Uuden kumppanin esittely lapsille
Kuinka kauan teillä meni ennen kuin tapailemanne henkilö tapasi lapsenne? Miten se meni? Lapsen/lasten iät? Miten lasten toinen vanhempi suhtautui?
T. Sinkku, mutta mietityttää/utelias
Kommentit (6)
Exän kanssa joskus puhuttiin noin puolen vuoden aikarajasta, eli ensin sen aikaa seurustellaan, ennen kun lapset otetaan kuvioihin.
Oikeastikko täältä ei löydy kokemusta?
Näin itse avioero lapsena voin todeta, että ideaalisin tilanne minulle olisi ollut, että niitä kumppaneita ei minun olisi tarvinnut kattella niin kauan kun olin alaikäinen. Paljolta harmilta oltais säästytty. Näin tulen toimimaan omien lasteni kanssa ja toivon myös muidenkin tekevän sen, jos oikeasti lapsistansa välittää. Mutta harvahan tekee...
Lapset 6v ja 8v, uuden miehen kanssa olen ollut n 7,5kk ja mies tapasi lapset pari viikkoa sitten ensimmäisen kerran. Olin puhunut hänestä muutaman kerran aiemmin lapsille, että saivat sulatella ajatusta.
Entisen puolison kanssa kommunikaatio toimii ja oltiin sovittu, että puhutaan ensin keskenämme ennen kuin esitellään ketään lapsille. Näin tein ja hän otti asian hyvin, koska oli muutenkin tietoinen suhteestamme ja siitä, että se on vakavaa. Entiseni on myös tavannut jonkun, jonka aikoo lähiaikoina esitellä lapsille ja se on minulle ihan ok.
Lapset 10 ja 12.
Puolen vuoden jälkeen. Yhteen muutimme kahden vuoden jälkeen.
Säyseä eksä muuttui kamalaksi.
Ei lasten tarvitse sotkeutua aikuisten seurusteluun saati "tapailuun". Uuden kumppanin voi esitellä lapsille sitten, kun suhde on ns. varmalla pohjalla ja vakiintumassa. Random tyypit jotka tulevat ja menevät ovat vain rasite lapsille.