Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten hiusvärimoka, tulee vastaan kaikkialla.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyppi sanoo tuossa: "sun täytyy olla tosi persoonallinen tyyppi, että musta sopii sulle". Siitähän tässä meillä mustaksi värjäävillä varmaankin on kyse, ainakin mulla: haluan olla erikoinen ja persoonallinen myös ulkoisesti, epäsovinnainenkin. En siis edes pyri perinteiseen kauneuteen ja naisellisuuteen, vaan tietty rujon ja kovan näköinen olemus on mun tavaramerkki. Kylmän musta tukka ja vitivalkeaksi meikattu iho kuuluu tyyliin.

Vierailija
2/43 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mielta.harvalle sopii,jotkut erikoistyylit tai harvinaisesti muutenkin,harvalle sopii

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sen tumman lookin saisi aikaan kauniimmin monen kohdalla aikaan jollain tosi tummanruskealla sävyllä ilman sairaaksi vääristyvää ihonväriä.

Vierailija
4/43 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sen tumman lookin saisi aikaan kauniimmin monen kohdalla aikaan jollain tosi tummanruskealla sävyllä ilman sairaaksi vääristyvää ihonväriä.

Tummanruskean vika on, että se näyttää luonnolliselta. Itse haluan nimenomaan näyttää luonnottomalta. Nuorempana tukka oli usein sininen tai violettikin. Nykyään töidenkin takia täytyy olla sen verran konservatiivimpi että tyytyy mustaan.

Vierailija
5/43 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla on joku lumikki fetissi varmaan.

ap

Vierailija
6/43 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinuen yleisin värivalinta. Vie kaiken lopunkin värin kasvoista.

Vierailija
7/43 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänhän lähes kaikilla on mummoharmaat hiukset, nekö muka sopii kaikille? Useimmilla harmaa vielä on sekoitus kellertävää ja sinertävää samassa päässä. Se vasta on kamala näky! Mustahiuksisia oli joskus takavuosina paljon enemmän kuin nykyään. Toivottavasti mummoharmaa jää pian historiaan!

Vierailija
8/43 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei sovi täysin musta suomalaisen väritykseen.

Toinen on erilaiset violetit ja viininpunaiset ym., maailmalla kun tulee vastaan niin heti tietää että on joko Suomesta tai jostain itäblokista (vai pitäisikö sanoa 'Suomesta tai muualta itäblokista').

Vierailija
9/43 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas suomalaisissa on yllättävän paljonkin niitä, joille musta sopii. Tällainen tyyppi on usein värianalyysityypiltään talvi, mutta luonnonväreiltään sellainen hailakampi talvi. Tukka on usein maantienruskea, mutta iho selvästi viileän sävyinen samoin silmät. Joistakin tämän tyyppisistä naisista tulee aivan upeita mustan tukan kanssa, kun ennen näyttivät vähän "ei-minkään-värisiltä". Vaatii toki kulmakarvojen ja ripsien värjäystä tai meikkausta myös. 

Olen huomannut että värianalyysimielessä näistä tulee keinovärillä eri tyyppien näköisiä eri henkilöistä. Esim. hyvin vaaleaihoinen ja sinisilmäinen vaalea talvi muuttuu kirkkaan talven näköiseksi värjäämällä tukan mustaksi. Kun taas sellainen vähän sameamman sävyinen, keskibeige kylmänsävyinen iho ja esim. sinivihreät tai vihreänruskeat silmät, muutuu "deep winter" tyypiksi. "True wintereitä" näistä keinovärjätyistä ei käytännössä tule koskaan, eli ei sovi talvityypin kaikkein puhtaimmat värit. Mutta kevääseen taittava "clear winter" ja syksyyn taittava "deep winter" onnistuvat yllättävän monelta.

Vierailija
10/43 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua näitä "älä tee tätä virhettä hiuksissasi, hiusvärissä, vaatteissa, jne", mutta entäs jos tykkää mustasta hiusväristä? Eikä välitä siitä ettei se sovi ihonväriin tai muuhun? Tai jos tykkää pelkästään punaisista vaatteista, mutta jonkun asiantuntijan mielestä se ei sopisi kasvoihin, niin pitäisi myydä koko oma vaatekaapin sisältö pois ja pukeutua toisin kuin haluaisi?

En minä ainakaan ole mikään fiilispukeutuja tai joku jolla on joku roolileikkifantasia. Puen päälleni vaatteita joilla pärjään  Suomessa ulkona. Tykkään mustista vaatteita, en kuitenkaan ole masentunut tai ankea ihminen. Tai no ehkä olen, mutta ei se ankeus vaatteista johdu. Eikä kiinnosta tippaakaan sopiiko  ne mustat vaatteet mun ihoon tai hiuksiin. Tuskin sopii. 

Vierailija
11/43 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut, että mustia hiuksia olisi paljon.

Vierailija
12/43 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Olen värjännyt parikymmentä vuotta ihan itse hiukseni tummanruskeiksi. Ei ole koskaan tarvinnut mennä korjailemaan sitä kampaajalle. Juu, onhan se työläs, jos sen haluaa pois, mutta miksi haluaisin. Eivät kaikki halua vaihtaa hiusväriä niin kuin sukkia. 

Vierailija
13/43 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua näitä "älä tee tätä virhettä hiuksissasi, hiusvärissä, vaatteissa, jne", mutta entäs jos tykkää mustasta hiusväristä? Eikä välitä siitä ettei se sovi ihonväriin tai muuhun? Tai jos tykkää pelkästään punaisista vaatteista, mutta jonkun asiantuntijan mielestä se ei sopisi kasvoihin, niin pitäisi myydä koko oma vaatekaapin sisältö pois ja pukeutua toisin kuin haluaisi?

En minä ainakaan ole mikään fiilispukeutuja tai joku jolla on joku roolileikkifantasia. Puen päälleni vaatteita joilla pärjään  Suomessa ulkona. Tykkään mustista vaatteita, en kuitenkaan ole masentunut tai ankea ihminen. Tai no ehkä olen, mutta ei se ankeus vaatteista johdu. Eikä kiinnosta tippaakaan sopiiko  ne mustat vaatteet mun ihoon tai hiuksiin. Tuskin sopii. 

Itse kyllä valitsen värit, niin että ne sopivat. Harva haluaa itseään rumentaa väärillä värivalinnoilla.

Vierailija
14/43 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas suomalaisissa on yllättävän paljonkin niitä, joille musta sopii. Tällainen tyyppi on usein värianalyysityypiltään talvi, mutta luonnonväreiltään sellainen hailakampi talvi. Tukka on usein maantienruskea, mutta iho selvästi viileän sävyinen samoin silmät. Joistakin tämän tyyppisistä naisista tulee aivan upeita mustan tukan kanssa, kun ennen näyttivät vähän "ei-minkään-värisiltä". Vaatii toki kulmakarvojen ja ripsien värjäystä tai meikkausta myös. 

Olen huomannut että värianalyysimielessä näistä tulee keinovärillä eri tyyppien näköisiä eri henkilöistä. Esim. hyvin vaaleaihoinen ja sinisilmäinen vaalea talvi muuttuu kirkkaan talven näköiseksi värjäämällä tukan mustaksi. Kun taas sellainen vähän sameamman sävyinen, keskibeige kylmänsävyinen iho ja esim. sinivihreät tai vihreänruskeat silmät, muutuu "deep winter" tyypiksi. "True wintereitä" näistä keinovärjätyistä ei käytännössä tule koskaan, eli ei sovi talvityypin kaikkein puhtaimmat värit. Mutta kevääseen taittava "clear winter" ja syksyyn taittava "deep winter" onnistuvat yllättävän monelta.

onko sellaista kuin vaalea talvi? Itse olen vaalea luonnostani, tuntuu että musta sopii ainakin vaatteissa ja kirkkaat värit ja hopea. Ei niinkään ruskea esim huulipunissa tai vaatteissa.

Vierailija
15/43 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä, miksi jotkut haluavat tieten tahtoen värjätä hiuksensa sellaisiksi maantienharmaankellertäviksi. Näitä tulee vastaan tosi paljon. Olen ajatellut, että he eivät vain piittaa värjätä hiuksiaan. Kerran kuulin, kun joku pissis sanoi kaverilleen, että "voi kun sulla on ihanan väriset hiukset, mäkin oon yrittänyt värjätä tolleen, mutta ei onnistu". Suuni loksahti auki. En todellakaan ole tajunnut, että se on ihan tarkoituksella sellainen ei-minkäänvärinen kulahdus. 

Vierailija
16/43 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonallinen tyyppi? Joopa joo. Mitä sä katukuvassa sen tyypin persoonallisuudesta tiedät. Muuta kuin sen mitä ulkonäkö tuo ilmi ja sekään ei pidä välttämättä paikkaansa. Ihon väri siihen vaikuttaa sopiiko musta ja kasvonpiirteet. 

Vierailija
17/43 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onko sellaista kuin vaalea talvi? Itse olen vaalea luonnostani, tuntuu että musta sopii ainakin vaatteissa ja kirkkaat värit ja hopea. Ei niinkään ruskea esim huulipunissa tai vaatteissa.

On ainakin siinä värianalyysisysteemissä, johon olen itse hankkinut koulutuksen! Low-contrast winter nimellä kulkee englanninkielisessä materiaalissa. Itsekin kuulun tähän ryhmään. Pitkään uskoin olevani vuoronperään joko pehmeä kesä (maantienvaalea tukka, kylmät sävyt - mutta tyypille suositellut värit ei oikein sopineet minulle) tai jokin syksytyyppi. Perinteisissä värisysteemeissähän talven tunnusmerkki oli aina luonnostaan tummat hiukset joten en edes miettinyt että voisin olla mitenkään talvi. Olin "maantienharmaa", siis pehmeä kesä tai syksy. 

Mutta oli se melkoinen parannus tyyliin, kun lopulta ymmärsin oikeasti olevani talvi ja lopetin pukeuutmisen ja meikkaamisen sameilla, murretuilla sävyillä ja vaihodin kirkkaisiin ja puhtaisiin.  Ne sopivat minulle erinomaisesti siis myös luonnonvärisen "maantietukkani" kanssa. Mutta jossain vaiheessa tuli inspiroiduttua, että jos nyt käytän paljon vaatteissa esim. tulipunaista ja mustaa tai valkoista ja mustaa, musta tukka voisi olla hieno. Ja olihan se! Samoin platinanvaalea tai vaalea harmaa toimii, mutta sen pitää olla oikeasti kylmän värinen, tai on ihan kamala.

Vierailija
18/43 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummaksi värjätyssä tukassa näyttää lyhytkin juurikasvu aivan hirveältä. Joutuu siis värjäämään usein, jos haluaa näyttää järkevältä.

Vierailija
19/43 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tummaksi värjätyssä tukassa näyttää lyhytkin juurikasvu aivan hirveältä. Joutuu siis värjäämään usein, jos haluaa näyttää järkevältä.

Nykyään värjäysväliä voi tosin kätevästi pidentää käyttämällä tyvisuihkeita. Itse värjäsin ennen kuukauden välein, nykyisin vain kahden. Sitten kun tyvikasvu alkaa näkyä, suihkuttelen L'Orealin Magic Retouch suihketta mustana tyvikasvualueelle. Pysyy seuraavaan pesuun asti taas ja peittää totaalisesti tyvikasvun.

Vierailija
20/43 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ainakin siinä värianalyysisysteemissä, johon olen itse hankkinut koulutuksen! Low-contrast winter nimellä kulkee englanninkielisessä materiaalissa. Itsekin kuulun tähän ryhmään. Pitkään uskoin olevani vuoronperään joko pehmeä kesä (maantienvaalea tukka, kylmät sävyt - mutta tyypille suositellut värit ei oikein sopineet minulle) tai jokin syksytyyppi. Perinteisissä värisysteemeissähän talven tunnusmerkki oli aina luonnostaan tummat hiukset joten en edes miettinyt että voisin olla mitenkään talvi. Olin "maantienharmaa", siis pehmeä kesä tai syksy. 

Mutta oli se melkoinen parannus tyyliin, kun lopulta ymmärsin oikeasti olevani talvi ja lopetin pukeuutmisen ja meikkaamisen sameilla, murretuilla sävyillä ja vaihodin kirkkaisiin ja puhtaisiin.  Ne sopivat minulle erinomaisesti siis myös luonnonvärisen "maantietukkani" kanssa. Mutta jossain vaiheessa tuli inspiroiduttua, että jos nyt käytän paljon vaatteissa esim. tulipunaista ja mustaa tai valkoista ja mustaa, musta tukka voisi olla hieno. Ja olihan se! Samoin platinanvaalea tai vaalea harmaa toimii, mutta sen pitää olla oikeasti kylmän värinen, tai on ihan kamala.

Itse näytän beigessä ja harmaassa ihan hiirulaiselta, samoin vaaleansinisessä. Huulipuna ei voi olla vaalea tai näytän hassulta, melkein kuin lapselta joka käynyt äidin meikkipussilla. Nyt hiukset keskivaaleat, harmahtavat, myös ihan vaalea sopii, mustaa en ole uskaltanut kokeilla. Silmät syvän siniset. Rusketun kohtalaisesti mutta rusketus punaruskea, ei kellertävä. Minulla isäni iho joka tumma talvi ja äitini vaaleat piirteet, hän on kevät. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi