Idiootti vanhempani ottivat pikavipin. Lainaanko rahaa takaisinmaksuun?
En millään usko että he eliniän aikanansa maksavat velkojaan. He ajattelevat velkaa helppona ratkaisuna, eivät millään ymmärrä että se pitäisi maksaa takaisin. Olen saanut vain parit velat takaisin, mutta useita tuhansia on vielä saamatta vanhemmilta. En ole tietenkään lainannut moneen kuukauteen enää, mutta nyt taas pitkästä aikaa kysyivät että pystyisikö. Tietysti itse uskovat, että maksavat takaisin "seuraavassa kuussa", mutta ei se todellakaan niin ole mennyt ennenkään.
Kommentit (6)
Jos siinä ei ole sinun tulevat perinnöt tms. uhattuna, niin anna olla. Vastarinta itse veloistaan.
Ärsyttävää kyykytystä. Olla tuollaisessa pakkoraossa.
Jos lainaat niin muistuta jatkuvasti takaisinmaksusta. Kun jankkaat niin voit saada jotain takaisinkin.
Jos vanhempasi ovat työkykyisiä niin ehdota lisäansioita yms.
Vierailija kirjoitti:
Jos siinä ei ole sinun tulevat perinnöt tms. uhattuna, niin anna olla. Vastarinta itse veloistaan.
No, ei minulla ole ollut toivoa mistään perinnöstä enää vuosikausiin. Sen verran huonosti vanhempani hoitavat talousasiat. Luulevat kai olevansa ikuisesti nuoria, mutta he ovat ihan viittä vailla eläkkeellä, eikä enää ole kovin paljon aikaa talousongelmien hoitoon. Koska eläkkeellähän tulot väkisinkin putoavat. Luojan kiitos Suomessa ei voi periä velkaa (?), muuten olisin tulevaisuudessa ihan kusessa. Olen vähän miettinyt että annan vaan heidän olla ongelmiensa kanssa, mutta se tuntuu jonkinlaiselta välirikolta. Lisäksi harmittaa, että herkkänahkaisemmat sisarukseni lainaavat, koska ovat herkempiä ja uskovat minkälaisia tarinoita tahansa.
Vierailija kirjoitti:
No tuskin mitään perintöjä on tulossa jos lainalla elävät nytkin. Itse en lainaisi. Jos haluat auttaa vanhempiasi, suhtaudu sillä tavoin että annat heille rahaa.
Älä lainaa.