Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Homeelle herkistyneet ovat samaa kastia kuin sähköallergiset

Vierailija
05.03.2019 |

Jos näihin ihmisiin tutustuu, aika äkkiä ymmärtää että he ovat todella moniongelmaisia. Löytyy melkein kaikki allergiat ja yliherkkyyden sekä vaikea luonne. Jokaiselle on tietysti lääketieteellinen selitys, mikään ei johdu päästä... HUOH!

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/iltv-paivarinta/a/201711080184006

Huutista tuolle akalle ja huonolle Marge Simpson-imitaatiolle :D

Vierailija
22/26 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät sairastu. Evoluutio karsii heikot. Jos maksa ei toimi normaalisti, sairastuu helpommin homeesta ja kemikaaleista, savusta ja myrkyistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ehkä ihan noinkaan. Sähköallergia on todistettu luulosairaudeksi/huomionhauksi, mutta homeallergiasta ja homeelle altistumisesta tiedetään vielä melko vähän. On kuitenkin selvää, että jatkuva homeitiöiden hengitys saa aikaan vahinkoa ihmisessä.

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että ihmiset jotka näistä mesoavat ovat rasittavia. Luulosairautta on varmasti paljon myös homeallergisten joukossa, mutta en usko että se on kokonaan keksittyäkään. Tuntuu kuitenkin epäloogiselta, miten homeelle altistuminen voisi aiheuttaa yliherkkyyttä ihan kaikelle, tai siis pääasiassa muiden ihmisten vartalovoiteille ja parfyymeille. Itse niitä voi kuitenkin käyttää.

Mitä epäloogista tuossa nyt on? Tietyille homeille altistuminen voi tosiaan aiheuttaa yliherkkyyttä esim. myös kemikaalien puolella. Ja ihan niinkuin tietyille homeille yliherkkä oireilee vain niistä tietyistä, ei kemikaaliyliherkkäkään oireile kaikista kemikaaleista.

On ihan mahdollista että kemikaaliyliherkkä saa oireita jonkun muun vartalovoiteesta ja parfyymistä vaikka käyttää itsekin vartalovoidetta ja parfyymiä. Nuo aineet kun eivät ole koostumukseltaan identtisiä. Kemikaaliyliherkkä saa oireita toisen käyttämästä vartalovoiteesta jossa on kemikaalia X mutta voi itse käyttää vartalovoidetta jossa kemikaalia X ei ole. Melko yksinkertaista.

Vai luuletteko te ihmettelijät, että esim. kaikki vartalovoiteet ja parfyymit tulee eri valmistajille jostain samasta isosta sammiosta eikä valmisteiden välillä ole muuta eroa kuin pakkaus?

Vierailija
24/26 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ehkä ihan noinkaan. Sähköallergia on todistettu luulosairaudeksi/huomionhauksi, mutta homeallergiasta ja homeelle altistumisesta tiedetään vielä melko vähän. On kuitenkin selvää, että jatkuva homeitiöiden hengitys saa aikaan vahinkoa ihmisessä.

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että ihmiset jotka näistä mesoavat ovat rasittavia. Luulosairautta on varmasti paljon myös homeallergisten joukossa, mutta en usko että se on kokonaan keksittyäkään. Tuntuu kuitenkin epäloogiselta, miten homeelle altistuminen voisi aiheuttaa yliherkkyyttä ihan kaikelle, tai siis pääasiassa muiden ihmisten vartalovoiteille ja parfyymeille. Itse niitä voi kuitenkin käyttää.

Mitä epäloogista tuossa nyt on? Tietyille homeille altistuminen voi tosiaan aiheuttaa yliherkkyyttä esim. myös kemikaalien puolella. Ja ihan niinkuin tietyille homeille yliherkkä oireilee vain niistä tietyistä, ei kemikaaliyliherkkäkään oireile kaikista kemikaaleista.

On ihan mahdollista että kemikaaliyliherkkä saa oireita jonkun muun vartalovoiteesta ja parfyymistä vaikka käyttää itsekin vartalovoidetta ja parfyymiä. Nuo aineet kun eivät ole koostumukseltaan identtisiä. Kemikaaliyliherkkä saa oireita toisen käyttämästä vartalovoiteesta jossa on kemikaalia X mutta voi itse käyttää vartalovoidetta jossa kemikaalia X ei ole. Melko yksinkertaista.

Vai luuletteko te ihmettelijät, että esim. kaikki vartalovoiteet ja parfyymit tulee eri valmistajille jostain samasta isosta sammiosta eikä valmisteiden välillä ole muuta eroa kuin pakkaus?

Uskallan silti väittää, että kun henkilö joka saa teatraalisen, lamauttavan "astmakohtauksen" aina jos työkaveri on käyttänyt jotain muuta shampoota kuin erisania, käyttää itse dödöjä, tuoksuja ja kynsilakkaa, on kyse huomionhausta ja kontrolloinnista. Vaikka toki on olemassa mahdollisuus että aina juuri ne kaikkien muiden tuotteet aiheuttavat lähes äkkikuoleman mutta itseen suihkittavat ja lääpittävät vahvat kemikaalit eivät. Kenties, kenties.

/13

Vierailija
25/26 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskallan silti väittää, että kun henkilö joka saa teatraalisen, lamauttavan "astmakohtauksen" aina jos työkaveri on käyttänyt jotain muuta shampoota kuin erisania, käyttää itse dödöjä, tuoksuja ja kynsilakkaa, on kyse huomionhausta ja kontrolloinnista. Vaikka toki on olemassa mahdollisuus että aina juuri ne kaikkien muiden tuotteet aiheuttavat lähes äkkikuoleman mutta itseen suihkittavat ja lääpittävät vahvat kemikaalit eivät. Kenties, kenties.

/13

Väitä ihmeessä, ja olet varmaan oikeassakin. Onhan noita kaikenmaailman luulotautisia.

Silti ei ole mitään epäloogista siinä, että joku on yliherkkä toisen käyttämälle valmistelle vaikka käyttää itsekin vastaavaa. Sillä vahvuudellahan ei ole asian kanssa mitään tekemistä, jos ei ole herkistäviä aineita joukossa niin ei tule yliherkkyysoireilua.

Kuten esim. mustikalle yliherkkä voi mättää kolme kiloa puolukoita naamaansa ilman oireita mutta yksi mustikka saa naaman turpoamaan. Niin samoin hiuslakassa X olevalle kemikaalille Y yliherkkä voi laittaa itselleen lakkaa B, voidetta C, hajuvettä D ja deodoranttia F, kunhan näissä ei ole sitä oireita aiheuttavaa kemikaalia Y. Silti se oireilu alkaa jos viereen tullaan suihkimaan sitä lakkaa X jossa oireita aiheuttavaa kemikaalia on.

Mutta kai tämä vaan on joillekin niin vaikeaa tajuta. Helpompaa naama nutturalla narista että miten muka voi joku voi saada oireita mun käsirasvastani vaikka oireilija käyttää ite vielä pahemmalta haisevaa...

Vierailija
26/26 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa jotkut tutkijat ovat sitä mieltä, että sähköallergia (erilainen oireilu sähkömagneettisille kentille ja kännykkä/datansiirtokentille) on usein yhteydessä home- ja monikemikaaliherkkyyteen ja on olemassa geenivariaatio, joka kasvattaa sairastumisherkkyyden moninkertaiseksi ns. normaaliin nähden. Geeni liittyy maksan faasien huonoon toimintaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme