Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Todella kalliita lahjoja kaverisynttäreillä annetaan!

Vierailija
08.03.2013 |

Lapsella 5v oli kaverisynttärit eilen HopLopissa. Lahjat olivat kaikki arvoltaan lähempänä 20-22 euroa kuin 8-10 euroa. Vai onko niin, että jotkut vanhemmat todellakin osavat kalliimman lahjan, jos  synttärit pidetään maksullisessa paikassa? Itse kun en jaksa/viitsi kotona järjestää, niin arvostan niitä perinteisiä kotona vietettäviä synttäreitä paljon enemmän kuin ulkoistettuja juhlia.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ostanut kaverisynttäreille yli 10 e lahjaa, yleensä hinnat olleet siellä 8 e kieppeillä. Hyvin ovat silti kelvanneet, on ollut star wars-pienoismallia ja "koristele itse paketin t-paita mukana tulevilla välineillä"-juttuja.

Vierailija
2/16 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on juhlat kotona, lahjojen arvoa en ole koskaan määrittänyt. Niissä ei ole hintalappuja!

Vaikuttaa siltä, että noin 20 e on lähempänä lahjan hintaa kuin 10 e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen periaatteessa sitä mieltä, että kaverisynttäreillä lahjan arvo on kympin luokkaa. Mutta kun mun eskarilainen on kahdelle luokkakaverille keksinyt itse lahjan, jonka on perustellut hyvin, että miksi kaveri tykkäisi juuri siitä, niin olen ostanut sen, vaikka on maksanut 20 euroa.

Vierailija
4/16 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

10€ on meidän perheessä kavereiden synttärilahjan yläraja. Lapset 7 ja 9v

Vierailija
5/16 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

msta tuo 20€ on vielä ihan siedettävä hinta.

Vierailija
6/16 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin se 20€ on ollut nimenomaan kaverisynttäreiden lahjabudjetti. Sukulaislapsille sitten 30-40€.

Vierailija
7/16 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hinta on n. 15 euroa. En viitsi viedä ihan krääsää.

Vierailija
8/16 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin ollut lahjat n. 8-10e luokkaa. Mutta taas on hinnat nousseet, eikä alle kympin saanut oikein mitään kivaa, joten 13e meni edelliseen kaverilahjaan.

Vierailija
9/16 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tuovat todella kalliita lahjoja. Kerran lapseni sai n. 30 euron lahjan (olin nähnyt ko. lelun kaupassa), ja kerran taas näin, kun luokkakaverin vanhemmat toivat 7-vuotiaslahjaksi 50 euron arvoisen legolaatikon! Minä olen vienyt 10 euron lahjoja, joskus tosi hyvälle kaverille voidaan maksaa vaikka se 15 euroa, kun on joku oikein mieleinen sillä saatu.

Kaverisynttäreitä on meillä n. kymmenet vuodessa (yhdellä lapsella), joten aika paljon saisi kaataa lahjoihin, jos laittaisi vaikka parikymppiä joka kerta.

Vierailija
10/16 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 19:53"]

Jotkut tuovat todella kalliita lahjoja. Kerran lapseni sai n. 30 euron lahjan (olin nähnyt ko. lelun kaupassa), ja kerran taas näin, kun luokkakaverin vanhemmat toivat 7-vuotiaslahjaksi 50 euron arvoisen legolaatikon! Minä olen vienyt 10 euron lahjoja, joskus tosi hyvälle kaverille voidaan maksaa vaikka se 15 euroa, kun on joku oikein mieleinen sillä saatu.

Kaverisynttäreitä on meillä n. kymmenet vuodessa (yhdellä lapsella), joten aika paljon saisi kaataa lahjoihin, jos laittaisi vaikka parikymppiä joka kerta.

[/quote]

Meillä lapsella on noin 10 synttärit vuodessa. Lahjoihin menee noin 200 e. Lapselle tulee 10 synttärivierasta, joista jokainen tuo noin 20 e arvoisen lahjan eli yhteensä lahjoja noin 200 eurolla.

Minusta tuntuu, että perheen kokonaisomaisuus pysyy suunnilleen samana!

Vierailija
11/16 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hyvä ja pitkäaikainen kaveri, niin voi maksaa vaikka 30e, mutta jos on "vain" joku tarhakaveri, johon ei olla muuten yhteydessä, niin sitten 10e luokkaa. Mut enemmän siinä merkkaa se, et olis saajalle mieluinen lahja kuin hinta. Eli en osta hintaa niinkään ajatellen (tietenkin joku raja)  vaan ostan sen, minkä nään ja mistä tulee mieleen, että saaja varmasti tykkäisi!

Vierailija
12/16 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 8-10 euroo on budjetti. Ostan tammikuussa alennusmyynnistä kasan 15 euron hintasia, kun saan ne 8 eurolla. (esim tarjoustalossa kaikki lelut -30 % joulun jälkeen)

Vierailija
13/16 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 19:53"]

[/quote]

Tuo varmasti vaikuttaa paljon. Meillä lapset on poikia, joilla ei ole kummallakaan kuin 1 - 3 kaverisynttäriä vuodessa. Se on musta vähän, eikä lahjan hinta siten ole niin kamalan tarkkaa.

Vierailija
14/16 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi lasta. 7 v ja vajaa 4 v ja paljon synttäreitä mihin mennä.

Minä pidän budjettina max. 10 euroa, koska tosiaan synttäreitä harva se viikonloppu. Enkä osta mitään krääsää. Monesti olen ostanut alesta esim. legoja, kun ovat vaikka - 70 % alella.

Ostan sellaisia lahjoja, mitkä kelpais meillekkin ( kuten legoja, askarteluvälineitä, piirustustarvikkeita, vaatteita mikäli tiedän lahjan saajan vaatemaun, tehtäväkirjoja, kirjoja jne... ) ja itsekkin sanon vieraille, ettei tarvi/ kannata ostaa kalliita lahjoja.

Vierailija
15/16 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrotko ap mitä ne n. 20 € maksaneet lahjat oli. Oletko varma, että tiedät hinnat tarkalleen? Ja moni tosiaan tekee niin, että ostaa tiettyjä juttuja alesta halvemmalla, ja antelee niitä. Eli et voi tietää paljonko antaja on lahjasta maksanut.

Vierailija
16/16 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo minusta niin mahdottoman kallis lahja ole nykyään. Kyllä me yli 10e lahjoja viedään aina, useimmiten semmosia 15-20e suunnilleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä