Yhä suurempi osa helsinkiläisistä putoaa kelkasta ja tilanne uhkaa pahentua, sanoo pormestari Jan Vapaavuori
Pian kaksi vuotta Helsinkiä johtanut pormestari Jan Vapaavuori (kok) on tullut tunnetuksi suorista puheistaan. Vapaavuori ei arastele sanoa mielipiteitään, vaikka ne suututtaisivat hänen oman puolueensa, maan hallituksen tai monet muut kunnat. Pääkaupungin ääni kuuluu nyt kauas ja kovaa.
Kun Vapaavuorelta kysyy toiveita maan seuraavalle hallitukselle, eivät nekään ole vaatimattomia.
”Minua häiritsee vanhakantainen ajattelu, että aina pitää saada lisää rahaa jonnekin. Seuraavan hallituksen tulee miettiä kaupunkipolitiikka aivan uudella tavalla. Silloin ei voida lähteä pelkästään hankkeista ja rahoista, vaan tarvitaan syvempi filosof
https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000006025587.html
Kommentit (7)
Olen ilmoittanut viestisi asiattomaksi
Jos äänestää vihreitä, niin saa vihreää politiikkaa. Onnea Helsinki!
Helsingistä on tulossa Pohjolan toinen Malmö.
Tällä viikolla jo Espoon ja Helsingin kaupunginjohtajat kommentoineet käytännössä samaa asiaa. Itse asiaahan tässä ei voi mainita.
Ajattele positiivisesti. Se hillitsee pääkaupunkiseudun asuntojen hintojen nousua jos täällä alkaa käsikranaatit lentelemään eikä naiset uskalla mennä ulos kuin jätesäkissä.
Eihän stadissa ole edes mitään kelkkoja!
Janne käyttää vähän kiertoilmaisuja, pitäää osata lukea rivien välistä.