Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos lapsesi kertoisi olevansa transsukupuolinen?

Vierailija
08.03.2019 |

Jos kyseessä olisi esim. 15-vuotias. Haaveilisi transhoidoista, haluaisi uuden nimen ja pyrkisi pukeutumaan kuin vastakkainen sukupuolensa.
Miten reagoisit? Tukisit vai et?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakkaisin moiset hömpötykset hänestä koivunvitsalla.

Vierailija
2/18 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukisin. Olis ihan ok asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakkaisin moiset hömpötykset hänestä koivunvitsalla.

Voi olla että tuo saisi lapsen vielä vakuuttuneemmaksi, että on oikeasti trans ja sinä väärässä

Vierailija
4/18 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se surettaisi. Elämä on paljon vaikeampaa kun on jotenkin erilainen. Siskoni on vaihtanut sukupuolta ja vaikka se tekee hänet onnelliseksi, se tuntuu tekevän koko ympäröivän maailman ilkeäksi ja agressiiviseksi. Tukisin silti tietenkin, mitä muutakaan siinä voisi.

Vierailija
5/18 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että siinähän olet, minä en rupea mitään tollaisia hömpötyksiä maksamaan yms.

Vierailija
6/18 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukisin, ei ole kovin iso asia. Saisi mun puolesta elää kuten haluaa sen pari vuotta ja jos täysi-ikäisenä on vielä samaa mieltä niin sitten tutkimuksiin. Kysyisin, haluaako tutustua transsukupuolisiin ystävieni.

Vierailija
7/18 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se surettaisi. Elämä on paljon vaikeampaa kun on jotenkin erilainen. Siskoni on vaihtanut sukupuolta ja vaikka se tekee hänet onnelliseksi, se tuntuu tekevän koko ympäröivän maailman ilkeäksi ja agressiiviseksi. Tukisin silti tietenkin, mitä muutakaan siinä voisi.

Kenen? Hänen vai muiden? Mutta joo... Tukisin itsekin jos tälläinen tilanne tulisi vastaan. No, onneksi ei tule... enpä voi lapsia tehdä. En haluaisikaan. T. sukupuolensa korjannut.

Vierailija
8/18 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle murrosikäisten kohdalla kannattaa pitää kieli keskellä suuta ja olla aika neutraali. 80% vastakkaiseen sukupuoleen identifioituvista lapsista palaa synnynnäisen, biologisen sukupuolen mukaiseen identiteettiin murrosiän myötä. Lähde: HUS lastenpsykiatrian ylilääkärin haastattelu. Helposti voi mediasta tulla mielikuva, että jos transsukupuolisuus lapsella esille, niin asia olisi jotenkin määräytynyt ja sitä pitäisi kaikinpuolin lähteä tukemaan ja samalla vahvistamaan.

Vierailija
9/18 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin että siinähän olet, minä en rupea mitään tollaisia hömpötyksiä maksamaan yms.

Amerikoissa joudut maksamaan hoidot itse. Suomessa menee verorahoista.

Vierailija
10/18 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukisin kaikin tavoin, mutta pitäisin kaukana Setasta ainakin alkuun. Hankkisin lapselle hyvän terapeutin, ja edellyttäisin ainakin vuoden - kahden terapiaa ja harkintaa.

Mikäli identiteetti pysyisi vakaana, tukisin kaikissa mahdollisissa hoidoissa ja operaatioissa.

T. konservatiivinen kristitty

Vierailija
11/18 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukisin niin paljon kuin pystyisin ja pahoittelisin, jos olen joskus pakottanut häntä muottiin jota ei koe omakseen.

Kyllähän se surua ja murhetta kuitenkin tuottaisi, että miten hän nyt pärjää elämässä, kun maailma ei ole valmis ja kaikki ihmiset eivät vieläkään ymmärrä.

Vierailija
12/18 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tukisi. Sillä hetkellä katuisin, että tein hänet maailmaan. Tekisin itsestäni lasun, kyllä tuon ikäinen menee kai vielä sijoitukseen tai jonnekin. En enää siinä vaiheessa välitä, kunhan on poissa silmistä eikä toivottavasti koskaan yritä ottaa yhteyttä tai etsiä, enkä halua sen koommin hänestä edes kuulla.

Vierailija
13/18 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukisin kaikin tavoin, mutta pitäisin kaukana Setasta ainakin alkuun. Hankkisin lapselle hyvän terapeutin, ja edellyttäisin ainakin vuoden - kahden terapiaa ja harkintaa.

Mikäli identiteetti pysyisi vakaana, tukisin kaikissa mahdollisissa hoidoissa ja operaatioissa.

T. konservatiivinen kristitty

Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi, ei teeskentelemään toista sukupuolta.

Vierailija
14/18 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotias on vielä kehitysiässä. Yrittäisin rauhoitella ja ymmärtäisin miltä hänestä tuntuu. Kannustaisin puhumaan minulle kaikesta. Omaa lasta tulee rakastaa, vaikka hän olisi erilainen.

Vierailija
15/18 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakara saisi etsiä uuden kortteerin.

Vierailija
16/18 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poika ryhtyy transssuksi niin siskon kledjut toimii sitten jatkossa - säästöä! Se, että jos sisko haluaa itselleen munat, niin se on kyllä vaikeampi paikka..

Vierailija
17/18 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tuin transsukupuolista lastani. Ei ollut ihan helppo juttu, mutta hetkeäkään en kadu! Lapsestani on kuoriutunut vallan ihana aikuinen, joka on tyytyväinen elämäänsä ja ymmärtää muidenkin elämää laajalla skaalalla.

Vierailija
18/18 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tuin transsukupuolista lastani. Ei ollut ihan helppo juttu, mutta hetkeäkään en kadu! Lapsestani on kuoriutunut vallan ihana aikuinen, joka on tyytyväinen elämäänsä ja ymmärtää muidenkin elämää laajalla skaalalla.

Hienoa kuulla :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi