Japaniassa saa ostettu pimpulikarvoja automaatista.
ihan tavallisella kadulla oli ensin sushiautomaatti, sitten juomaa ja kolmannesta sitten saikin parta- ja pimpulikarva "peruukkeja". Näitä automaatteja oli ihan siellä ja täällä esillä. Kyllä sitä taas pientä ihmistä ihmetytti.
Enhän mä keltään työn puitteissa kehdannut kysyä, mutta tokavikana iltana rohkistuin ja etsin googlella oppaaksi paikallisen veijarin. Aivan ihana tyyppi! Hän sitten näytti mulle sitä paikallisen Tokiota ja häneltä sitten kehtasin kysyä, että mitäs ne karvat siellä automaateissa.
Ne ovat ensinnäkin aivan oikeeta ihmisen karvaa, jotka lähetetään länsimaista usein. Japanilaisilla ei kasva juurikaan karvat, muualla kuin kasvoissa, ja partakin on ylellisyyttä. Enpä sitä tiennyt, nyt tiedän. :D
Siellähän on kadulla ehdottomasti tupakointikielletty. Paitsi niille tarkoitetuilla kopeilla. Liikaa ihmisiä, tupakit polttaa ja häiritsee ihmisjoukoissa, niin ketkä haluaa polttaa ja niitähän on hurjasti, siirtykööt koppiin. Niitäkin tuntui kaduilla piisaavan.
Tuohon oppaaseen olen yhä yhteydessä, hän on käynyt nyt meilläkin Suomessa kolmesti ja kun asuttiin Ranskassa kerran. Me kerran pariskuntana käytiin japanissa ja nyt ensi kesänä lähdetään lastenkin kanssa!
Kommentit (4)
[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 02:11"]
Jos et vielä ole keksinyt mitä roinaa sinulta vielä puuttuu niin todennäköisimmin se löytyy Japanista!
[/quote]
Totta! Ollaan varattu rahaa kesäiseen reissuun, kun kouluikäiset muksut ovat mukana.. ihan varmasti löytävät sataa krääsää ostettavaksi. :D no, joo kaikkea ei tietty tarvii ostaa, mutta... ;) (kuten myös käytettyjä pikkuhousuja automaatista!! - niitäkin oli)
Minä muuten myyn karvojani näille yritykselle, jotka valmistavat noita tuotteita. En tosin usko että luonnonkarvaa myydään ihan missä tahansa automaatissa. Mutta jos jostain onnistut löytämään vaalean, hieman punertavan tupsun, se voi olla juuri minun puutarhastani kotoisin. Myös hiuksiani löytyy peruukeista. Ehkä Suomestakin.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 04:43"]
Minä muuten myyn karvojani näille yritykselle, jotka valmistavat noita tuotteita. En tosin usko että luonnonkarvaa myydään ihan missä tahansa automaatissa. Mutta jos jostain onnistut löytämään vaalean, hieman punertavan tupsun, se voi olla juuri minun puutarhastani kotoisin. Myös hiuksiani löytyy peruukeista. Ehkä Suomestakin.
[/quote]
Lisättäköön että hevoskohun jälkeen alkoi mietityttää että mitäköhän kaikkea meillekin myydän aitona hiuksena tai siveltimien karvoissa. Satuin näkemään sellaisen siilitukkaisen luonnonkarvaperuukin, blondi punertavalla sävyllä.
Jos et vielä ole keksinyt mitä roinaa sinulta vielä puuttuu niin todennäköisimmin se löytyy Japanista!