Sairauspäivärahan käsittelyaika
Onko kenelläkään tietoa miten luotettava tuo kolmen viikon arvio Kelan sivuilla on?
Ts.Mahtaako käsittely ikinä toteutua tossa ajassa?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa tosiaan olla enemmän jonoa tällä hetkellä. Itselläni meni hakemuksen käsittelyssä 4 viikkoa, vaikka oli vain jatkoa edelliselle sairaslomalle (vastaavat päätöksen yleensä tulleet alle kahdessa viikossa).
Minä taas muistelen, ettei suoraan jatkuvalla sairaslomalla edes käsitellä tapausta uudelleen, vaan sairauspäiväraha menee automaattisesti maksuun kun todistus on toimitettu.
Tosi juttu, jos kyseessä on saman sairauden jatkuminen, ei uutta hakemusta tarvita 3kk:n sisällä edellisestä. Eli lausunnon toimitus riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa tosiaan olla enemmän jonoa tällä hetkellä. Itselläni meni hakemuksen käsittelyssä 4 viikkoa, vaikka oli vain jatkoa edelliselle sairaslomalle (vastaavat päätöksen yleensä tulleet alle kahdessa viikossa).
Minä taas muistelen, ettei suoraan jatkuvalla sairaslomalla edes käsitellä tapausta uudelleen, vaan sairauspäiväraha menee automaattisesti maksuun kun todistus on toimitettu.
Tosi juttu, jos kyseessä on saman sairauden jatkuminen, ei uutta hakemusta tarvita 3kk:n sisällä edellisestä. Eli lausunnon toimitus riittää.
Mistä sitten johtuu, että olen odotellut 2kk päätöstä?
Sama sairaus, sairausloman jatko kyseessä. Kelan sivuilla lukee edelleen ”käsittelyssä”.
Sama tilanne edelleen! Olen siis tuo alkuperäinen. Minulle myönnettiin sairausloma parin kuukauden ajaksi ja koska sairausloma oli jo lähes ohi kun päätöksen sain, olen nyt odotellut uutta päätöstä yli 5 viikkoa. Mitään ei tapahdu.
Onko kukaan muu saanut sairauspäivärahapäätöstä hiljattain? Kuinka pitkään hakemus oli sisällä ennen päätöstä?
Mulla kesti maalis-huhtikuussa jatkohakemuksen käsittely noin neljä viikkoa. Lievästi stressasi kyllä odotella. Kolmen viikon jälkeen soitin ja kysyin onko kaikki kunnossa, kun eivät jatkoa varten halunneet uutta B-lausuntoa vaan jotain kuntoutussuunnitelmia. Puhelimessa sanottiin, että en ole toimittanut oikeanlaisia papereita, mutta että laitetaan toimittamani tekstit eteenpäin asiantuntijalääkärille ja pyydetään kiirehtimään. Reilun viikon päästä tästä tuli sitten myönteinen päätös.
Itsellä meni joku aika sitten 29 arkipäivää hakemuksen käsittelyyn, eli ajassa n. 1kk ja 1,5 vk. Kyseessä oli tilanne, jossa työnantajan maksamat saikkupäivät loppui, ja joutui kelan rahalle.
Mulle tuli päivärhapäätös postissa noin 2 viikkoa siitä kun laitoin laput menemään.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli päivärhapäätös postissa noin 2 viikkoa siitä kun laitoin laput menemään.
Oli varmaan A todistus
Uusia kokemuksia?