Vähän liian tiukat farkut
Help! Menkkojen vuoksi turvottaa hirveästi ja nyt lempifarkut eivät mene kiinni! Menevät kyllä jalkaan mutta en aivan saa nappia kiinni. :( Ikinä ennen ei ole vielä käynyt näin. Onko kellään mitään konsteja millä näitä saisi vähän venytettyä?
Kommentit (21)
Mikset osta tuumaa suurempia? Minulla on kahdenkokoisia farkkuja, joista toiset on hyvät ennen lomaa ja toiset loman jälkeen.
Napinreikään kuminauha tms. jatkopalaksi niin saat vähän lisätilaa vyötärölle.
Silittäminen tuo joihinkin vaatteisiin vähän lisää tilaa. Koeta silittää pesun jälkeen (oio ja venyttele kangasta myös ennen ripustamista kuivumaan) hiukan kosteana ja venytä samalla vyötärönauhaa voimakkaasti, vaikka tuntuukin ettei kova kangas venyisi. Paina raudalla pitkään. Saatat hämmästyä.
Kostuta housuja suihkepullolla vyötärön kohdalta, se riittää.
Ja sitte ku menkat on ohi, housut on liian löysät venytyksen jäljiltä. Joo o.
Käytä menkkaturvotuksen ajan toisia housuja. Kai sulla on toisetkin? Ne nyt tiukat farkut jalkaan sitten kun menkkaturvotus on ohi.
Oot lihonu. Ei johdu pelkistä menkoista.
Vierailija kirjoitti:
Oot lihonu. Ei johdu pelkistä menkoista.
Juuri tarkistin eikä paino ole noussut, paitsi pari grammaa heittää edellisestä kerrasta mutta se liittyy varmasti nesteisiin.
ai tiukat farkut? SOU ???? ketä kiinnostaa
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata venyttää farkkuja pilalle menkkaturvotuksen takia. Laita toiset housut tai viritä nappiin joku hiuslenkki tai vastaava.
Äh. Ovat high waist farkut ja pidän yleensä paitaa alla, joten tuo niksi ei oikein toimisi. :(
Vierailija kirjoitti:
Yleensä farkut palautuvat pesussa entiseen muotoonsa
Vierailija kirjoitti:
Käytä menkkaturvotuksen ajan toisia housuja. Kai sulla on toisetkin? Ne nyt tiukat farkut jalkaan sitten kun menkkaturvotus on ohi.
On mulla toisetkin, mutta on menoa ja olin suunnitellut asun jo valmiiksi ja en millään haluaisi laittaa mitään muita farkkuja. Äh, kai se on pakko jos nuo eivät todella mene kiinni.
Oon useammastakin paikasta lukenut että farkut kannattaa ostaa hieman liian tiukkoina kun kuulema venyy pian.
Ohjeena oli myös että farkut vedetään päälle, kostutetaan ja venytetään sopiviksi esim kyykkyä tekemällä.
Kuulostaa kyllä hölmöltä mutta voi sitä koittaa.
Vierailija kirjoitti:
ai tiukat farkut? SOU ???? ketä kiinnostaa
Meitä, jotka osallistumme keskusteluun, kuten esi. sinä. Minä en avaa, enkä varsinkaan kommentoi, jos ei kiinnosta.
Niksi-Pirkka kirjoitti:
Mikset osta tuumaa suurempia? Minulla on kahdenkokoisia farkkuja, joista toiset on hyvät ennen lomaa ja toiset loman jälkeen.
No kyseisiä farkkuja on koossa 32, 34, 36, 38 jne ja seuraava koko näistä mitkä minulla on (36) ovat taas liian löysät kun kävin kokeilemassa. :/
Itse jätän vaan napin auki jos esim. baarissa alkoholiturvotuksen vuoksi farkut alkaa puristaa :D mutta se toimii kyllä vaan jos on joku löysempi paita päällä ettei avonaisena retkottava nappi näy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Samoin muut vaatteet. Minulla on pusero, jossa on tajuttoman ahtaat hihat, muutoin mitoitus ok. Aina pesun ja silityksen jälkeen, kun puen puseron, joudun kostuttamaan hihat ja vähän pullistelemaan ja venyttelemään. Hyvä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Samoin muut vaatteet. Minulla on pusero, jossa on tajuttoman ahtaat hihat, muutoin mitoitus ok. Aina pesun ja silityksen jälkeen, kun puen puseron, joudun kostuttamaan hihat ja vähän pullistelemaan ja venyttelemään. Hyvä tulee.
Aloittajan farkuissa on todennäköisesti elastaania. Elastaani toisaalta joustaa ja palautuukin, mutta ikäännyttyään väsyy, ja etenkin se väsyy, jos sitä mekaanisesti venyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan farkuissa on todennäköisesti elastaania. Elastaani toisaalta joustaa ja palautuukin, mutta ikäännyttyään väsyy, ja etenkin se väsyy, jos sitä mekaanisesti venyttää.
No minun pitäisi joka tapauksessa rahatilanteen taas parantuessa ostaa uudet, toiset samanlaiset farkut joten en loppujen lopuksi menetä kuin muutaman kympin jos kokeilen miten käy, jos farkkuja vähän venyttää.
Ei kannata venyttää farkkuja pilalle menkkaturvotuksen takia. Laita toiset housut tai viritä nappiin joku hiuslenkki tai vastaava.