Hyviä asioita Suomesta!
On tullut keskityttyä niin paljon negatiivisiin asioihin, että olisi vaihteeksi mukavaa kuulla positiivisia asioita. Luetellaan asioita joista itse ollaan ylpeitä tai tullaan hyvälle mielelle :)
Esimerkkinä vaikka Simo Häyhä, kunnioitan häntä suuresti ja olen ylpeä hänestä.
Olen myös iloinen siitä, että vaikka me suomalaiset olemme hiljaista kansaa, aina lomamatkoilla suomalaisiin törmätessä ollaan puheliaita, kaikki ovat hyvällä tuulella ja tuntemattomille juttelu on helppoa ja mukavaa.
Kommentit (28)
Kamelinpaskoja ei ollut seiskytluvulla
Pakkanen, siitä suomalaiset tykkää....
Vierailija kirjoitti:
Täältä pääsee pois.
Voisin mainita tähän, että tykkään suomalaisten piikittelevästä ja sarkastisesta huumorintajusta.
Toisten ihmisten kunnioittaminen. Matkustelkaa, niin huomaatte, että Suomessa tuo on oikeasti korkealla tasolla.
Neljä vuodenaikaa
Kaunis kieli
Metsät, järvet, rannikko
Verot, joilla saa todella paljon
Kesän valo
Talven pimeyskin
Salmiakki
Viili
Olen Aasiassa pitkään, joten on mihin verrata
Juomakulttuuri. Aina on tilanne, jossa on hyväksyttävää ottaa pari olutta. Lätkämatsi, sauna, raskas työpäivä, kesä, viikonloppu, arki.
suo, kuokka ja Justiina kirjoitti:
Suomalainen sisu!
Tämä. Onnettomuustilanteissa on auttajia paikalla sen sijaan, että käveltäisiin ohi. Esim. Turun puukotuksissa oli ihmisiä jotka häiriköivät puukottajaa ja uhrien luona oli auttajia. Apua saa kun sitä tarvitsee tai pyytää.
Ihanat v umaiset suomalaiset. Missään en tuntisi oloani niin kotoisaksi kuin heidän joukossaan. Kaunis vapaa maa. Rakas vihattu hallituksemme ja tuleva yhtä lailla haukuttava seuraava.
Tunnen suurta yhteenkuuluvuuden tunnetta pieneen maahani ja kansaani. Parempaa en ansaitse, en edes harkitse. Tää on mun.
Maailman ainoa maa jossa saa Runebergin torttuja. Jos olisin syntynyt muualle, en tietäisi niistä mitään!
Täällä on ihan rehellisesti sanottuna maailman kauneimmat naiset. <3
M35
Erikoinen ja haastava kieli.
Esi-isämme jotka tulivat Keski-Aasiasta.
Erilaiset geenit muihin eurooppalaisiin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Kamelinpaskoja ei ollut seiskytluvulla
En ole yhteenkään törmännyt nytkään. Mutta myös koiran kakat puuttui 70 luvun katukuvasta. Nyt niitä on joka paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on ihan rehellisesti sanottuna maailman kauneimmat naiset. <3
M35
Kannattaa katsoa yleltä ms romantica, se paljastaa suomalaisen naisen todellisen karvan.
Täältä pääsee pois.