Minut harhautettiin ainejärjestön kevätkokouksesta tänään ja pettymys on MASSIIVINEN
Säännöissä on että kokouskutsut lähtee jäsenille sähköpostilistan kautta. Sen lisäksi käytetään käytännössä aina muita kanavia mutta sähköposti on se ihan virallinen.
Kutsussa sanottiin että kokouksen piti olla kahdelta määrätyssä paikassa. Luonnollisesti olin paikalla hyvissä ajoin mutta kukaan ei ollut paikalla enää siinä vaiheessa. Yritin tavoitella muita sähköpostin kautta mutta eräs tutkijakoulutettava tiesi kertoa että kokous näytti olevan kahdeltatoista. Hetken päästä sain sähköpostiin vastauksen että alkuperäisessä kokouskutsussa oli pieni(!) virhe ja uudesta ajasta tiedotettiin Whatsapp- ja FB-ryhmässä.
Kyse tuskin on erehdyksestä vaan minut harhautettiin todennäköisesti tarkoituksella. Olen ollut mukana yhdistystoiminnassa ennen opintoja ja oletettavasti minusta olisi ollut hyötyä myös ainejärjestölle. Olen fuksi mutta siitä huolimatta olisin yrittänyt johonkin toimeen. Sensijaan jouduin pidättelemään itkua matkalla kotiin ja nyt avomies on yrittänyt rauhoitella ja lohduttaa minua viimeisen tunnin. Tulee mieleen unohtaa nykyiset opinnot ja vaihtaa johonkin ihan muuhun.
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Vaihda opiskelemaan matikkaa. Meillä kaikki korjaukset tulevat sähköpostilistalle
Muuten joo mutta minulla oli lukiossa lyhyt matikka.
Itkevästä yhteydenpitokyvyttömästä järjestökonkarista ei ole iloa kuin eläkeläisten muistipiirissä.
No ei voi olla opiskelu kiinni jostain ainejärjestötoiminnasta. Äläkä nyt tollasesta ala vetää johtopäätöksiä. Ihan varmaan joku moka, kaveris sattu olemaan samassa paikassa niin ne tiesi, tms.
Mene juttelemaan hallituslaisille, kerro mielenkiinnostasi ja siitä, miksi et päässyt kokoukseen, he varmasti ymmärtävät.
Voin lohduttaa myös sillä, että meillä viime vuoden kevätkokous vedettiin tosiaan viidessä minuutissa läpi että tuskin edes jäit mistään paitsi.
Jos virallisessa kutsussa on virhe, niin kokous ei ole päätösvaltainen.
Anteeksi mutta minun on nyt kamalan vaikea ymmärtää, mitä niin kamalaa ja peruuttamatonta on tapahtunut, että aikuinen ihminen itkee sen takia?
Miksi et ole facebook ja whatsapp ryhmissä? Samaa on pahimmassa tapauksessa vielä työelämässä, joten kasvata nahkaa.
Jos menee tuollaisesta noin tolaltaan, niin mitä hyötyä sinusta on ainejärjestölle tai tulevaisuudessa työntantajalle?
Vainoharhaisuus huipussaan. Miten ne edes tuntee sut, ja miksi olisivat harhauttaneet? Kasva aikuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ole facebook ja whatsapp ryhmissä? Samaa on pahimmassa tapauksessa vielä työelämässä, joten kasvata nahkaa.
Tämä tyyppi on täällä itkenyt aiemminkin kuinka häntä yliopistolla kiusataan ja syrjitään kun periaatteellisista syistä kieltäytyy Facebookista ja Whatsappista. Muut taas eivät oikein jaksaisi tiedottaa tälle uniikille lumihiutaleelle sähköpostitse, kun kaikki muu viestintä hoituu muilla keinoin.
Itse olen kyllä valmis uskomaan että ihan tahallisesta jutusta oli kysymys tuossa "virheessä"; AP on yhteistyökyvytön itkupilli jota selvästi ei haluta mukaan. Ja sehän onkin täysin ymmärrettävää.
Tämä on taas se kuiva opiskelijatrolli
Vierailija kirjoitti:
Tämä on taas se kuiva opiskelijatrolli
Tällä kertaa hänet voidaan paljastaa. Tarvitaan vain tietää kenellä oli kevätkokous tänään 12-aikaan päivällä.
Oli ap miten dramaattinen tahansa, ainejärjestö on mokannut jos tilanne on edennyt noin. Kaikilla yhdistyksillä on määritelty, kuinka hyvissä ajoin ja miten vuosikokoukset on kutsuttava koolle. Jos vuosikokouksen oikea ajankohta on ilmoitettu ainoastaan epävirallista kanavaa pitkin, silloin jäsenillä on oikeus vaatia uutta kokousta, joka kutsutaan kasaan säännöissä ilmoitetulla tavalla. Ja jos virhe kutsussa huomataan liian myöhään, kokousta täytyy siirtää sellaiseen ajankohtaan että tiedotus voidaan järjestää oikein.
Kevätkokouksissa valitaan yleensä hallitus seuraavalle toimikaudelle. Hallitus käyttelee yhdistyksen varoja ja päättää toiminnasta. Sen puoleen on paljonkin väliä sillä, että kaikilla on tasapuolinen mahdollisuus päästä kokoukseen, asettua ehdolle ja tulla valituksi.
Toki voi käydä niin, että jos ei tunne yhdistyksen jäseniä ja ole onnistunut hankkimaan kannattajia, ei tule valituksi hallitukseen. Mutta mahdollisuus pitäisi jokaisella jäsenellä olla.
Vaihda opiskelemaan matikkaa. Meillä kaikki korjaukset tulevat sähköpostilistalle