aihetta eroon?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Kauhean hyvä provo.Olen ihan humalassa vieläkin eilisillasta,joten en jaksa kommentoida.Parantelee krapulaa.

Vierailija
2/4 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos noin paljon kaihertaa toisessa, niin on se aihe vähintäänkin parisuhdeterapialle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä,kuulostaa nyt krapulalle.Ja olen parantelemassa sitä edelleen verhot kiinni.Sälekaihtimet on ja pysyy kiinni joka päivä.Niitä ei avata.

Vierailija
4/4 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihan normaalia jos ei pidä toisesta että vihjailee tuohon tyyliin.Mutta itse lähtisin yhdestäkin riidasta suhteesta pois.Esim me erottiin kolmen vuoden tauottaman riitelyn jälkeen.Mies saapui töistä kotiin.Aloitti mesoamisen saman tien.Tätä jatkui kolme vuotta ja minä lähdin.Mies aloitti riidat en jaksanut kuunnella niitä enää ja lähdin menemään.Erosta aikaa viisi vuotta,ei ole ikävä.