Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita kenelle tulee hetkellisiä muistinmenetyksiä?

Vierailija
06.03.2019 |

Minulla niitä tulee etenkin jos joku kysyy yhtäkkiä jotain nimeä, en muista millään sitä mitä kysytään!

Esim vähän aikaa sitten työkaveri kysyi harjoittelupaikkani nimeä, olin ollut firmassa vuosi aiemmin harkassa, niin en muistanut sitä. Sama kävi kun joku kysyi missä mieheni on töissä (vaihtoi viime vuonna työpaikkaa), niin en muistanut sitäkään! Myös lähiesimiehestäni seuraavan esimiehen nimeä en muista millään, lapseni päiväkodin tai ryhmän nimeä en meinaa muistaa kun joku kysyy jne jne, niin noloa!!!

Mikä mua vaivaa? Onko normaalia?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dementia

Vierailija
2/16 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tyhmä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ilmeisesti kellään XD

Vierailija
4/16 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Muistini on erittäin laaja ja yksityiskohtainen mutta piuhat on pitkät. Oikean tiedon hakeminen kestää muutamasta sekunnista muutamaan minuuttiin jos olin miettimässä jotain muuta.

Vierailija
5/16 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla välillä samanlaista. Aivot jäätyy nykyään helposti. Onko sulla muuten ahdistusta tai stressiä? Epäilen että se saattaisi olla yksi syy siihen mikseivät aivoni aina oikein toimi.

Vierailija
6/16 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän on välillä kuormittavaa lapsiperheissä, monenlaista pitää muistaa ja keskeytyksiä tulee vähän väliä. Eiköhän nuo muistikatkokset ole suht tavallisia...

Vierailija
7/16 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihme dementikko

Vierailija
8/16 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee myös, silloin kun joku kysyy ihan yhtäkkiä jotain. Vaikka ikääni. Kesällä festareilla joku tuli kysymään, että minkä ikäinen olen. Aivot tyhjenivät sillä sekunnilla ihan täysin, sitä ikää ei tullut millään mieleen.

Vierailija
9/16 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tulee myös, silloin kun joku kysyy ihan yhtäkkiä jotain. Vaikka ikääni. Kesällä festareilla joku tuli kysymään, että minkä ikäinen olen. Aivot tyhjenivät sillä sekunnilla ihan täysin, sitä ikää ei tullut millään mieleen.

Mistäköhän johtuu?

Vierailija
10/16 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi, jatkuvat keskeytykset, väsymys, ärsyketulva. Siinä muutama syy.

Vierailija
11/16 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en myöskään muistanut omaa ikääni kun vähän aikaa sitten joku kysyi!!!!

Vierailija
12/16 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylllä mul tulee välillä kun pitäää laskee päässsä ykklse kympit ja sadat ja yhtäkkkiä voi tullla bläkäri etttä esim sadaat unohhhtuu.

13/16 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuota. On ollut teini-iästä asti eikä se ole pahentunut, joten mistään muistisairaudesta ei ole kyse.

Kuulemma stressi voi aiheuttaa tuollaista muistiongelmaa tilapäisesti.

Vierailija
14/16 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on. Totaalisia black outeja on välillä. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä mutta paljon stressiä. Pää on ihan jumissa ja muisti pätkii. Se harmittaa ajottain. Samoin puhe kangertelee ja haen sanoja. Minulla ei ole sosiaalisia kontakteja kuin ihan minimi joten puhekyky on vähentynyt olemattomiin. Ja aiemmin olin ihan normaali mutta ujohko.

Vierailija
15/16 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi, ahdistus, masennus ja kilpirauhasen vajaatoiminta ovat selvästi rappeuttaneet aivojani - muistikatkokset ovat mulle tavallisia.

Vierailija
16/16 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholista aiheutuva dementia ja aivorappeuma aiheuttaa alkuoireina tuollaista. Myöhemmin se pahenee.

Kärsin siitä ja toivon etten olisi koskaan aloittanut alkohon käyttöä.

Nykyään on korkki kiinni, mutta ei enää palaudu takaisin ennalleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi