Minkälaisella leikkauksella luonnonkiharat ovat parhaimmillaan?
Osa kampaajista sanoo, että hiukset pitää kerrostaa, osa sanoo sen pilaavan luonnonkiharat kokonaan. Mitä mieltä te olette?
Kommentit (6)
Olen kasvattanut hiukset just pitkähköiksi, joten taidan antaa kerrostaa. Antaahan se keveyttäkin kiharoille, vaikka kuvittelisin, että huonolla ilmalla kerrostettuna luonnonkihara voi näyttää aikamoiselta pehkolta.
Mielestäni kiharat hiukset kannattaa aina kerrostaa, sillä muuten ne näyttävät liian raskailta. Lyhytkin tukka ilman kerroksia saattaa muodostua "kolmioksi".
Kirjoitan kiharoille hiuksille omistettua blogia, jossa kerron vinkkejä niiden hoitoon liittyen! http://fionacurls.blogspot.fi/
Pitkät ja kerrostetut. Mun hiukset ovat vain tuolla tyylillä kivan näköiset.
Mulla on kiharat/luontuvat. Nyt lyhyehkönä on kuin mummopermis, jos en hirveästi väännä tukkaa. Sen sijaan olkapituisena on jo nätti. Nyt saa kyllä kasvaa, ei mulle sovi lyhyt tukka. Niin se vaan on. Kiharat sinänsä on ihanat ja mulle on turha markkinoida mitään suoristuksia. Miksi ihmeessä haluaisin olla liimatukka, jos itsellä on paksulta näyttävä, upea kihartuva pehko? Tämähän on rikkaus.
Mulla ainakin on sen verran paksu tukka, että on pakko kerrostaa. Omat kiharani ovat kyllä aika loivat. silloin kun on huono hiuspäivä niin näyttää siltä, että hiukset ovat jotain kiharan ja suoran välimaastosta, eli askel joko kiharampaan tai suorempaan niin olsi hyvä. Ponnari onneksi pelastaa aina. Omat hiukseni eivät ainakaan kerrostuksesta huolimatta kiharru ns. väärään suuntaan. Jos on kovin tiukat kiharat, jotka eivät ole kovin paksut, niin silloin leikkaus ilman kerrostusta voi toimia.
Riippuu paljon luonnonkiharan tukan pituudestakin. Kovin lyhyttä ei kannata lähteä kerrostamaan, koska usein sitten ne lyhyet kerrokset vetää ei-toivotun tiukalle kiharalle. Mutta pitkässä tukassa kerrokset voi olla hyvä juttu. Minulla on vyötärölle asti pitkät luonnonkiharat hiukset ja pidän kyllä tukkaa melko voimakkaasti kerrostettuna. Näin siksi että sitten päällihius jaksaa kihartua napakasti näin pitkänäkin, siitä tulee sellainen kunnon kiharapilvi-efekti varsinkin jos vähän puristelee vahaa kiharoihin.