Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Romaninaisen kuvaajat rautatieasemalla

Vierailija
05.03.2019 |

-Tämä aloitus poistettiin äsken, joten tässä uusi yritys. Kyllä tästäkin aiheesta pitäisi saada keskustella...

Juoksin tänään kovassa kiireessä junaan Helsingin rautatieasemalla ja näin kaksi naista kuvaamassa Iso numero-lehteä myyvää romaninaista ja hänen ohitseen vilistäviä ihmisiä. Tarkoituksena siis kuvata kuinka välinpitämättömästi ihmiset suhtautuvat lehtiä myyviin romaneihin. Nämä naiset olivat "yllättäen" valinneet kuvauspaikaksi juuri sellaisen kohdan, jossa mahdollisimman monella on kiire junaan tai bussiin ja näin välinpitämätön vaikutelma on helppoa luoda kiireisten kanssaihmisten kustannuksella. En voi kuin äimistellä noiden naisten pahantahtoisuutta. Olen itse aiemmin jopa ostanut toiselta myyjältä tuon lehden ja muutenkin antanut rahaa eri hyväntekeväisyyskohteisiin, mutta ilmeisesti pitäisi ostaa joka ainut päivä se parikymmentä lehteä jokaiselta vastaantulevalta lehtimyyjältä, jottei joutuisi tuollaisen toiminnan kohteeksi. Ja nainen olen siis itsekin, sainpahan avautua jonnekin.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusta on täynnä eri firmojen feissareita, jotka ovat vailla rahaa.

Ei ole montaa paikkaa, jossa sais rauhassa kulkea.

Miksei kukaan tee juttua siitä, kun niille ei ihmisiltä heru aikaa?

Kunnon tarkoituksenhakuista uhrautumista.

Vierailija
2/11 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen välinpitämätön enkä todellakaan ala ostaa lehtiä tai yhtään mitään muutakaan keneltäkään kaupustelijalta tai kerjäläiseltä. Kuvatkaa ihan rauhassa. Samalla voisi kuvata pieniä kivijalkamyymälöitä, kuinka jengi vaan painaa niiden ohi pistäytymättä sisään ostoksille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus romaninainen yritti myydä minullekin kaikenlaista. Vastasin etten ole kiinnostunut ja etten koskaan osta tyrkyttäjiltä ja ehdotin että laittaisi vaikka kaupan ilmoitustaululle ilmoituksen. Sanomattakin selvää että ei kelvannut. Melkein yhtä paha kuin puhelinmyynti.

Vierailija
4/11 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin valeuutiset tehdään. Kuvakerronta menee tunteisiin enemmän kuin teksti.

Vierailija
5/11 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi niitä pitäisi huomioida, jos ei aio lehteä ostaa. Kätelläkö pitäisi, vai mikä on tarkoitus. Hiukan liikaa vaadittu, että ostaa lehden joka päivä työmatkalla.

Vierailija
6/11 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ihmisten pitäis olla kiinnostuneita, kun myy jotain kadulla. Välinpitämätön menee ohi. Jos jotain ei kiinnosta sellanen lehti, niin se on jotenkin väärin.

Vierailija
7/11 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tällainen tunkeileva tapa ei kuulu Suomeen ja sen takia en tule koskaan mitään ostamaan näiltä.

Vierailija
8/11 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran Itä-Vantaalla auto pysähtyi päästämään minut suojatien yli. Avasivat ikkunan ja yrittivät kaupata kultakoruja.

Näytin etten ole kiinnostunut, meinasivat yli ajaa..

Miksei tästä tehty tunteitaherättävää TV dokumenttia...

Vierailija
9/11 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ohikulkijat ovat melkein kaikki niitä, jotka näkevät samat lehtimyyjät työmatkallaan joka ikinen päivä. Pitäisikö muka päivää sanoa ja kysyä, että mitä kuuluu.

Vierailija
10/11 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoituksena on osoittaa , että nuo kuvaajat ovat hyviä ja tiedostavia ihmisiä ja ne välinpitämättömät, töistään palaavat ja omiin murheisiinsa uponneet ihmiset täysiä paskoja.

Vierailija
11/11 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vapaalla katsokaan noihin päin. Kaupanalalla ollut 26 vuotta noiden laskiämpärinä ja kyllä 99% pilaa 1% maineen. Nyt nämä on vaan hoksannut tämän kännyllä kuvaamisen. Mulle sattu töissä tilanne missä ryhmä näitä naisia yritti saada mut sanoon hieman ikävästi jotta olisi voinut laittaa nettiin ja syyttää r asismista, mutta en mene tuohon halpaan ja erittäin ystävällisesti näitä varkaita palvelin. Vuodatus. Huoh.