Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksaa riiteleviä vanhempia?

Vierailija
06.03.2019 |

Olen 16-vuotias nuori, eikä vanhempani anna minun muuttaa kotoa pois. Vanhempani ovat olleet eron partaalla suunnilleen syntymästäni asti, mutta eivät vieläkään ole saaneet aikaiseksi erota "lasten parhaaksi". Olisin todennäköisesti paljon onnellisempi jos he olisivat eronneet. Ensimmäisen kerran muistan yrittäneeni itse***haa ennen kouluikää ja itsetuhoisia ajatuksia on ollut koko elämäni ajan. Minulla on aina ollut todella kylmät ja etäiset välit vanhempiini. Isä on hankalasti lähestyttävä koska vaikuttaa jotenkin aspergerilta ja äidillä on liuta vaikeita mielenterveysongelmia. Äidillä on ainakin paniikkihäiriö ja masennus ja jokin vaikea persoonallisuushäiriö. Äidin käytös muuttuu sekunneissa, murre ja puhetyyli muuttuvat ja tunnelma ja tunnetilat myös. Äidillä on 4 erilaista persoonaa, jotka vaihtelevat jopa sekunneittain. Hän saa myös raivokohtauksia kun isä tekee kotitöitä koska kokee sen niin että isä yrittää painostaa äitiä tekemään kotitöitä passiivis-aggressiivisella tavalla, vaikkei niin todellakaan ole. Äidin mielestä minä olen myös narsistinen psykopaatti ja h****a, koska olen seurustellut yhden pojan kanssa jonkin aikaa ja samaa sain kuulla kesällä kun äiti sai tietää bulimiastani. Sekin tekee minusta narsistin, että tarvitsin kyytiä kaupunkiin tänään.
Pelkään että äiti aiheuttaa vielä isälle sydänkohtauksen käytöksellään. Mistä apua?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itsestäsi lasu

Vierailija
2/3 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki tämä on totta niin todella iso virtuaalinen halaus sinulle! Minkälaisen taakan oletkaan saanut kantaaksesesi jo nuorella iällä, mutta kirjoituksesi perusteella olet niin fiksu, että pystyt aivan varmasti kääntämään kaiken tämän joskus voitoksesi. Ole yhteydessä koulusi kuraattoriin/psykologiin ja kerro tilanteesi. Vaadi apua! Heidän tehtävänään on viedä tällaiset asiat eteenpäin. Todella paljon voimia ja onnellisia päiviä sinulle; olen varma että asiat muuttuvat ja menevät lopulta parhain päin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tosiaan tehdä itsestäsi lastensuojeluilmoituksen. Ehkä voit myös ottaa yhteyttä kouluterveydenhuoltoon. Sieltä sinut ohjataan varmasti eteenpäin, sopivan tahon pakeille. Jos tilanne on täysin sietämätön, ota selvä, kuinka pääset oman kotikuntasi mielenterveyspäivystykseen TAI selvitä paikallisen sosiaalipäivystyksen numero. Lasten tai nuorten puhelin päivystää numerossa 116 111, arkisin kello 14 - 20, viikonloppuisin 17 - 20.

Älä jää tuohon tilanteeseen. Vaikka juuri nyt ei olisi täysi kaaos päällä, niin sellainen lienee odotettavissa. Sinulla ei ole velvollisuutta, tai edes syytä, kuunnella enää tuollaista puhetta itsestäsi eikä kärsiä vanhempiesi edesottamuksista. Joten... soita rohkeasti. Jos et uskalla oitis ryhtyä mihinkään konkreettiseen, soita silti. Pelkkä suunsa puhuminen puhtaaksi on alku.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi