Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Naapuri kutsui illanviettoon...

Vierailija
28.02.2013 |

Ollaan puhuttu pihalla vaan. Eilen oli sitten kutsu postilaatikossa tyttöjen iltaan. Pitäisi vielä tänään ilmoittaa osallistunko vai en.

Sinne on tulossa toinenkin naapuri sekä kutsujan tuttavia. Olen todella huono tutustumaan vieraisiin ihmisiin koska minulla on todella huono itseluottamus. Huono itseluottamus johtuu varmaan siitä, että häpeän ulkonäköäni (olen lihava, huonoihoinen enkä osaa pukeutua). Häpeän myös tupakointiani.

Minua alkaa aina heromustuttamaan tuollaisissa tilanteissa. Hermostuminen aiheuttaa minulla käsien vapinaa ja pahoinvointia ja vatsaoireita. Nytkin pelkkä ajatus puistattaa ja hävettää jo.

Olisi kiva tutustua naapuriin, mutta miten kehtaan mennä sinne ja miten siellä pitäisi olla? Ei ole aavsitustakaan miten pukeutua? Mitä pitäisi viedä mukaan?

Auttakaa nyt naista mäessä...

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki betasalpaajia ja käytä aivojasi.

Vierailija
2/17 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy, onko tarjolla lämmintä ruokaa? Muutenhan sinne ei kannata mennä:)

No ei vaan, rennosti nyt vaan. Minäkin olen lihava ja poltan aina joskus tupakkaa ja olen silti ihan pidetty ja kiva ihminen. Illanviettoon voi pukeutua melko vapaasti, vaikkapa farkut ja joku kiva paita? Tai mekko on kans kiva, heti vähän "puetumpi" ja sopii ainakin mun mielestä pulleammille ihmisille hyvin (oikea malli siis). 

Ymmärrän kyllä, jos jännittää mutta usko pois, samanlaisia ihmisiä ne on kuin sinäkin:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, menet omana itsenäsi, sellainen olet varmaan ollut myös pihalla jutellessanne? Voithan aluksi kuunnella ja tunnustella, minkätyyppistä porukkaa paikalla on, mutta eiköhän se kutsuja ole ajatellut, että sovit porukkaan hyvin. Päälle farkut tms. ja joku peruskiva paita. Tuliaisiksi vaikka viinipullo ja suklaata. Pitääköhän olla omat juomat?

Ajattele niin, että hän olisi voinut jättää sinut kutsumattakin, mutta haluaa sinun tulevan. Olet siis tehnyt ihan positiivisen vaikutuksen aiemmilla juttukerroillanne. Rennosti vaan :)

Vierailija
4/17 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan prkle, ei minulla ole kaapissa mitään kivaa päällepantavaa. Omistan yhdet ainoat järkevät farkut, mutta ei mitään paitaa joka ei paljastaisi kaikki makkarat. Mistä läskille löytyisi jokin kiva yläosa.

Unohdin ihan, että tää tukkakin pitäisi varmaan laittaa kivasti....ja arvatenkin olen siinäkin todella surkea. Omaan vielä selaisen tukkasortin joka on tod hankala. Arkena aina ponnarilla.

Kehtaako ihan suoraan kysellä mitä pitää tuoda?

Oon nyt vähän pihalla koska jännittää valmiiksi....

ap

Vierailija
5/17 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kysyn aina kutsun saadessani ihan suoraan "mitä voisin tuoda?". Kutsuja sitten yleensä kertoo:)

Älä huoli läskeistä, mä olin itse elämäni ekat 29 vuotta paniikissa läskien piilottamisesta kunnes tajusin ettei niitä voi piilottaa ja aloin pukeutumaan ihan niinkuin itseäni huvittaa. Onko sulla mitään mekkoa tai hametta?

Tukkaa ei mun mielestä kotona tapahtuvaan illanviettoon ihan hirveästi tarvi tällätä, on hieman noloa olla ylilaitttautunut.

Niinkuin nelonen jo sanoi, ei sua olis kutsuttu jos et ois ihana ihminen:)

Nro kolme

Vierailija
6/17 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voit kysyä, mitä voit tuoda. Sehän on tosi huomaavaista! Älä nyt kuitenkaan hirveästi ala naapurin kutsun takia mihinkään muodonmuutoksiin, tukka ponnarille, jos se on sinun normaali tapasi. Onko sinulla vaikka jotain isoa huivia puseron kanssa käytettäväksi, että tuntisit olosi mukavaksi? Poncho tai jakku?

Ja rohkeasti mukaan, voit vaikka löytää elämäsi parhaat ystävät sieltä! Pidä hauskaa!

Vierailija
7/17 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 19:12"]

Mä kysyn aina kutsun saadessani ihan suoraan "mitä voisin tuoda?". Kutsuja sitten yleensä kertoo:)

Älä huoli läskeistä, mä olin itse elämäni ekat 29 vuotta paniikissa läskien piilottamisesta kunnes tajusin ettei niitä voi piilottaa ja aloin pukeutumaan ihan niinkuin itseäni huvittaa. Onko sulla mitään mekkoa tai hametta?

Tukkaa ei mun mielestä kotona tapahtuvaan illanviettoon ihan hirveästi tarvi tällätä, on hieman noloa olla ylilaitttautunut.

Niinkuin nelonen jo sanoi, ei sua olis kutsuttu jos et ois ihana ihminen:)

Nro kolme

[/quote]

Valitettavasti ei ole yhtään mekkoa/hametta joka mahtuisi päälle. Tämä kutsuja ja tämä toinen naapuri ovat todella urheilullisia ja timmissä kunnossa siksi haluaisin jotain hieman peittävämpää päälle. Myös sellaista joka ei kiristä...

Äh, miks mä oon tällainen jännittäjä?!

ap

Vierailija
8/17 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, sinulle ei ole ilmeisesti tullut mieleen, että olet naapurisi mielestä niin kiva tyyppi, että haluaa sinut mukaan illanviettoon muiden ystäviensä kanssa. Juttusi ovat hauskoja ja olet muutenkin niin mukava, että hän haluaa sinut tiukemmin ystäväpiiriinsä ja tutustua paremmin.

Ole oma itsesi niin kuin siellä ulkona (hiekkiksellä?) muulloin tavatessanne. Laita päällesi ne yhdet farkut ja joku siisti paita, jossa viihdyt ja jota sinun ei tarvitse koko ajan ajatella. Tukka puhtaaksi ja vaikka vähän paremmalle ponnarille esim. tarrarullat päähän ensin, jos sellaiset omistat. Meikki tekee paremman olon, huoliteltu olemus yleensäkin.

Ilmoittaudu mukaan ja kysy, mitä voisit tuoda tullessasi. Vastaus voi olla, ettei tarvitse tuoda mitään, tai sitten viet mukanasi jotain, mitä tarvitaan.

Hauskaa illanviettoa!

t. eräs, joka on noussut samasta tilanteesta ja elämä on oikein mukavaa

Vierailija
9/17 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ilmoititko jo että menet? Laita heti viesti! Tietenkin menet. Olet tyytyväinen kun voitit itsesi ja ehkä siitä tosiaan seuraa jotain kivaa. Terveisin samanlainen jännittäjä...

Vierailija
10/17 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä ilmoittanut osallistunko vai en.

Lapset ovat jo koululaisia, joten ihan ns "postilaatikkotuttuja" ollaan. Ollaan vasta muutettu tähän, joten en tuota toista naapuria tunne edes senkään vertaa, moikattu vaan pihalla.

Mitä jos ne muut juttelee omia juttujaan josta en itse tiedä mitään ja istun vaan sitten hiljaa. Tällaista pelkään aina ja muutamia kertoja se on toteutunutkin. En myöskään ole kauheesti alkoholin perään. Juon toki ruoan kanssa viiniä ja vaikka kouhuviiniä, mutta en tykkää humaltua. En myöskään tykkää humalassa olevista ihmisistä. Hävettää sitten aina kieltäytyä kun toiset sitä alkoholia tuputtaa ja tuputtaa, "ota nyt, miks etä sä ota?" jne.

No, ehkä kaivan kaappia tai yritän huomenna ennättää ostaa jonkun paidan. Haluan mennä, mutta toisalta päässä soi vaan etten voi ja kehtaa.

ap

Vierailija
11/17 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

höpsö! 

1) ilmoita meneväsi

2) "Voinko tuoda jotain?"

3) leggari+mekko ostoksille? Tai ne farkut ja joku kiva tunika.

4) jos vastaus oli "tuo vain itsesi", voit viedä silti kukkia tai viinipullon.

5) Hauskaa iltaa!

Vierailija
12/17 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ne on noin urpoja, että tyrkyttävät alkoholia niin ei kannata välittää:)

Ja oikeasti fiksut ihmiset ottaa muutkin huomioon, eikä puhu aiheista, joista se porukan "ulkopuolinen" ei ymmärrä. Kutsujan mielestä olet varmasti kiva ihminen joten mukaan vaan!

Vierailija
13/17 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voithan sanoa pakokeinoksi että pitää ehkä lähteä kello se ja se, jos kaveri tarviikin muuttoapua jnejne. silloin on hyvä tekosyy lähteä jos olo menee liian tukalaksi tai illanvietto on jotenkin muuten ahdistavaa.
olen kyllä aivan varma että siellä on mukavaa, ethän olisi kutsua saanut jos naapuri ei tahtoisi sinuun tutustua!! rohkeasti vain :-)

Vierailija
14/17 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos nro 14, tuo oli hyvä idea. Pääseepähän tuolla verukkeella pois aikaisin jos alkaa ahdistaman.

Ilmoitus lähti äsken, katsotaan mitä vastaa...

Apua... jännittää. Nyt pitää vaan löytää ne vaatteet...äh, miksi pitää olla näin ruma. Inhoan ukonäköäni.

ap

Vierailija
15/17 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai sinä menet, ystävä hyvä. Mietihän, kuinka paljon sun naapuria jännittää juuri nyt, kun hän odottaa, että tuletko vai et. Hän on ottanut riskin tulla torjutuksi, ja olisi jotenkin tosi surullista jos et menisi, pelkästään siksi että jännität. Naapurisi olisi todennäköisesti aidosti pahoillaan, ja voisi miettiä sitäkin, oliko liian tunkeileva ja tuttavallinen ja tekikö jotain väärin.

Ihmiset näkevät meistä aina enemmän kuin haluaisimme heidän näkevän. Hänellä on todennäköisesti aivan realistinen ensivaikutelma sinusta, ja hän tietää kyllä, millaisen ihmisen on kotiinsa kutsumassa. Ei sinun tarvitse olla muuta kuin oma itsesi. Todennäköisesti naapurisi haluaakin juuri rentoa iltaa ilman pönötystä.

Minä myös jännitän kovasti tuollaisia tilanteita. Olen ylipainoinen, ruma, sosiaalisesti kömpelö ja hermostuneena hölötän kaikenlaista naurettavaa. Joka kerran, kun minut kutstutaan jonnekin häppeninkiin jossa en ole aiemmin ollut, saan pienen paniikkikohtauksen ennen lähtöä. Mikään vaate ei sovi, tukka ei ole hyvin, ja katson vaan sitä peilikuvaa ja mietin että voi helvetti miltä tuokin nainen näyttää, melkein itkettäisi jos ei pistäisi niin vihaksi se oma huonommuus. Mutta aina se siitä lähtee, ja ilta menee vähintäänkin siedettävästi. Usein on jopa hauskaakin. Ja minä menen kun minut on jonnekin kutsuttu, koska ajattelen että tavalliset ihmiset aina jännittävät sitä, tulevatko kaikki kutsutut, ja tässä iässä mitä minä olen, monet alkavat arvostaa kaverisuhteissa täsmällisyyttä ja luotettavuutta, ja minä olen onneksi molempia, vaikka muissa asioissa en niin pärjääkään.

Mukavaa tyttöjen iltaa, ap. :)

Vierailija
16/17 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, älä suotta panikoi! Ei se naapuri olisi sua kutsunut jos ei pitäisi sinua mukavana =). Ja onhan hän sut ja ylimääräiset makkarasi nähnyt jo, ei sun tarvitse niitä mitenkään peitellä. Jos ne jostain (ihme syystä?!) syystä haittais jotenkin sun naapuria tai vähentäisi kiinnostusta sun kanssa hengailuun niin eihän hän olisi sua kutsunut. Kyllä nyt on niin, että sinut on kutsuttu mukavan seuran takia ja ole ylpeä siitä =)

Ajattele tämä mahdollisuutena tutustua aikuisiällä uuteen ihmiseen ja mahdollisesti voit saada jopa uuden ystävän. minusta olisi mukava tutustua paremmin henkilöön, joka ei tuomitse tai tee mitään ennakko-oletuksia toisten ulkonäön perusteella, vaan iloisesti pyytää erilaiset ihmiset mukaan, vaikkei kaikki kiinnostuksen kohteet välttämättä täsmääkään (tarkoitan tässä nyt esim. tuota sporttisuutta).

Ja sitten siitä pukeutumisesta. Eiköhän naapurisi ole tyylisi jo nähnyt ja varmaan olettaa, että saavut jotakuinkin saman tyylisenä mitä normaalistikin olet. tietysti hiukan siistiydyt, mutta ei sun nyt mitään muodonmuutosta tarvitse tehdä =)!!! Siistit farkut, kiva paita/neule/tunika/trikoopaita/toppi/t-paita ja vaikka joku koru tai huivi. Se on ihan passeli asu. ja hiukset ponnarille, nutturalle tai auki.

Menet sellaisena kuin olet! Ajattele niin, että ihanaa, kenellkään ei ole mitään ennakko-oletuksia miltä näytät tai kuka olet. Voit mennä ihan omana itsenäsi ja ei tarvitse esittää mitään =). Tutustut uusiin ihmisiin sellaisena kuin olet ja jatkossa on tosi kiva lähteä iltaa istumaan kun ei tarvitse ottaa paineita mistään. Varmasti olet itsekin rennompi kun et yritä esittää liikaa jotain ihan vierasta ihmistä. Tsemppiä iltaan ja tule sitten ekrtomaan kuinka kävi!

Vierailija
17/17 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, miten sun illanvieton kanssa kävi? Menitkö ja oliko mukavaa =)?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi