Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyajan nuorten naisten järjettömät ulkonäköpaineet

Vierailija
06.03.2019 |

"Kun itse olin nuori..."
Noh, kun itse olin teini-ikäinen 2000-luvun alkupuoliskolla, oli muotia alaspäin levenevät farkut, "sämpyläkengät", tiukat farkkutakit (myös talvella, vertaa nykynuorison paljat nilkat trendiin), mielellään blondit hiukset (hiusten laadusta ja hoidosta emme välittäneet, kunhan oli kutakuinkin oikea sävy ja kunnon sivujakaus). Kulmakarvat nypittiin ja kynällä piirrettiin ohuet, joskus meni hyvin, joskus päin mäntyä, mutta ihan ok oli niinkin. Me oltiin teinejä, eikä kukaan odottanutkaan meiltä mitään meikkijumalattarien ammattitaitoa.

Meikkinä oli useimmiten kulmakynän lisäksi ripsaria ja huulikiiltoa, harvemmin luomiväriä. Edistyneimmät käyttivät sitten luomiväriä varjostuksilla enemmänkin ja ehkä myös puuteria. Kaikki muistaa sen ajan "pissikset", vapaa-ajan agendana oli saada sidukkaa tai olutta, mitä siemailtiin hihitellen ja juteltiin pojista.

Nykyaikamme kehittyneet viestintäteknologiat ovat tuoneet kaikkien saataville julkkisten arkielämän, vaativat meikkaus yms videoworkshopit, mahtavaa. Tiedämme, miten tehdään täydellinen kuvausmeikki tai Hollywood-kiharat jotka kestää vuorokauden ympäri, saamme luuriimme uusimmat trendit ja nettikaupat ovat pullollaan vaatteita ja asusteita, mutta onko niitä tarkoitus sitten nuorten soveltaa jokapäiväiseen elämään?

Kun katsotte jonkun pääkaupunkiseudulla keskituloisessa perheessä asuvan 16-vuotiaan tytön elämää, on siinä paljon enemmän paineita kuin parikymmentä vuotta sitten. Ensinnäkin, aloitetaan meikkauksesta. Tytöt tekevät päivittäisen meikkinsä Kylie Jennereiden kuvausmeikkien mukaan. Pohjustusta, meikkivoidetta, peitevoidetta, varjostukset, korostukset, luomivärit, kajaalit, ripsiväri, tekoripset, huulipuna ja kiinnityssuihketta päälle.

Hiuksiin ei enää käy markettivärit, sävyn on oltava laadukas joten kampaamoissa on käytävä usein.
Idolit viettävät päivänsä salilla ja Instagram kuvat vilisevät hedelmäsalaattikuvia. On siis tehtävä samoin, käytävä salilla salaatin voimilla. Nuorilta naisilta odotetaan myös, että ovat kokeneita seksielämässä. Tarkoitan, todella kokeneita.
Anaaliseksit ja kevyet bdsm-leikit on peruskauraa.

Vaatteiden on oltava tunnettujen brändien ja uusia, jos vaatteessa on pesunukkaa tai pieni tahra, menee maine kavereiden keskuudessa (häh, eiks sul ookkaan rahaa).

Onneksi itse sain elää nuoruuteni vielä varsin huolimattomassa ilmapiirissä, mutta kyllä surettaa ja huolestuttaa nykyajan nuoriso.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme