Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fb: Kaveri jakoi kuvani. :(

Vierailija
01.03.2013 |

Postasin facebookiin kuvan, joka siis asetuksieni mukaisesti näkyi vain kavereilleni. Nyt eräs kaverini jakoi kuvani, ja se näkyy siis nyt myös hänen kavereilleen. En haluaisi tätä, vaikka kyseessä onkin ns. harmiton kuva. Miten voin estää tämän? Vai voinko? 

Ja te, ketkä haluatte sanoa ettei nettiin kannata laittaa mitään, jonka ei halua leviävän: joo, tiedän tämän. :)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teknisesti et voi estää. Kaverillesi voit toki sanoa asiasta ja puhua hänelle järkeä.

Vierailija
2/8 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat viestiä kaverillesi ja sanot saman. kyllä mahtaa olla idiootti tyyppi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asetuksina on vain kaverisi, kuva näkyy hänen sivuillaan vain yhteisille kavereillenne, eikö?

Olen minäkin kerran jakanut kaverini kuvan, jossa asetuksena julkinen. Kyseessä oli hassu kuva koirasta hassusti aseteltuna, en ajatellutkaan että siinä on jotain pahaa.... :O

Vierailija
4/8 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin kaverille mielipiteeni ja saattaisinpa jopa poistaa fb-kavereistani. Taitaa olla netiketti vähän hakusessa tuollaisella ihmisellä.

Vierailija
5/8 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poista kuva.

Vierailija
6/8 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksi tuttava laittoi omalla kamerallaan meidän häissä ottamiaan kuvia facebookiin. Kaikki kuvat olivat ihan edustavia jne, että sinällään ei ollut mitään ns. hävettävää, mutta minusta silti totaalisen sopimatonta ja ajattelematonta :( Kuvateksteihin "kaunis morsian ja komea sulhanen", "ihanat hääjuhlat" "liikuttunut morsian isänsä kanssa".. Siis mitä oikeasti liikkuu ihmisen mielessä, kun toisen herkästä ja intiimistä juhlasta laittaa kuvia kaikkien nähtäville?! :(

Laitoin hänelle ihan ystävällisen viestin, että oli ihanaa kun oli kanssamme juhlapäivää jakamassa, mutta etten toivoisi silti että vieraiden silmiin meidän hääkuvat tulee. Oli tosi pahoillaan kuulema, ja poisti samantien kuvat fb:stä. Selitteli että on niin tottunut jakamaan siellä kaiken itselleen tapahtuvan (postaa tyyliin kaikki ruoka-annoksetkin mitä on ravintolassa syönyt, laittaa kuvia työpaikaltaan jne jatkuvasti), ettei ollut osannut ajatella asiaa sen syvällisemmin. 

Ihmisillä on niin erilaiset näkemykset minkä jakaminen netissä on ok ja minkä ei. Mutta kyllä kaverisi varmasti ymmärtää kun vaan reilusti sanot asiasta.

Vierailija
7/8 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua niin ottaa päähän, kun porukka laittaa kuvia lupaa kysymättä. Sitten kun vielä aina valitaan ne, joissa on itse edustava ja muut saa näyttää ties miltä. Mulla muuten yhdellä kaverilla luki jotain "jos joku ei halua naamaansa tänne, niin poistakaa merkintä kuvasta". Aha?

Vierailija
8/8 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joop, no mun sisko ehti julkaista meidän vauvasta kuvan Facebookissa ennen kuin minä. Kävi katsomassa meitä siellä synnärillä siis ja otti kuvia, ja sinnehän ne nettiin menivät. Kiva kiva. Hyvä kun olin ehtinyt koko syntymästä ilmoittaa. Tajusi tosin itsekin sitten mokanneensa ja pyysi anteeksi, mutta vois ihmiset vähän miettiä! En muutenkaan halua lapseni kuvia nettiin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän