Attendo antoi kenkää suomalaisille hoitajille ja palkkasi filippiiniläisiä. Tätähän Timo Soini toivoikin.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Osaavatko suomea?
no ei attendossa takerruta kaikenmaailman pikkuseikkoihin. Pääasia, että osaa jotain kieltä.
Vierailija kirjoitti:
Osaavatko suomea?
Soinin mukaan näillä on suomalaista hoitajaa korkeampi työmoraali joten kielitaito on toissijaista.
Tärkeintä riistäjille on saada nöyriä ja ennenmuuta halpoja työntekijöitä.
Suomessa ei ole työvoimapulaa. Täällä on palkanmaksuhaluttomuutta!
Ja kyllä löytyy oppisopimuskoulutusta, jos et oo syntyp Suomesta! Olisiko löytynyt esim sulle? Tuskinpa vaan.
Ja tänne jo päästetty porukkaa ovet auki mielinmäärin tän kuvitellun pulan takia. Nyt on niin nähty, että se porukka ei tee elettäkään, jos se tarkoittaa työn tekemistä.
Ja aivan varmasti poljetaan palkat entistä alemmas.
Itsehän muutin ensiksi vähän ylemmäs ja opiskelin lähäriksi. Harmittaa hukattu aika, koska muutin vielä ylemmäksi ja opiskelin amkissa sairaanhoitajaksi.
Muutin vielä ylemmäs ja sain vakipaikan ja työ on ihan inhimillistä ja palkalla elää!
Itseasiassa täällä ois pärjännyt jopa lähärin palkalla.
Oon nyt täällä ollut jonkin aikaa ja miettinyt, että pitäisikö mennä vielä ylemmäksi, koska alkaa tää Lappi kiehtoa.
Ei kuulema kannata. Siellä missä on turisteja on ulkomaalaiset alipalkatut työntekijät vähän joka alalla. Ja kausityö.
Ajattelin pysytellä tässä Rovaniemeltä vähän alaspäin nyt jonkin aikaa.
Ruotsin puolellakin ois töitä. Ja Norjassa.
Toistaiseksi oon perheetön, joten ihan sama missä asun, kunhan on töitä ja palkalla elää.
Hiljakseen tuo Norja on alkanut kiinnostaa. Luulen, että sinne voisi sen perheenkin perustaa.
Parasta kuitenkin, että lähdin Helsingin seudulta. Ei se ole ihmisen elämää kitua siellä hirveässä työpaineessa paska palkalla, joka ei riitä edes asumiseen.
Eipä se auta, että on vaikka mitä tarjolla oopperasta museoihin, kun ei mun palkka siellä ikinä riittänyt edes leffalippuun.
Mulla on nyt entisiä työkavereitakin muuttamassa pohjoisempaan.
Oon pahoillani sun puolesta, että et saanut paikkaa.
Voi kyllä olla, että miten siellä enää viihtyisikään. Itse en osaa edes kuvitella, että palaisin takaisin.
Mietihän, että tällaisiakin vaihtoehtoja on. Eikä tosiaan ollut se AMK mitenkään välttämätön. Lähihoitajakoulutus ois riittänyt.
Tämän takia en saanut hoiva-avustajan paikkaa hyvillä papereilla ja kokemuksella!
Hv Attendo