Paljonko käytätte ruokaan kuukaudessa??
Meillä menee kauppakäynteihin kolmihenkiselle perheelle (2aikuista+lapsi) minimissä 400e. Todellisuudessa viime kuussakin tais mennä 700e. 400e nyt pyrin ettei menisi enempää.
Kommentit (17)
Menee n 800 e / kk, 2 aik ja 2 koululaista. Ostan vähän mitä käteen sattuu, päivän ruuankin suunnittelen vasta kaupassa.
Noin 700€/kk menee meidän viisihenkisellä perheellä. Kovasti olen yrittänyt hilata tuota summaa pienemmäksi, mutta vaikeaa on kun emme kuitenkaan ole valmiit tinkimään ruuan mausta ja laadusta.
Oikeasti mietin miten joku voi saada 400€/kk:ssa hyvää ruokaa aikaiseksi.
Tätä kysytään täällä todella usein.
Meillä menee ruokakauppaan noin 600 e, jossa ovat mukana pesuaineet ja paperit. Työpäivien aikana toinen syö noin 50 eurolla ja toinen noin 200 eurolla kuussa. Ulkona ei syödä talvella juuri ollenkaan, mutta kesällä vähintään kerran viikossa. Silloin menee vajaa satanen per kerta. Perheessä kaksi aikuista. Satunnaiset viikonloppuvieraat syötetään tuolla samalla summalla.
Kaksi eläkeläistä, meillä menee kk noin 150 -200 euroa. Syömme monipuolisesti, mutta emme jaksa syödä kerralla paljon.
Aloitin ketjun ja joku ihmetteli miten voi riittää 400e kuulle kolmelle hengelle siten että saa hyvää ruokaa. Me ei syödä eineksiä eikä käytetä valkosta sokeria eikä juuri mitään epätervettä. Yhtä lämmintä ruokaa syödään 2päivää, ihan perusruokaa. Makaronilaatikkoa, , kanakastiketta, lihapullia, lihapataa, keittoja jne. Joka ilta teen lisäksi vielä pitsaa tai uuni riisipuuroa, itse leivottua leipää, wokkia tms. Syödään tosi paljon hedelmiä ja vihanneksia päivittäin, mangoa, appelsiinia, tofua ja porkkanaa eniten menee päivässä. Teen lähes joka aamu smoothieta aamupalaksi (marjoja,rahkaa,banaania,luonnojogurttia). Leivän päälle on aina kalkkunaa/meetwurstia ja juustoa ja kurkkua/tomaattia.
Tää on meille HYVÄÄ ruokaa ja budjetti pysyy silloin 400e jos en ostele monta kertaa viikossa carte dor jäätelöpaketteja ja limukoita ja muita kalliita turhanpäiväsiä herkkuja. Ja tää 400e sisältää wc paperit ja pesuaineet. Eikä me käytetä mitään euroshoppereita vaan laadukkaita ruoka-aineksia. Silti riittää.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 20:56"]
Aloitin ketjun ja joku ihmetteli miten voi riittää 400e kuulle kolmelle hengelle siten että saa hyvää ruokaa. Me ei syödä eineksiä eikä käytetä valkosta sokeria eikä juuri mitään epätervettä. Yhtä lämmintä ruokaa syödään 2päivää, ihan perusruokaa. Makaronilaatikkoa, , kanakastiketta, lihapullia, lihapataa, keittoja jne. Joka ilta teen lisäksi vielä pitsaa tai uuni riisipuuroa, itse leivottua leipää, wokkia tms. Syödään tosi paljon hedelmiä ja vihanneksia päivittäin, mangoa, appelsiinia, tofua ja porkkanaa eniten menee päivässä. Teen lähes joka aamu smoothieta aamupalaksi (marjoja,rahkaa,banaania,luonnojogurttia). Leivän päälle on aina kalkkunaa/meetwurstia ja juustoa ja kurkkua/tomaattia.
Tää on meille HYVÄÄ ruokaa ja budjetti pysyy silloin 400e jos en ostele monta kertaa viikossa carte dor jäätelöpaketteja ja limukoita ja muita kalliita turhanpäiväsiä herkkuja. Ja tää 400e sisältää wc paperit ja pesuaineet. Eikä me käytetä mitään euroshoppereita vaan laadukkaita ruoka-aineksia. Silti riittää.
[/quote]
Syötte varmasti terveellisesti, mutta mielestäni hyvä ruoka ei ole makaroonilaatikkoa tai muuta vastaavaa. Mutta täytyy vielä mietti tuota meidän ruokalaskua miten sitä saisi pienemmäksi. Miehelleni kelpaa vain kokoliha, joten se nostaa hintaa ja itse olen kasvissyöjä eli meillä syödään paljon vihanneksia ja hedelmiä.
Smoothiet muuten on kallista jos joutuu ostamaan kaupasta tai torilta eikä voi poimia omista marjoista.
Meillä menee noin 600€ 5:n hengen perheessä. Kaupassa ei käydä kuin satunnaisesti. Tuotetaan itse ruokaa ja pääosin ostokset tehdään ruokapiiristä. Sanomattakin on selvää kai, että kaikki ruoka laitetaan itse eikä käytetä eineksiä. Itse tekemällä saa sekä laadukkaampaa että halvempaa ruokaa kuin valmiina ostamalla.
Niinkuin sanoin, meille tää on hyvää ruokaa, jollekin muulle vois olla huonoa :) Mä itse olen kans kasvispainotteinen mut 10v poika noukkii värikkäitä lisukkeita ruuista pois (pavut,maissit jne) ja mies tykkää lihapainotteisista ruuista. Itse tykkäisin eksoottisimmista ruuista ja mauista mut tää oli meidän kompromissi et tehdään sit PERUs ruokaa päivällisille ni kaikki pystyy syömään ja iltaisin sit ne wokit ja muut mausteisemmat sekoitukset.
Ja smoothiet ei oo kallista ku ostaa maustamatonta jogurttia ja käyttää 1/3 pussia marjoja per annos ja 2banaania ja rahka purkki. 3 syö siitä ihan reippaasti.
250-300 euroa 3 henkilöä. Nämä rahat siis menevät ruokaan. Tavarapuodissa käydään kerran kuussa n.100 € menee sinne. Sieltä ostetaan kyllä joka kerta muutakin kuin vessapaperia.
Meillä 2+2 perheessä, yksi aikuinen syö töissä silloin tällöin, muut syövät kaikki ateriat kotona. Tällä hetkellä olen vielä hoitovapaalla ja pitäisi saada ruokakulut pysymään noin 400€ kuukaudessa. Ihan suoraan sanottuna en tiedä kuinka tuohon pystyn, meillä syödään terveellisesti ja ns. puhdasta ruokaa niin paljon kuin mahdollista. Tähän mennessä olen saanut kulut pysymään minimissään 500€/kk vaikka kuinka olen yrittänyt kiristää.
Nyt on rahalippaat ja muut kulutettu tyhjiksi joten kai sitä pitää siirtyä niihin lenkkimakkaroihin ja muihin, että saa syödäkseen (HYI!).
En ymmärrä yhtään miten joku oikeasti perheellinen pärjää tuolla 400€/kk kun mitään ei kasva ns. omassa maassa.
Meilläkin siis tuohon 500€/kk kuuluu toki paperit, pesuaineet yms. mitä marketista ostetaan.
No eihän teillä ole tuossa kuin 100e enemmän 400e nähden, mut toisaalta yksi syöjäkin enemmän. Joten miten se nyt on niin suuri ihmetyksen aihe et miten ei 400e riitä 3hengelle..Ja myöskin mahdollisimman puhtaita ruokia ostetaan, ei mitään marinoituja eikä lisäaineellisia ja moni tuote on luomua. Sokerina käytetään ainoastaan intiaanisokeria. Voihan tähän toki vaikuttaa sekin ruokalaskuun, että syödään aika pieniä annoksia ,eli ei olla mitään isoruokaisia.
Ja ainiin, aloittaja jatkaa vielä että lisäksi tähän budjettiin leivon viikottain useamman kerran. Pullia jne. Se ei toki terveellistä ole mut vieraille ne syötetäänki enimmäkseen:D
Niinhän se on, että vain 100€ enemmän. Huono juttu asiassa on se, että kun sitä 100€ ei ole. Onneksi huhtikuussa alkaa työt joten toukokuussa voikin sitten vaikka ostaa paketin jätskiä kaupasta. Woop woop!
Kaksi opiskelijaa ja ruokakauppaan menee noin 250 euroa. Siitä parin kympin edestä muuta kuin ruokaa. Minulla menee lisäksi ruokailuun opiskelijaruokalassa viitisenkymppiä kuussa.
Meillä menee kolmistaan noin 800-900€/kk. Kaksi aikuista ja yksi 12-vuotias tyttö.
Menee varmaan tonni. Meitä on 7 henkeä. Siis ruokakauppaan yleensä. Onhan siinä osa myös pesuaineita, vessapapereita jne. Minun työpaikkaruokailuuni kuluu n. 40 euroa kuussa.