Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lindexin Slim-fit farkut, ei normaalipainoisille lapsille

Vierailija
08.03.2013 |

Lindexillä on nyt tarjolla tosi kivoja trendiväreillä olevia farkkuja lapsille. Ostin 7-vuotiaalle normaalipainoiselle tytölleni nämä farkut vain huomatakseni, että eiväthän nämä herranjumala mene edes kiinni vyötärön kohdalta. Farkuissa on lisäksi kuminauhasäätömahdollisuus vyötäröllä. Hei oikeasti. Minkä kokoiselle lapselle (alipainoiselle?) nämä farkut on suunniteltu. Joo on superstretchiä, mutta nappi ei mene kiinni, kun tytöllä on vielä lapsen mitat ja lapsenpyöreä masu.

No onneksi on KappAhl, jossa myydään farkkuja pääsääntoisesti NORMAALIkokoisille lapsille. Olisi kiva tietää, mitä Lindex haluaa tällä mitoituksella viestittää meidän lapsillemme tai meille vanhemmille? Ymmärrän toki, että lapsia on eri kokoisia ja varmasti nämä alipainoisille lapsille mahtuvat, mutta että Lindexin malliston kärkituotteet on mitoitettu alipainoisille, sitä en ymmärrä.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 10:15"]Just. Sä ja sun normaali kokonen lapsesi. Kuulut varmaan niihin, jotka syöttää lapselleen paskaa mun lapsen alipainosta. Teidän vähän pulleempien lasten vanhempien pitäis ymmärtää, että nämä hoikatkin lapset on normaalikokoisia, vaikkei niillä sitä vatsaa olekaan. On joo tosi kiva, kun ne kappahlin farkut roikkuu päällä ikävän näkösenä, ja jos ostaa pienemmän koon, niin sitten on lahkeesta lyhkäset. Lapsia on eri kokoisia ja näköisiä. Hyvä vaan, että on kaikille on sopivaa vaatetta tarjolle.[/quote]

Juuri näin!

Mulla on myös varsinkin esikoinen tosi hoikka, ollut vauvasta asti. Ei sillä ole koskaan ollut mitään vauvanpyöreää mahaa, ja siksi on aina ollut vaikea löytää hänelle vaatteita.

Todellakin on mahtavaa että vaatteita on kaiken kokoisille, myös laihoille. Eihän kaikki naisten vaatteetkaan ole vain saman pituisille, miksi ei voi hyväksyä että lapsiakin on hyvin erimallisia. On hoikkaa, on paksumpaa. Hyvä jos kaikille löytyy istuvaa päällepantavaa.

Vierailija
22/34 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 11:07"]

Siis slim fit tarkoittaa, että ne on hoikille. Meillä on laihat lapset eikä normaalimitoituksen vaatteet aina mahdu. 

Meillä hoikkuus on geeneissä, ollaan monessa sukupolvessa hoikkia. 

[/quote]

No aivan varmasti sulla ei ole laihoja lapsia, jos ei normaalimitoituksen vaatteet mahdu päälle.

Mulla on laiha lapsi, ja hyvin harvoin löytää edes istuvaa vaatetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne ihan normaalipainoisille lapsille on mitoitettu. Nyt olisi aika herätä huomaamaan että lapsesi ei ole "lapsenpyöreä" vaan lihava.

Vierailija
24/34 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset on normaalipainoisia, ehkä vähän hoikkia jos lukuja tuijottaa. Mutta kyllä 8v tyttö 30kg on isokokoinen. Meidän 9,5v poika (joka harrastaa liikuntaa 4 kertaa viikossa) painaa saman verran, pituutta 10cm enemmän ja terveydenhoitajan luona käydessä sanottiin, että normaalipainoinen (mutta ei hoikka).

Vierailija
25/34 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 12:43"]

Olen ap:n kanssa ihan samaa mieltä! Meidän tyttö 8v painaa 30kg ja on 132cm pitkä eikä todellakaan ole lihava tai läski tai edes pulska tai pyöreä missään muodossa! Ja useatkin näitä pillihousuja eivät oikein kiristämättä mene päälle... Että turha aina haukkua läskiksi, jos ei edes tiedä tapausta!!

[/quote]

Mulla on hoikka poika, 136cm ja 26kg. Eli tyttösi ei todellakaan ole hoikka, vaan normaalivartaloinen. Eikä silloin slim fit-vaatteet mene päälle. 

Oletteko te normaalien/pullukoiden äidit sitä mieltä, että hoikille lapsille ei saisi olla sopivia vaatteita olemassa? Vai mikä tämän itkun ja ininän syy on?

Vierailija
26/34 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset 4v, 7v ja 10v ovat normaalivartaloisia ja noi housut ovat sopivia, hiukan saa kiristää vyötäröltä. 

Lasten serkku on äitinsä mukaan todella laiha, mutta pituutta (ja ikää) saman verran kuin yhdellä lapsella, mutta kiloja huomattavasti enemmän ja tyttö on mun silmään pulleahko. Mutta kai se on katsojan silmissä se hoikkuus...

Vierailija
27/34 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 12:43"]

Olen ap:n kanssa ihan samaa mieltä! Meidän tyttö 8v painaa 30kg ja on 132cm pitkä eikä todellakaan ole lihava tai läski tai edes pulska tai pyöreä missään muodossa! Ja useatkin näitä pillihousuja eivät oikein kiristämättä mene päälle... Että turha aina haukkua läskiksi, jos ei edes tiedä tapausta!!

[/quote]

tuossa on 3kg liikaa. Minulla 6v tyttö joka 133cm pitkä ja painaa 27kg. paino-pituus suhde tasassa.

Vierailija
28/34 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten aikuisilla slim fit -malleja on isojakin kokoja? Minulla on slimfit lindexiltä ja hyvin menee päälle vaikka painoindeksi on melkein 25.

Vierailija
29/34 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 13:22"]

Oletteko te normaalien/pullukoiden äidit sitä mieltä, että hoikille lapsille ei saisi olla sopivia vaatteita olemassa? Vai mikä tämän itkun ja ininän syy on?

[/quote]

Luulen, että ihmisillä on vaikea mieltää sitä että lastenkin vartalomallit ja lihaksisto kehittyvät eri lailla ja ovat erilaisia, VAIKKA joku neuvolan paino- ja pituuskäyrä olisi normaalin rajoissa. Samanpainoinen ihminen - lapsi tai aikuinen - voi olla eri vaatekokoa ja päinvastoin. 

Vierailija
30/34 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vihdoinkin housuja, jotka ovat sopivat hoikalle lapselle! Jes, pitää käydä ostamassa omalle :)

Mutta juu, 7-vuotiaan ei kuulu olla enää lapsenpyöreä! Edes 3-4-vuotiailla ei ole enää sitä vauvanpyöreää mahaa...

Vierailija
31/34 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni, 9-v, 143 cm ja 31 kg on mielestäni normaalivartaloinen, ei pullukka eikä erityisen hoikka. Juuri ostimme Lindexin SlimFit farkut (ne värilliset) ja 146 cm koko on täysin passeli. Farkut istuvat tosi nätisti, eivät lökötä eivätkä kiristä. Ehkä istuvuus/sopivuus on enemmän vartalon muodosta kiinni kuin painosta, siis siitä, onko esim. pitkät vai lyhyet jalat, onko kapeat reidet vai vähän paksummat jne.

Vierailija
32/34 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap! Niitä regular-mallisia ei ehkä ollut siksi enempää nettikaupassa, koska ne on voitu jo myydä loppuun. Slim-fit -merkittyjä löytyy helpommin, koska suurin osa lapsista ei nykyisin niihin sovi. Onneksi löytyy minun kannaltani, saan hoikkeliinille housuja helpommin. Nykyisin on kiva, kun useammat valmistajat huomaavat lisätä kiristysnauhat myös college-housuihin, aiemmin niitäkin oli vaikea löytää.

Vierailija
33/34 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö on ihan normaalipainoinen (n. 131 cm ja 27 kg) eli ei tosiaankaan hoikimmasta päästä, mutta käyttää lähes aika farkuista sitä kapeinta mallia kun muut eivät vaan pysy päällä eli kyllä se vartalonmalli taitaa olla tässä tärkein tekijä :) Itsekin olen enemmän omenamallia eli lanteet ei ole mitenkään erityisen suuret :D

Vierailija
34/34 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että Lindexin kokoluokitus on yleisesti ottaen pienempi kuin esim. kappahl tai hm. Ja Nameitin slim farkut vasta slimmejä onkin! Kannattaa sovittaa jo tuon ikäiselle ennen ostoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan