Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei vaan pysty eikä jaksa, en ees halua. 3-vuotiaasta

Vierailija
08.03.2013 |

Ensin toteaa räkäisellä naurulla, että enpäs kerro mitä syötin pikkusiskolle. Toinen meinaa tukehtua. Siitä 10 minuuttia ja potkasee koiraa päähän, kun luuli etten näe. Mä enää itken. En jaksa, en halua, kun en tiedä mitä teen. Nyt se on omassa huoneessaan ja karjuu.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mä selviin iltaan? Auttakaa! En pääse rauhottuu mihinkään. Viime yönä oon nukkunu pari tuntia, sekin vaikuttaa. Kuinka tällaset tilanteet nollataan. Kiehuu vaan koko ajan.

Vierailija
2/33 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, en osaa auttaa hyvin.

Laita joku video pyörimään ja keitä itsellesi kahvia. Selviä iltaan jotenkin - saatko viikonlopuksi jaettua kasvatusvastun puolisosi kanssa? Jutelkaa, miettikää strategioita. Lapsi tarhaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäähyä, lelujen takavarikoimista määräajaksi. 

Vierailija
4/33 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuotias on luonnollisesti mustasukkainen pienemmälle, aivan oikeutetusti. On selvää, että tuo on hankala tilanne, mutta se on täysin normaali. Parin vuoden päästä on aivan eri ongelmat ja todennäköisesti vähemmän ongelmia. Riittää, että kerrot 3-vuotiaalle, ettei noin saa tehdä ja estät rauhallisesti. Tänäänkin voi olla jokin hyvä hetki. Jos et jaksa, pane se video pyörimään. Muunna mielialaasi mukavalla musiikilla. Kun selviät tästäkin, voit olla ylpeä. Kannattaa tsempata.

Vierailija
5/33 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi on pari päivää viikossa tarhassa. Kun oon ite tosi vsyny, en jaksa mitään ja sit toinen ärsyttää koko ajan tahallaa ja tollasilla tosi raivostuttavilla jutuilla. en vaa osaa päästä näistä ohi varsinkaa ku kuuntelee raivoamista koko ajan. :,( Miten tällaset tilanteet "katkastaan"? Mikä on rangaistus koiran potkimisesta?

Vierailija
6/33 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako lapsesi tarpeeksi unta? Syökö terveellisesti? Onko hänellä tarpeeksi virikkeitä? Oletteko riittävästi ulkona? Saako hän sinulta tarpeeksi positiivista huomiota?

Jos vastasit kaikkiin kyllä, niin lähde sitten hakemaan apua ammattilaiselta. Jos vastasit johonkin noista ei, korjaa asia ja katso auttaako :)

t: toisen 3v:n äiti, samat asiat läpi käynyt

Vierailija
7/33 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en voi olla enä mitenkää päin rauhallinen ku tää paska alko jo 6 jälkee aamulla. =( Vauva huutaa ja oikeesti levii pää. tiedän ettei mun suuttuminen auta mitää, mut valmiiks vittuuntunu, ni ei todellakaa pysty järkevästi suhtautuu siskon tukehtumiseen ja koiran potkimisee. yli keitti jo kauan sitte

ap

Vierailija
8/33 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi ei syö tarpeaksi luomutuotteita.

PROSESSOITU RUOKA ON AJANUT LAPSESI TUOHON TILAAN!!!!!

Vierailija
9/33 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unen määrästä en mene takuuseen kun ei tuota saa nukkumaan! Illallla sen voi viedä 7 jälkee nukkuu, yleensä puol 8 maissa ja saattaa hyvin olla viel 10 hereillä. ja tosiaan herää 6 jälkee. Päikkärit kotona on tätä huutelua, eli ei nuku. Voi olla vaikka 3 tuntia "päikkäreillä" ja koko ajan leikkii tai laulaa yms yms. Vinkkejä otetaan vastaan

ap

Vierailija
10/33 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran potkaisemisesta on turha enää rangaista, se on mennyt jo. Rankaisemisen olisi pitänyt tapahtua ihan heti, ihan kuin koiralla:)

Tsemppiä. Ole johdonmukainen. Rankaise heti ikätasolle sopivasti, toisaalta anna paljon positiivista huomiota kun siihen on aihetta, vaikka ihan pienistäkin asioista. Muutenkin paljon huomiota 3-vuotiaalle, yhteistä aikaa.

Vierailija
11/33 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää ulkoilemaan. Itse olen kotona 5kk vauvan kanssa ja viikonloppuisin täällä on myös etälapset 4v ja 5v, jotka ovat todella vilkkaita. 4v aika samanlainen kuin sinun lapsesi, tekee siis kaiken mahdollisen ja mahdottoman kun silmä välttää. Ja mä siis olen välillä tän kolmikon kanssa yksinäni kun mies joutuu töihin.

Ulkoilma auttaa ainakin mua. Isommat mukulat mellastamaan ja vauva nukkuu vaunuissa. Siinä saa omaa päätäkin vähän nollattua, kun rullailee vaunujen kanssa edestakas.

Vierailija
12/33 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita lapsi johonkin liikuntaharrastukseen, kolmivuotiaille on jo varmaan luistelukoulua, telinevoimistelua, satujumppaa ym. Tulee jotain järkevää "omaa" tekemistä ja saa purkaa energiaansa siihen. Ehkä olisi hyvä jos lapsi olisi tarhassa 5 päivää viikossa, kun on noin "tipotellen" niin joutuu aina uudestaan hakemaan paikkansa ryhmässä ja vastaavasti sama tilanne kotona kun joutuu taistelemaan paikasta uuden sisaruksen kanssa. Kuvittele että itse kävisit töissä vain kaksi päivää viikossa; ne kolme päivää jotka olet poissa, tiputtavat kelkasta aika tehokkaasti jos olet paikassa jossa sosiaalinen vuorovaikutus on merkittävää. Lapselle ne poissaolopäivät tarkoittavat lyhyesti sitä että muille ehtii tapahtua vaikka mitä sillä aikaa kun hän on pois, kaverisuhteet vahvistuvat ja hän käy vain välillä päältä vilkaisemassa.

Vaikka olet kotona, ei ole kenenkään parhaaksi että lapsi on kotona myös jos se on noin hankalaa. Tarhaan vaan, siellä oppii taitoja joita tarvii sitten taas eskarissa ja koulussa. Turha lasta on rangaista siitä että hänellä on paha olla. Järjestäkää asia niin että on parempi olla.

Vierailija
13/33 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on oltu kerhossa, kun heti aamusta meni jo niin lujaa, nin oli pakko lähteä pois kotoa.  3 päivää ollut tarhassa tällä viikolla. Missään välissä en ehdi antamaan positiivista huomiota tällaisina päivinä, ku ei ole puolta minuuttia kiltisti. En tajua.  Kerhossa oli kiltti ja tarhassa on kiltti, mutta mun ja siskon kanssa =katastrofi. Miks? Mä en pääse ees sängystä ylös aina ennen ku oon jo raivoissani. Ei nää päivät voi sillon mennä kovin hyvin. apua kaipaan. Kunpa olis joku käsikirja näihin tilanteisiin. Leluja kävin keräämässä jo pois. en pysty viemään ees jäähylle, ku räjähdän niin totaalisesti jos mun pitäs tolle puhuu jotai.

ap

Vierailija
14/33 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 13:17"]

Koiran potkaisemisesta on turha enää rangaista, se on mennyt jo. Rankaisemisen olisi pitänyt tapahtua ihan heti, ihan kuin koiralla:)

[/quote]

Ai meinaatko että lapsi unohtaa mitä on tehnyt?

Mitä paskaa....

Vierailija
15/33 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kanssa ei kannata menettää malttia ja hermostua. Lapsi saa näin heti "ylivallan" ja tekee kiusaa vanhemmalleen ja muille vaan entistä enemmän.

Vierailija
16/33 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä lapsia ja lemmikkejä pitää hankkia tupa täyteen, jos hermot ei kestä. Hakeudu hoitoon!

Vierailija
17/33 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 13:17"]

Unen määrästä en mene takuuseen kun ei tuota saa nukkumaan! Illallla sen voi viedä 7 jälkee nukkuu, yleensä puol 8 maissa ja saattaa hyvin olla viel 10 hereillä. ja tosiaan herää 6 jälkee. Päikkärit kotona on tätä huutelua, eli ei nuku. Voi olla vaikka 3 tuntia "päikkäreillä" ja koko ajan leikkii tai laulaa yms yms. Vinkkejä otetaan vastaan

ap

[/quote]

12 jatkaa: edelleen suosittelen sitä tarhaa 5 pv/vko, kyllä taatusi väsähtää kun joutuu oppimaan sosiaalisen vuorovaikutuksen taitoja ja toimimaan ryhmässä. Lisää liikuntaa myös, meillä alle 3-vuotias kävelee (omasta halustaan) myös kauppamatkat 2 km ja muu touhuilu päälle. 3-vuotiaana on kaikki lapset laitettu liikuntaharrastukseen (tunti per vkl) vaikka olivat tarhassa (en ollut siis kotona, vaan töissä) ja paljon ulkoiltiin metsissä ym., kesät suorastaan asuttiin ulkona. Kolmevuotiaan energiamäärä on todella valtava, jos sitä ei saa johonkin kanavoitua rakentavasti, turhaa älämölöä tulee varmasti. Ja ruokavaliolla ON merkitystä. Joku siitä jo mainitsikin.

Tuon ikäinen ei muuten välttämättä nuku enää päikkäreitä, ainakaan jos ei väsy kunnolla esim. ulkoleikeissä. Pyydä vaikka diakonialta tai MLL:lta joku ulkoiluttamaan lasta päivällä siksi aikaa että saat nukkua pienemmän kanssa jos ette tarhaan halua joka arkipäivä tai saa hoitopaikkaa.

Vierailija
18/33 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Kuulostaa todella tutulta tuo ap:n tilanne. Minulta loppui pinna kun nuorempi oli 1-v ja roikkunut vuoden tissillä ja vavonut yöt ja isoveli 3-v oli hankala.. Soitin neuvolaan ja saatiin kodinhoitaja 3 h/vko auttamaan mutta ei oikein toiminut meillä joten lopetin sen. Sitten tein päätöksen että lähden syksyllä takaisin töihin, sekin auttoi kun tietää että tälle p****lle on joku päätös luvassa. Systemaattinen jäähy on meillä tuonut ratkaisun kaikkeen! Nykyään riittää että sanoo: "jos et nyt lopeta niin lähdet jäähylle" Turha uhkailu ei auta vaan sit tosiaan mennään jäähylle jos on uhattu. Joo ampukaa vaan kun uhkailen lasta mutta en saanut tilannetta muuten hallintaan.

Vierailija
19/33 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota tarkka päivärytmi käyttöön. Jos lapsi ei meinaa muuten nukahtaa, niin nukuta ensin vauva ja mene sitten nukuttamaan 3-vuotias vaikka niin että olet vieressä. Näin lapsi saa läheisyyttä ja sitä tarvittavaa unta. Aluksi siinä saattaa mennä todella kauan, että lapsi oppii nukahtamaan. Tiedän kokemuksesta, meillä oli 3-vuotiaalla pikkuveljen syntymän jälkeen meno aivan kamalaa. Sitten aloin enempi viettään hänen kanssaan aikaa vauvan nukkuessa ja tilanne on parantunut. Nykyään meillä on normaalia elämää ja lapset leikkivätkin jo keskenään sulassa sovussa. :)

Muista myös se, että jos jatkuvasti olet vain kiukkuinen ja annat vain negatiivista palautetta lapselle, tilanne vain pahenee. Kokeile puhua hänelle kauniisti, ohjeista leikkiessä, ota vauvanhoitoon mukaan ("avaisitko vauvan bodyn napit, ottaisitko vauvan sukat pois, laittaisitko vauvalle haalarin vetskarin kiinni, jne.).

Vierailija
20/33 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menossa keväällä töihin, luojan kiitos. Pienempi on esim tänään nukkunut klo 9-11.30, joten en saa sitä nyt nukkumaan enään kun isompi vihdoin nukahti. Jos olen isomman vieressä"nukuttamassa" hän höpöttää vaikka 2 tuntia. kokeiltu on. Telkkaa ei edes katsota päivisin, joten tekemistä kyllä piisaa siitä klo aamu6 lähtien, mutta kun ei nuku. Ja kun kaikki nukkumaan menot on taistelua nukkumista vastaan, niin aina vaikeutuu. Harrastukset maksaa, joten ei kiitos. Samoin lastenhoitajat. käydään joka päivä ulkoilemassa, luistellaan aina kelin salliessa ja kerta viikkoon mahdollisuus päästä hallillekin. Ei pitäs olla tylsää, mut turhauttavaa tää on.

ap