Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko pakko olla sosiaalinen jos ei haluu?

Vierailija
07.03.2019 |

?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Sulje palsta.

Vierailija
2/9 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erakkoelämä on osalle oiva ratkaisu. Saatat katua tosin

Vierailija
4/9 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ainakaan vielä (onneksi!) mikään lakipykälä ei sitä vaadi.

Vierailija
5/9 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se pakko ole.

Muista kuitenkin, ettet vingu ettei kukaa soita. Kukaan ei kutsu mihinkään mukaan. Olet ilmaa työpaikan (jos sellaista on) kahvipöydässä jne. Jos sellainen elämä tyydyttää, on toki lupa elää niin. 

Muista myös, että jos myöhemmin alat kaivata ihmisiä ympärillesi, voi olla todella vaikea enää päästä joukkoon mukaan. Sosiaaliset taidot kuihtuu jos niitä ei käytä, ja on työlästä saada niitä uudelleen elvytettyä. Ja jos niitä ei alun perinkään ole ollut, on tehtävä vielä vaikeampi.

Nämä asiat pidä mielessä sekä se, että älä syytä muita jos et sitten mahdollisesti mielen muututtua pääsekään porukkaan sisään! Oma valinta on itse kannettava.

Vierailija
6/9 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä ongelma se tuntuu ainakin muille olevan kun olen ollut yksin jo 12 vuotta. Itse surin sitä aluksi, nyt tottunut ja todennut että realistisempaa on ajatella että jatkan erakkona hautaan saakka. Liikaa aikaa jo mennyt. En enää osaa olla sosiaalinen.

Vierailija
7/9 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpä luulet? EI.

Vierailija
8/9 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähällä sosiaalisuudella voi päästä, kunhan itse valitsee elämäntapansa niin että se tukee erakkoilua. 

Itse olen näin tehnyt. Eli luonnollisesti en ole pariutunut saati hankkinut lapsia. Ammattini ja työpaikkani olen valinnut niin että sosiaalisuudesta pääsee hyvin vähällä (koodaan lähes 100% etänä). En käy missään harrastuksissa missä on muita ihmisiä, vaan menen itsekseni luontoon kävelemään.

- t. 44 v nais-erakko

Vierailija
9/9 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sukuriidat ja muut pettymykset ovat näyttäneet,että sinkkuelämä ja pari ystävää riittää mulle. Töissä on toki pakolliset jutut tehtävä ja siedettävä ihmisiä. Muu aika ei ole pakkoa. Ahdistuin liiallisesta sosiaalisuudesta.