Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maha ei kasva vaikka vauva kasvaa

Vierailija
28.02.2013 |

Osaisiko joku viisaampi sanoa mistä voi johtua että, vauva kasvaa mutta sf-mitta ei?
Raskausviikkoja kasassa 37+3 ja mitta ollut viikosta 33 samat 31cm.
Ultrassa käyty rv33+4 (painoarvio 1960g) ja rv 37+1 (painoarvio 2674g) eli kasvaa omalla käyrällään.
Mutta miksi maha ei kasva?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän lapsivettä ? Onko sulla vielä seurantakäynti tulossa ? Mulla oli ekassa rasksudessa sama tilanne, ei kasvanu sf-mitta h. 32 jälkeen. Seurattiin ja sit lopulta h.39 käynnistettiin kun lapsivettä oli tosi vähän ja vauva ei juuri liikkunau. Terve poika, 2710g sieltä synty. Istukassa oli vikaa , se oli kalkkinen ja pieni, ei tietoo miksi. En tupakoi ja olen ihan normaalipainoinen, joten mysteeriksi jäi.

Seuraavat pojat oli 3600g ja 3890g.

Vierailija
2/6 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsivettä oli ihan hyvin ja istukan virtaukset oli myös hyvät. Vähän jäi kummastuttamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa esikoisen kohdalla maha oli kaiken kaikkiaan tosi pieni, eikä kasvanut loppuvaiheessa lainkaan. Painoarvio viikkoa ennen laskettua aikaa oli kuitenkin n. 3kg. Syntymäpaino (h39+5) oli kuitenkin yllättäen vain 2.4kg, muuten pirteä ja terve tyttyö. Mullakin istukka oli kalkkeutunut ja tätä epäiltiin syyksi.

Vierailija
4/6 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskeutunut?

Kun synnytys lähestyy, vauva laskeutuu alemmaksi lantion sisälle. Mitattavaa häpyliitoksesta ylöspäin jää vähemmän.

Vierailija
5/6 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mielestäni. Tässä mahasta vielä kuva http://aijaa.com/dTWMVi

Vierailija
6/6 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toi ei ole kyllä yhtään laskeutunut. Ehkä saat vaan pienen siron vauvan , ihan kunnon mahahan toi on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän