Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi helsingissä ollaan niin ystävällisiä turisteille, mutta töykeitä paikallisille?

Vierailija
05.03.2019 |

Olen ihmetellyt tätä parikymmentä vuotta, kun olen täällä asunut. Turisteille ollaan mielin kielin, tehdään vaikka mitä. Mutta paikallisille, naapureille ja kadulla vastaantulijoille ollaan epäystävällisiä.

Eteläisessä Euroopassa tämä asia on tunnetusti hiukan toisin päin. Siellä kun osataan elää.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

5/5

Vierailija
2/10 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsetta vaan sinne peiliin päin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla epäystävällisiä? Voisitko avata vähän enemmän?

Vierailija
4/10 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu juttu kaikkien maiden pääkaupungeissa. Ei Helsinki ole yhtään sen ihmeellisempi tapaus.

Vierailija
5/10 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadulla saa vastaantulevilta vain norsunvittunaamoja, vaikka itse olisi puolihymyssä.

Laturaivo ja erityisest tankoraivo (spandex-sukkulat) ovat ihan jokapäiväisiä ja todellisia asioita.

Maassa makaavaa ei tunnetusti Helsingissä auteta, vaan kävellään ohi.

Metrossa kun istut, tulee tunne että miksi täällä on pelkkiä syrjäytyneitä...

Vierailija
6/10 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

5/5 Siksi koska Helsinki ei ole matkailukaupunki. Ulkomaalaisia siellä on harvoin nähty.

Vierailija
7/10 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa mulle, mistä helkutista löytyy sellainen kaupunki, jossa joka ikinen kadulla vastaantuleva hymyilee teille? Otatteko sen noin raskaasti, jos joku tuntematon ei hymyile teille? Pienet on murheet joillakin.

Vierailija
8/10 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadissa nyt kun ei tervehditä välttämättä edes naapureita, josta joku maalainen (ymmärrettävästi) pahoittaa mielensä. Täällä jokainen elää niin omissa ympyröissään, eikä halua jakaa elämäänsä kaikkien kanssa.

Vierailija
9/10 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ap varmaan otat usein ystävällistä kontaktia vastaantukeviin tuntemattomiin ja naapureihin, mutta saat aina töykeän vastaanoton, niinkö?

Vierailija
10/10 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. En minä tiedä kuka on turisti ja kuka paikallinen. Autan aina, jos apua kysytään ja osaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi